فعالیت 45 کارگاه صنایع دستی دارای گواهی کیفیت در گلستان

به گزارش سبزوار امروز، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان گلستان از اخذ 45 گواهی کیفیت کارگاهی توسط هنرمندان گلستانی در سه سال اخیر خبر داد.

فعالیت 45 کارگاه صنایع دستی دارای گواهی کیفیت در گلستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، مریم حاجی ابراهیمی امروز یکشنبه 17 آذر 98 با اشاره به این که اعطای گواهی کیفیت با هدف بهبود شرایط تولید و استانداردسازی کارگاه ها و فرایند تولید محصولات صورت می گیرد، گفت: با شناسایی کارگاه های تولیدی و درجه بندی این کارگاه ها ازنظر کیفیت محصولات و ظرفیت تولید، گواهی کیفیت به کارگاه های برتر اعطا می شود.

او گفت: این درجه بندی کارگاه ها علاوه بر تشویق و انگیزه به هنرمندان موجب بررسی و دستیابی به اطلاعات موثق از کارگاه های تولیدی استان برای برنامه ریزی های کلان و مدیریتی در این حوزه خواهد شد.

معاون صنایع دستی گلستان گفت: در استان گلستان از سال 96 تاکنون 45 هنرمند صنایع دستی پیروز به دریافت گواهی کیفیت کارگاه شده اند.

او اضافه نمود: این گواهی در رشته های رودوزی سنتی، معرق، البسه محلی، نگارگری، سوزن دوزی بلوچ، چادرشب بافی، پلاس بافی، ساخت وساز زیورآلات سنتی، سوزن دوزی ترکمن، منبت، چل نگری، کاشی سنتی و ابریشم بافی و... برای کارگاه های سطح استان صادر شده است.

حدود 30هزار هنرمند صنایع دستی در 28 رشته بومی و 80 رشته غیربومی در استان گلستان فعالیت می کنند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1010

به "فعالیت 45 کارگاه صنایع دستی دارای گواهی کیفیت در گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 45 کارگاه صنایع دستی دارای گواهی کیفیت در گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید