علت تخریب اولین پارک آبی دیزنی لند چیست؟

به گزارش سبزوار امروز، امروز ما در مجله خبرنگاران تصمیم گرفتیم به بررسی علل و عوامل مخروبه شدن پارک آبی دیزنی لند بپردازیم . زمانی بود که مردم برای این که از روی پل های چوبی پارک دیزنی لند بگذرند و یا ازروی سرسره های این پارک سر بخورند سر و دست می شکستند اما عمر این پارک به 25 سال نرسیده به سر رسید و این پارک به کلی تعطیل شد . پارکی که در سال 1978 افتتاح شده بود. پس در ادامه مطلب با توضیحی از پارک دیزنی لند با ما همراه باشید.

علت تخریب اولین پارک آبی دیزنی لند چیست؟

اطلاعات جامع پارک دیزنی لند

پارک دیزنی ریو کانتری که در سال 2001 میلادی بسته شد جزو اولین پارک های آبی دیزنی لند بود که در سال 1978 در 20 ژوئن افتتاح شد تنها پارک آبی ریوکانتری نیست که تعطیل شده است بلکه دیسکاوری آیلند که یکی دیگر از پارک های دیزنی لند می باشد نیز کامل تعطیل شده است . این خبر را شرکت والت دیزنی در سال 2005 میلادی رسما گفت. پارک آبی دیزنی لند برخی قسمت هایش مثل تخته سنگ های گردی که در ان است به صورت مصنوعی وساخته دست بشر هستند اما بیشتر قسمت های این پاک به صورت طبیعی وبکر می باشد . این پارک در نزدیکی دیسکاوری لند و در سواحل bay lake واقع شده است اما متاسفانه به همراه پارک دیسکاوری آیلند در حال مخروبه شدن هستند .

خبر رسانه ها از تخریب پارک دیزنی لند

زمانی که این پارک بسته شد روزنامه های محلی همان اوایل گفتند که دیگر این پارک باز نخواهد شد و اما مردم گمان می کردن که در فصل بهار مجددا درب های این پارک به روی عموم باز خواهد شد اما بعد از گذشت 15 سال هنوز این پارک درب هایش به روی هیچ کسی باز نشده است و نخواهد شد. از آنجایی که آب این دریاچه سبب شده است که پشه های زیادی به این منطقه سرازیر بشوند و دلیلش راکد بودن آب دریاچه است اما شرکت دیزنی گفته که هیچ برنامه ای برای باز گشایی این پارک ندارد و. در حال تخلیه آب دریاچه می باشد و با توجه به گزارش روزنامه محلی اورلاندو سنتینل که گفته دلیل تخلیه آب دریاچه نگرانی های عمومی در مورد انتشار ویروس زیکا است به همین دلیل آب این دریاچه تخلیه و از سیمان و بتن پر خواهد شد اما شرکت دیزنی این ادعا را رد کرده است .

عکاس متروکه!

ما در این مطلب تعدادی از عکس هایی که یک عکاس معروف از این پارک متروکه و تخریب پارک دیزنی لند تهیه کرده است را قرار داده ایم . این عکاس که نام هنری اش seph lawless می باشد تعداد 150 عکس از این مکان متروکه تهیه کرده و نام دیزمِلند را بر روی این مجموعه عکس ها گذاشته است.در میان این عکس ها مشاهده می کنیم که دفتر مدیریت پارک کاملا از جعبه های مقوایی پاره و برگ های خشک شده پرشده است حتی شما شاهد میز و صندلی های فرسوده و مندلس خواهید بود که به حال خود رها شده اند . علف های هرز و گیاهان پیچک سرتاسر سرسره آب را فرا گرفته است و به طور کل می توان گفت که خزه تمام پارک را پوشانده است و حتی جالب ترین چیز که می تواند کمی هم ترسناک باشد دیدن کلاه مرموزی است که بر روی پل چوبی رها شده است همه این ها با ترفند های عکاسی این عکاس عکس برداری شده که حس تنهایی و متروکه شدن را کاملا می توان درآن ها دید.

عکاسی از فضای پارک دیزنی لند

این پارک آبی با کمی تغییر و رسیدگی قابلیت تبدیل شدن به یک مسیر پیاده روی زییا یا حتی یک منطقه حفاظت شده و طبیعی را دارد و عکاس این مجموعه که اهل اوهایو می باشد به این امر کاملا معتقد است و امید دارد که به خاطر حفظ حیات وحش منطقه بهتر است شرکت والت دیزنی به این پارک رسیدگی بیشتری نماید و او این کار را با عکس گرفتن از این مجموعه از شرکت والت دیزنی تقاضا دارد. این عکاس بیشتر عکس هایش را از منطقه ها متروکه و در حال نابودی تهیه می کند.

سبک های عکاسی

seph lawless می گوید که دیدن این عکس ها انسان را وارد حسی زیبا می کند که گویی در حال دیدنی یک منطقه فرا زمینی است و این عکاس نسبت به حرفه اش و سبک عکاسیش معتقد است با هر بار عکاسی حسی غیر واقعی و عجیب به او دست می دهد که شگفت انگیز است .

منبع: همگردی
انتشار: 10 بهمن 1401 بروزرسانی: 10 بهمن 1401 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2577

به "علت تخریب اولین پارک آبی دیزنی لند چیست؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "علت تخریب اولین پارک آبی دیزنی لند چیست؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت تخریب اولین پارک آبی دیزنی لند چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید