شهرداران در خط مقدم ایجاد کره زمینِ بهتر قرار دارند

به گزارش سبزوار امروز، به گزارش خبرنگاران، دنیز کودر رئیس انجمن کلانشهرهای دنیا (متروپلیس) در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان شهرداری تهران با متروپلیس گفت: همه ما شاهد آغاز عصر جدیدی از روابط بین المللی هستیم با این شعار که دنیای فکر کنید و محلی عمل کنید.

شهرداران در خط مقدم ایجاد کره زمینِ بهتر قرار دارند

وی اضافه نمود: بر اساس این شعار، جهان را دیگر نمی توان بر اساس تعاریف سنتی که بر اساس روابط قاره ها و کشورها بود، اداره کرد بلکه اکنون آنچه حائز اهمیت است، روابط میان شهرها است و لازم است برای اینکه کره زمینِ بهتری داشته باشیم، شروع به مصاحبه کنیم و از این منظر شهرداران در خط مقدم همه حوزه ها قرار دارند.

شهردار مونترال با تشکر از شهردار تهران به خاطر نگاه و برنامه های عمیقی که داشته، گفت: من در یک روز و نیمی که در تهران حضور داشتم تغییرات تهران را دیدم و پروژه های بسیاری را مشاهده کردم.

کودر ادامه داد: تا 20 سال دیگر، 70 درصد جمعیت جهان در شهرها زندگی می نمایند پس لازم است برای آنها برنامه داشته باشیم تا فضای بهتری را به وجود آوریم.

رئیس انجمن کلانشهرهای جهان (متروپلیس) با اشاره به این مطلب که چالش های کلانشهرهای جهان مشابه هم است، اضافه نمود: موضوع آب، فاضلاب، حمل و نقل و... چالش های اساسی است که ورود شهرداران در این حوزه ها می تواند یاری موثری به دولت ها باشد.

وی با اشاره به متروپلیس گفت: متروپلیس سازمانی است با سابقه قدیمی که با دور هم جمع شدن 14 کلانشهر ایجاد شد. ما شاهد بودیم که در دو دهه گذشته تهران نقش های بسیار مهمی را در این سازمان ایفا نموده است و به همین دلیل از نقش تهران قدردانی می کنیم.

کودر با بیان اینکه ما شاهد شروع عصر جدیدی هستیم، ادامه داد: ما باید به دنبال راه چاره های بهتری باشیم و کانال های جدیدی را برای تعامل در روابط تازه میان کشورها ایجاد کنیم. رهبری شهرها در دوره جدید بسیار مهم است و این موضوع تاکید ما است.

شهردار مونترال با اشاره به تفاهم نامه نیز اضافه نمود: این تفاهم نامه بستری خواهد بود برای ارتباط بیشتر تهران و متروپلیس.

رئیس انجمن کلانشهرهای جهان (متروپلیس) در پایان با اعلام خرسندی از حضور در ایران گفت: حضور ما در تهران نشان می دهد با رویکرد جدید برای عصر جدید، نگاه جدی داریم و قطعا در سفر آینده به ایران فارسی را کامل یاد خواهم گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1244

به "شهرداران در خط مقدم ایجاد کره زمینِ بهتر قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداران در خط مقدم ایجاد کره زمینِ بهتر قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید