شورای امنیت تحریم های شدیدی علیه کره شمالی وضع کرد

به گزارش سبزوار امروز، شورای امنیت سازمان ملل در نشست امروز چهارشنبه خود به اتفاق آرا قطعنامه پیشنهادی آمریکا و چین علیه کره شمالی را تصویب کرد.

شورای امنیت تحریم های شدیدی علیه کره شمالی وضع کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، شورای امنیت در نشست امروز خود به اتفاق آرا به قطعنامه ای رأی داد که تحریم های فعلی سازمان ملل علیه کره شاقتصادی را به خاطر آزمایش هسته ای 6 ژانویه تشدید کرده است.

این قطعنامه از سوی چین و آمریکا به سایر اعضای شورای امنیت ارائه شده بود. بر اساس تحریم های جدید، همه محموله های تجاری به کره شاقتصادی یا همه محموله هایی که از این کشور بارگیری شده، باید مورد بازرسی قرار گیرد و نمایندگان تجاری کره شاقتصادی در سوریه، ایران و ویتنام بین 16 نفری هستند که به فهرست سیاه سازمان ملل افزوده شده اند.

همچنین 12 شرکت کره شاقتصادی نیز با تحریم های جدید شورای امنیت روبه رو شده اند.

آنتونی بلینکن معاون وزیر خارجه آمریکا نیز گفت: قطعنامه جدید شورای امنیت به کره شاقتصادی یک انتخاب سخت و قاطع خواهد داد، بین اینکه برنامه هسته ای خود را دنبال کند یا اینکه بار دیگر با جهان تعامل داشته و به فکر مردم خود باشد.

وی تلاش های اجرا شده برای محدود کردن برنامه هسته ای کره شاقتصادی را با گفتگوهای هسته ای با ایران مقایسه کرد و گفت: این قطعنامه شورای امنیت یکی از شدیدترین قطعنامه هاست.

کره شاقتصادی 6 ژانویه چهارمین آزمایش هسته ای خود را انجام داده و در ماه فوریه نیز یک ماهواره را با استفاده از موشک بالستیک به فضا پرتاب کرده است.

برخی دیپلمات های سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی آمریکا را شدیدترین رژیم تحریم های سازمان ملل در دو دهه اخیر ارزیابی کرده اند.

کره شاقتصادی اعلام کرده است که توسعه برنامه موشکی و ارسال ماهواره به فضا حق حاکمیتی این کشور است و این برنامه ها را ادامه خواهد داد.کره شاقتصادی به خاطر برنامه های موشکی و هسته ای با تحریم های اقتصادی و سیاسی شورای امنیت سازمان ملل روبرو شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1180

به "شورای امنیت تحریم های شدیدی علیه کره شمالی وضع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای امنیت تحریم های شدیدی علیه کره شمالی وضع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید