باغ موزه مینیاتور تهران ، سفر به تمام ایران

به گزارش سبزوار امروز، باغ موزه میناتور یکی از جاهای دیدنی تهران است. جایی که شبیه به سرزمین لی لی پوت است. در شرق تهران واقع شده و می توان همه ایران را در کمتر از دو ساعت گشت.

باغ موزه مینیاتور تهران ، سفر به تمام ایران

از سفر با تور ارزان کانادا بهار 99 لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

باغ مینیاتوری یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی تهران است. شبیه به سرزمین لی لی پوت و مکانی است بی نظیر برای آشنایی با همه ایران. در باغ موزه مینیاتور تهران همه چیز در ابعاد کوچک است. این پارک همه جاذبه های گردشگری ایران را در خودش جای داده است. در شرق تهران واقع شده و می توان کل ایران را کمتر از دو ساعت گشت. یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی است که کودک دارند و می خواهند به صورت خانوادگی به تفریح و گردش بپردازند.

باغ موزه مینیاتور

این ایده که همه دیدنی های جهان را یک جا در یک پارک جمع کنیم تا در نصف روز بتوانیم همه آن ها را یک جا ببنیم، در بیشتر کشورهای جهان اجرا شده است. پارک هایی وجود دارند که برجسته ترین جاهای دیدنی کشورشان را در ابعاد کوچک ساخته اند و در یک فضا جمع نموده اند. به این پارک ها mini world می گویند. در نصف روز می توانید به همه کشور و یا حتی همه جای جهان سفر کنید. مانند دهکده جهانی دبی که همه جهان را در خود جای داده است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دهکده جهانی دبی دهکده جهانی دبی ؛ دور جهان در یک روز را مطالعه کنید.

در تهران نیز یکی از این دست پارک ها وجود دارد. باورتان نمی گردد، دیدن همه جاذبه های گردشگری کشورمان آن هم در ابعاد بسیار کوچک و به صورت یک جا، واقعاً تماشایی خواهد بود. در باغ موزه مینیاتور می توانید دستتان را روی گنبد مسجد شاه بگذارید، کنار بازار تبریز دراز بکشید و یا سرتان را از دریچه ناقوس قره کلیسا بیرون بیاورید و عکس یادگاری بگیرید. این یک تهرانگردی جذاب و خلاقانه است.

ماکت ها با توجه به جهت های جغرافیایی بناها در محیط اصلی خود قرار گرفته اند. به این صورت که مثلاً میدان نقش جهان در مرکز باغ موزه قرار داده شده است، خلیج فارس را در جنوب ساخته اند و کتیبه های بیستون در غرب باغ واقع شده اند.

در باغ مینیاتوری می توانید چغازنبیل، میدان نقش جهان اصفهان، پاسارگاد، تخت سلیمان، گنبد سلطانیه، ارگ بم، قره کلیسا، مجموعه شیخ صفی اردبیلی، سازه های آبی شوشتر، کتیبه بیستون، بازار تبریز و کلی دیدنی دیگر را یک جا ببینید.

باغ موزه مینیاتور تهران کجاست؟

باغ موزه مینیاتور تهران در شرق پایتخت واقع شده است. این موزه در تقاطع اتوبان امام علی و خیابان گلبرگ یا جانبازان واقع شده است. نزدیک ترین ایستگاه مترو به این مجموعه، ایستگاه گلبرگ است.

هزینه ورودی باغ مینیاتور

از ساعت 8 صبح تا 8 شب می توانید به این موزه استثنایی بروید. شک نکنید یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران را دیده اید. قیمت بلیط باغ موزه مینیاتور بسیار ارزان و زیر 5000 تومان است.

نکات مهم در بازدید از باغ موزه مینیاتور تهران

در این باغ، بهترین آثار تاریخی ایران در ابعاد کوچک به نمایش درآمده است. این جاذبه های دیدنی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. در واقع هنگام بازدید از موزه مینیاتوری، در حال تماشای فاخرترین و ارزشمندترین جاذبه های ایران هستید. از نوشتن هر گونه یادگاری روی هر کدام از این دیدنی ها خودداری کنید. تا می توانید عکس بیندازید.

از فضای باغ بهره ببرید. اگر فرزند دارید، حتماً برای بازدید از این باغ موزه برنامه ریزی کنید. آشنا کردن فرزندانمان با میراث فرهنگی ایران زمین وظیفه هر ایرانی است. اگر هم فرزند ندارید، این مطلب را به دیگران معرفی کنید تا برای بازدید از باغ موزه مینیاتوری برنامه ریزی نمایند. در مجموع به حدود 2 ساعت زمان برای بازدید از مجموعه احتیاج دارید.

برای آشنایی با دیگر جاذبه های گردشگری به صفحه گردشگری در خبرنگاران مراجعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1063

به "باغ موزه مینیاتور تهران ، سفر به تمام ایران" امتیاز دهید

1 کاربر به "باغ موزه مینیاتور تهران ، سفر به تمام ایران" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ موزه مینیاتور تهران ، سفر به تمام ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید