عجیب و غریب ترین شرایط استخدام مهماندار هواپیما در ایرلاین ها

به گزارش سبزوار امروز، صنعت هواپیمایی بخش های مختلفی برای کار کردن دارد و یکی از شغل هایی که از نظر بسیاری از افراد محبوب است، شغل مهمانداری هواپیما است. شرایط استخدام مهماندار هواپیما با اینکه یک سری استانداردهای به خصوصی را نیازمند است، اما بعضی از ایرلاین ها دیگر شرایط عجیبی را برای استخدام آن ها در نظر می گیرند. در اینجا ما در مجله خبرنگاران می خواهیم بعضی از عجیب ترین شرایط استخدام مهماندار هواپیما را به شما معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

عجیب و غریب ترین شرایط استخدام مهماندار هواپیما در ایرلاین ها

برای رزرو آنلاین بلیط هواپیما اینجا را کلیک کنید

قد و گستره دستان٬ تاثیر گذارترین عامل در استخدام مهماندار

برخی از ایرلاین ها تنها افرادی را استخدام می نمایند که قد آن ها بین 160 تا 189 سانتی متر (بدون کفش باشد) و برخی مواقع در خصوص مهمانداران مرد این عدد می تواند کمی بیشتر باشد. مثلا هواپیمایی اتحاد می گوید که خدمه کابین باید بتوانند بدون کفش به ارتفاع 210 سانتی متری دست پیدا نمایند. امارات نیز می گوید مهمانداران باید گستره دستان آن ها زمانی که روی نوک پنجه هایشان هستند، 212 سانتی متر باشد. ایر نیوزیلند می گوید که همه مهمانداران باید بتوانند یک جسم 10 کیلویی را بدون کفش تا ارتفاع 170 سانتی متر ببرند، بدون اینکه پاهایشان از روی زمین بلند گردد.

شاخص توده بدنی (BMI)٬ داشتن وزنی ایده آل

یکی از شرایط استخدام مهماندار هواپیما این است که آن ها باید نسبت به قدشان، وزن مناسبی داشته باشند. چیزی که به وزن سالم گفته می گردد این است که شاخص توده بدنی آن ها باید در حالت نرمال باشد. این شاخص فرمولی دارد که در آن وزن و قد شخص به آن اضافه شده و در نهایت عددی به دست می آید که نشان می دهد آیا آن ها کمبود وزن دارند، وزنشان نرمال است یا از اضافه وزن رنج می برند.

یک بار، ایر ایندیا به 600 نفر از 3500 مهماندارش گفت که باید طی 6 ماه وزن خود را کم نمایند و در غیر این صورت اخراج خواهند شد. این ایرلاین گفت که شاخص توده بدنی نرمال برای مهمانداران خانم بین 18 تا 20 است و برای آقایان بین 18 تا 25 و اگر کسی غیر این این شاخص ها باشد، بدنی نامناسب خواهد داشت.

دندان، بینی و دیگر ویژگی های فیزیکی

بسیاری از ایرلاین ها گزارش نموده اند که دارای خط مشی های خاصی برای ویژگی های فیزیکی هستند. مثلا امریکن ایرلاین می گوید: دندان ها باید ظاهری تمیز و طبیعی داشته باشند. مهمانداران باید دندان های جلویی کامل و سالمی داشته باشند. اگر شخصی ارتودنسی دارد باید کاملا شفاف و بی رنگ باشد.

هاوایین ایرلاین می گوید: دست ها و ناخن ها همواره باید تمیز و مرتب باشند و مقدار ناخن ها نباید بیشتر از دو میلیمتر از سطح انگشت بلندتر باشد. هواپیمایی یونایتد قوانین سخت و سختی برای موی سر مردان دارد به این ترتیب که: استایل های مد عجیب و غریب نباید در مهمانداران دیده گردد. سبیل مردان نباید بیشتر از 2.2 میلیمتر از دو طرف لب ها بیشتر پایین بیاید.

مو و آرایش٬ آراستگی متناسب

از شرایط استخدام مهماندار هواپیما این است که باید یک چهره شبیه داماد که استانداردهای عرف را رعایت کند داشته باشد. امریکن ایرلاین می گوید: برای خانم ها، مو باید به گونه ای درست شده باشد که در محیط حرفه ای مناسب باشد و بعلاوه آن ها باید یونیفرم خاص داشته باشند. مرد ها نیز باید رنگ موی طبیعی و بدون آرایش داشته باشند. رنگ موی خانم ها نباید به رنگ های غیر طبیعی (مانند صورتی و بنفش) باشد.

یونیفرم و لباس کار متناسب با شخصیت افراد

دستورالعمل هایی در خصوص یونیفرم های هواپیمایی که دارای تاریخچه متنوع هستند نیز با جزئیات خاصی از سوی برخی از ایرلاین ها مانند یونایتد ایرلاینز ارائه می گردد که می گوید طول دامن نباید بیشتر از 2 سانتی متر بالاتر یا پایین تر از زانو باشد. مهمانداران شرکت هواپیمایی جت بلو نباید ژاکت خود را دو کمرشان ببندند و نباید بدلیجاتی استفاده نمایند که هماهنگی رنگ و استایل یونیفرم را به هم بزند.

توانایی بدنی و سلامت٬ انجام کارها با قدرت

مهمانداران هواپیما در شرکت وست جت کانادا باید با پیروزیت یک ارزیابی عملکردی را انجام دهند و باید بتوانند 22.2 کیلوگرم را از کف تا کمر و 10 کیلوگرم را تا بالای سر بلند نمایند. ایر نیوزیلند می گوید: سلامت بدن برای شما لازم است و اگر در طول فرآیند استخدام، بهبود یابید احتیاج خواهد بود که یک تست پزشکی انجام دهید.

مهارت شنا٬ یاری نماینده در انجام کار

مهمانداران بسیاری از شرکت های هواپیمایی باید بتوانند حداقل 20 متر را شنا نمایند. مهمانداران شرکت ایزی جت باید بدون هیچ یاریی بتوانند 25 متر و در آب های پر تلاطم باید 1 متر شنا نمایند. هواپیمایی اتحاد می گوید که مهمانداران باید در آب اعتماد به نفس داشته باشند و بتوانند با یاری جلیقه نجات شنا نمایند.

آزمایش های سلامت روان و آموزش در جنگل

برخی از ایرلاین ها یکی از ملزومات عجیب را برای مهماندارانش می خواهند. مثلا شرکت هواپیمایی چک می گوید: اول از همه شما هویت و تحصیلات خود را ارائه نموده و سپس یک آزمون شفاهی و کتبی برای مهارت های زبانی شما گرفته می گردد. اگر این مراحل را با پیروزیت رد کنید، سپس باید در موسسه پزشکی هوانوردی (Institute of Aviation Medicine) یک آزمایش سلامت روان را در جایگاه مهماندار هواپیما پشت سر بگذارید. بعد از گذراندن این مرحله شما احتیاج دارید را مناسب برای پرواز شوید، این کار با گذراندن یک دوره آموزشی 6 هفته ای انجام می گردد.

شرکت هواپیمایی برزیلی TAM مهمانداران خود را برای استخدام به یک فضای شبیه هزارتو در ساختمانی کاملا تاریک که با دود پر شده می برد. تیم مهمانداران باید با هم به داخل این هزارتو رفته، با همدیگر همکاری نمایند و در نهایت مسافر گمشده را پیدا نموده و به نقطه امن برسانند. این فضا طراحی شده تا آموزش بقا در جنگل را کامل کند و به آن ها آموزش هایی دهد که اگر هواپیما در جنگل گم شد به کار آید.

سن٬ لازمه کار به عنوان مهماندار

سن عامل دیگری در میان شرایط استخدام مهماندار هواپیما است. البته در برخی از کشورها مثلا پادشاهی بریتانیا، شرکت های هواپیمایی مجاز نیستند تا محدودیت های سنی برای استخدام مهمانداران بگذراند اما با این حال بسیاری دیگر از ایرلاین ها هستند که تنها آن هایی که بین 18 تا 21 سال هستند را استخدام می نمایند. ایرلاین های زیادی هم هستند که هر شخصی که زیر 56 سال داشته باشد را برای استخدام در نظر می گیرند. در سال 2015، یک خانم 59 ساله برای شغل رویاهای خودش درخواست داد و توانست در شرکت ویرجین آتلانتیک مشغول به کار گردد. این خانم که نامش کترین هینز (Katrine Haynes) است پیروز شده بود در میان 2000 نفری که برای این کار، درخواست داده بودند، استخدام گردد.

منبع: telegraph.co.uk

منبع: الی گشت
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2506

به "عجیب و غریب ترین شرایط استخدام مهماندار هواپیما در ایرلاین ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب و غریب ترین شرایط استخدام مهماندار هواپیما در ایرلاین ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید