عکس ، ماجرای ورود یقه سفیدها به سینما ، به ما قول دادند اما یک شبه فیلم دیگری را جایگزین کردند...

به گزارش سبزوار امروز، شهرام مسلخی کارگردان فیلم سینمایی یقه سفیدها با اشاره به احتمال اکران این فیلم از هفته آینده و پس از یک سال انتظار، از آینده فعالیت حرفه ای خود در سینما ابراز ناامیدی کرد!

عکس ، ماجرای ورود یقه سفیدها به سینما ، به ما قول دادند اما یک شبه فیلم دیگری را جایگزین کردند...

به گزارش خبرنگاران، شهرام مسلخی تهیه کننده و کارگردان سینما درباره تازه ترین فعالیت های سینمایی خود گفت: در حال حاضر دو فیلم آماده دارم که منتظر دریافت پروانه نمایش برای آن ها هستیم. بیش از یک سال پیگیری این پروانه نمایش ها طول کشید چراکه با دو شورای متفاوت روبرو شدیم. هم فیلم پدران و هم فیلم یقه سفیدها همچنان در انتظار پروانه نمایش هستند. بخشی از فعالیت شوراهای مربوطه سلیقه ای است. این فیلم ها در شورای قبلی یک سری اصلاحیه داشتند و در شورای نو اصلاحیه های دیگری و پیگیری روند اداری این اصلاحیه ها باعث زمان بر شدن این فریاد شد.

وی اضافه نمود: نزدیک به یک سال و هشت ماه است که برای اکران فیلم یقه سفیدها درخواست اکران داده ایم و حتی با دفتر پخش هم قرارداد امضا نموده ایم. بنده اطلاع دارم که شرایط اکران سینماها آنگونه که باید ایده آل نیست اما از آنجایی که فیلم ما سرمایه گذار شخصی دارد و حدود سه سال است که روی این فیلم سرمایه گذاری نموده است، نمی توان انتظار داشت که بیش از این دست نگه دارد و فیلم را اکران نکند.

فیلم یقه سفیدها

این کارگردان گفت: اگر همین امروز فیلم بتواند 10 برابر سرمایه ای که برایش صرف شده فروش داشته باشد که با توجه به شرایط عمومی سینماها و شرایط مالی مردم قطعاً چنین فروشی ندارد، بازهم به سود نخواهد رسید. در شرایط فعلی بعضی فیلم های خاص می توانند سانس مناسب برای اکران به دست بیاورند و فروش خوبی داشته باشند و قطعاً فیلم ما نمی تواند فروش مناسبی داشته باشد. سرمایه گذار اما بسیار پیگیر است که فیلم زودتر اکران گردد و لااقل بخشی از سرمایه اش بازگردد.

مسلخی ادامه داد: ما دوست داشتیم فیلم یقه سفیدها را شب عید نوروز اکران کنیم و درخواست اکران هم داده بودیم اما اتفاقات عجیب و غریبی رخ داد. با وجود آنکه نزدیک به یک سال در دفتر پخش منتظر بودیم، ناگهان فیلم دیگری به جای فیلم ما در همان روز ثبت قرارداد شد و در ترکیب اکران نوروزی معرفی گردید! به ما گفتند شورای صنفی درخواست اکران این فیلم را داشته است! کماکان البته منتظریم و آخرین وعده این است که یک هفته بعد از شروع اکران فیلم های عید فطر، فیلم ما هم اکران گردد.

فیلم یقه سفیدها

تهیه کننده فیلم پدران درباره آخرین شرایط این فیلم هم شرح داد: با توجه به شرایط اکران سینماها در این سال ها کارگردان فیلم برای مدتی تمایلی به اکران این فیلم نداشت اما پیگیر هستیم تا بتوانیم پخش کننده ای برای این فیلم هم پیدا کنیم. تصمیم درباره شرایط اکران فیلم هم همچنان برعهده کارگردان است.

این کارگردان و تهیه کننده جوان با ابراز ناامیدی نسبت به شرایط این روزهای سینمای ایران گفت: ترجیح می دهم این روزها بیشتر تمرکزم را روی نوشتن بگذارم. شاید اگر شرایط پیش بیاید تا فیلم مستندی را به صورت مستقل کارگردانی کنم، پای کار بروم. تا حدودی زیادی علاقه مندم فیلمی بسازم که خیلی وابسته به اکران و بازگشت سرمایه اش نباشم. سینمای امروز از سوی مخاطب در حال آسیب تماشا است و در هر شرایطی اولین جایی که از سوی مخاطب تعطیل می گردد، سینماست! در چنین شرایطی سینمای مستقل به طور کامل از بین می رود.

فیلم یقه سفیدها

وی اظهار کرد: برای یک فیلم مستقل، یک سال از عمرت را صرف می کنی اما بخشی از آن در شوراهای نمایش گرفتار سانسور و ممیزی می گردد وقتی هم که نوبت به اکران می رسد، شرایط فراهم نیست و هر وقت دوست داشته باشند، به فیلم تو فرصت اکران می دهد. به خصوص در این شرایط که سالن های سینما خالی از مخاطب است جایی برای سینمای مستقل باقی نمی ماند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1402 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2611

به "عکس ، ماجرای ورود یقه سفیدها به سینما ، به ما قول دادند اما یک شبه فیلم دیگری را جایگزین کردند..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، ماجرای ورود یقه سفیدها به سینما ، به ما قول دادند اما یک شبه فیلم دیگری را جایگزین کردند..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید