ضرورت حرکت کشاورزی کشور به سمت کشت زعفران و پسته

به گزارش سبزوار امروز، نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت حرکت کشاورزی کشور به سمت کشت زعفران و پسته گفت: صنایع شهرستان در شرایط کنونی از نقاط قوت کشور است.

ضرورت حرکت کشاورزی کشور به سمت کشت زعفران و پسته

به گزارش خبرنگاران، هادی قوامی در نشست خبری اظهار کرد: امروز شرکت های پائین دستی فولاد اسفراین به مشتریان اصلی فولاد تبدیل گردیده اند و شرکت آذین فورج سال گذشته 8000 تن شمش از فولاد خریداری نموده است و با کوشش های انجام گردیده 150 میلیارد تومان از مطالبات شرکت های خصوصی و دولتی شهرستان گرفتن شد.

وی در خصوص وضعیت خشکسالی اخیر گفت: بیشتر از دو سوم قنوات استان در اسفراین وجود دارد که 85 میلیون مترمکعب آب در اختیار کشاورزان قرار می دهد.

نماینده اسفراین در مجلس شورا اسلامی گفت: بیش از 6000 چاه عمیق در استان وجود دارد که 50 درصد آن ها غیرمجاز هستند و سالانه بین 40 تا 50 میلیون متر مکعب برداشت دارند و چاه های مجازی که غیرقانونی عمل می نمایند سالانه 560 میلیون متر مکعب اضافه برداشت دارند.

قوامی ادامه داد: با توجه به وضعیت آب و خشکسالی های اخیر باید آبیاری به صورت نوین انجام گردد و کشاورزان به سمت محصولاتی که آب کمتری نیاز دارند، مانند پسته و زعفران حرکت نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 43

به "ضرورت حرکت کشاورزی کشور به سمت کشت زعفران و پسته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت حرکت کشاورزی کشور به سمت کشت زعفران و پسته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید