مذاکرات آلمان و فرانسه برای خاتمه دادن به بن بست بزرگترین پروژه دفاعی اروپا

به گزارش سبزوار امروز، مقام های نظامی برلین و پاریس کوشش جدیدی را برای حل و فصل بن بست بر سر پروژه عظیم فراوری یک هواپیمای جنگنده پیشرفته شروع نموده اند.

مذاکرات آلمان و فرانسه برای خاتمه دادن به بن بست بزرگترین پروژه دفاعی اروپا

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که بزرگترین پروژه دفاعی و نظامی اروپا یعنی فراوری یک هواپیمای جنگنده مشترک منجر به تشدید تنش ها بین آلمان و فرانسه شده، منابع امنیتی اعلام کردند که مقام های دو کشور کوشش جدیدی را برای از بین بردن این بن بست شروع نموده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، قرارداد 100 میلیارد یورویی برای فراوری هواپیمای جنگنده پیشرفته اروپایی بین فرانسه؛ آلمان و اسپانیا می تواند سرشروع یک پیمان مشترک تسلیحاتی با هدف تعمیق همکاری دفاعی و نظامی کشورهای اروپایی باشد.

3 شرکت Dassault Aviation , Airbus و Indra قرار است در این پروژه مشارکت نمایند و هواپیماهای جنگنده فراوریی از سال 2040 عملیاتی خواهد شد. این جنگنده قرار است جایگزین جنگنده های فرانسوی رافائل و جنگنده های یوروفایتر آلمانی گردد.

اوایل فوریه آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه نتوانستند این مشکل را حل و فصل نمایند.

منابع امنیتی فاش کردند: روز چهارشنبه فرستادگان وزرای دفاع آلمان، اسپانیا و فرانسه و همین طور نمایندگانی از این 3 شرکت در پاریس با یکدیگر ملاقات و گفت وگو نموده اند تا این بست را از بین ببرند.

بخشی از مناقشات موجود بر سر حقوق مالکیت معنوی این جنگنده بوده است. آلمان کوشش زیادی نموده است تا امتیازات بیشتری را از فرانسه در این خصوص بگیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1827

به "مذاکرات آلمان و فرانسه برای خاتمه دادن به بن بست بزرگترین پروژه دفاعی اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات آلمان و فرانسه برای خاتمه دادن به بن بست بزرگترین پروژه دفاعی اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید