فعالیت بیش از 20 زورخانه در سطح استان کرمانشاه

به گزارش سبزوار امروز، رئیس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای کرمانشاه با اشاره به برنامه ریزی ها برای توسعه ورزش زورخانه ای در کرمانشاه، گفت: بدنبال رونق دوباره ورزش زورخانه ای در استان هستیم.

فعالیت بیش از 20 زورخانه در سطح استان کرمانشاه

جهت دریافت خدمات طراحی خانه های ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش ، سالار احمدزاده زورخانه کهن، علمدار و بیژن را از قدیمی ترین زورخانه های استان برشمرد و گفت: طی صد سال گذشته در هرکدام از این زورخانه ها پهلوانان بزرگی رشد و تربیت شدند که یاد و خاطره آنها برای مردم کرمانشاه افتخار است.

او بااشاره به قدمت این زورخانه ها، گفت: باتوجه به دیرینگی این زورخانه ها، هرچندسال یک بار برنامه مرمت و نوسازی آنها را در دستور کار داریم تا به امروز زورخانه کهن(سنگ تراش ها) به ثبت ملی رسیده و درتلاشیم تا زورخانه های قدیمی دیگر را نیز به سمت ملی شدن ببریم.

او در ادامه باشاره به فعالیت بیش از 20 زورخانه در سطح استان، بیان کرد: تا چند دهه پیش به واسطه رونق فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای، تعداد زورخانه های استان هم بسیار بالا بود، اما طی چند دهه اخیر این رشته در کرمانشاه دچار رکود شده و تعداد زورخانه ها هم کم شدند.

او بابیان اینکه راه اندازی این رشته پس از پارک کوهستان در پارک شیرین هم در دستورکار قرار گرفته،، بیان کرد: همچنین این رشته را در یکی از حسینیه های شهر و مسجد النبی(ص) تاق بستان هم راه اندازی نموده ایم.

انتهای پیغام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1119

به "فعالیت بیش از 20 زورخانه در سطح استان کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت بیش از 20 زورخانه در سطح استان کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید