برنامه سفر یک روزه به استراسبورگ فرانسه

به گزارش سبزوار امروز، شهر استراسبورگ فرانسه یک اثر هنری در میان تاریخ اروپاست، بارها در میان آلمان و فرانسه دست به دست شده است و شهری چند ربانه به شمار میرود، این شهر پر از جاذبه های تاریخی، طبیعی و البته مدرن است که برای یک گردش یک روزه حسابی سرگرم کننده خواهد بود، در ادامه این گشت یک روزه را با هم مرور خواهیم کرد.

برنامه سفر یک روزه به استراسبورگ فرانسه

استراسبورگ فرانسه، مرکز آلزاس، با کلیساهای قرون وسطایی و خانه‌های نیم چوبی‌اش، دیدنی‌های زیادی دارد. این شهر از گذشته‌های دور، منطقه‌ای آزاد در امپراطوری مقدس روم بود و بعدها تحت فرمان فرانسوی‌ها و آلمانی‌ها درآمد. این تاریخ طولانی به مرکز باستانی شهر مدرن استراسبورگ جاذبه‌ای بی‌همتا و شگفت انگیز داده است. این شهر، بین‌المللی و چند زبانه‌ به شمار می‌رود پس گردشگران را با آغوشی باز خوشامدگویی می‌کند. استراسبورگ به خاطر طبیعت معتدلی که دارد مقصدی مناسب تعطیلات زمستانی است. زمان کلاسیک سفر به این شهر ماه دسامبر بوده و از سال 1570 در این ماه بازار معروف کریسمس برپا می‌شود. این بازار خیابان‌های محله قدیمی شهر را در بر می‌گیرد. حتی در ماه‌های ژانویه و فوریه قیمت هتل‌ها نیز ارزان‌تر خواهد بود. برای آن که بتوانید از توقف یک روزه خود نهایت استفاده را بکنید، در مسیری که برایتان پیشبینی کرده‌ایم همراه ما باشید.

دیدن موزه دولوور نتردام و صرف یک لیوان شکلات داغ

روز خود را با سوخت گیری سالمی با برانچ‌های عالی آغاز کنید. با یک پیاده روی دو دقیقه‌ای از شرق کلیسای جامع استراسبورگ می‌توانید کافه‌ای عالی را برای این منظور بیابید. حتی سفارش یک لیوان شکلات داغ هم انتخاب ساده و خوبی خواهد بود. این کافه 13 مدل شکلات داغ عالی دارد. بعد از این به سراغ یکی از جذاب‌ترین موزه‌های استراسبورگ بروید. موزه دولوور نتردام (Musée de l’Oeuvre Notre-Dame) آثار هنری بسیاری از کلیساهای شهر شامل پنجره‌های رنگی معروف را به نمایش می‌گذارد. بعد از موزه وارد کلیسای جامع شوید تا بتوانید بهترین نقطه برای تماشای نمایش ساعت 12:30 ساعت نجومی را به دست آورید. این ساعت اتوماتیک قرن شانزدهمی به کلی مورد بازسازی قرار گرفته و تماشای آن تجربه جالبی خواهد بود. این ساختمان تا اوایل قرن نوزدهم بلندترین بنای جهان به شمار می‌رفت. با طی کردن 332 پله به سکویی می‌رسید که زیر برج‌های دوقلوی کلیسا قرار داشته و مناظر شگفت انگیزی را به شما هدیه می‌کند.

به سوی کافه هنر معاصر

به محل تلاقی کانال‌ها در کنار پون کووِر (Pont Couverts) بروید و از سد وُبان (Vauban Dam) که یک سازه دفاعی بوده و اجازه می‌داد در زمان جنگ کل قسمت جنوبی شهر پر از آب شود گذر کنید. در طرف دیگر کافه هنر معاصر (Contemporary Art Café) در موزه هنر مدرن را خواهید یافت. فرمول سالاد+دسر اینجا یکی از بهترین ناهارهایی است که می‌توانید در شهر بخورید.

گردش قایقی با تور هفتاد دقیقه‌ای

یک گردش قایقی در رودخانه کانال کشی شده ایل (Ill) یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید در گردشتان انجام دهید. تور هفتاد دقیقه‌ای باتوراما (Batorama) به نام 20 قرن تاریخ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این گردش کاملاً دور مرکز شهر را خواهید گشت و سپس به سراغ محله آلمانی قرن نوزدهمی در حومه می‌روید. در ادامه تور از ساختمان مرکزی پارلمان اروپا، کنسول اروپا و دادگاه حقوق بشر اروپا دیدن خواهید کرد.

چای و کیک عصرانه در کافه شیرینی کریستین

در کریستین (Christian) ترکیبی از چای، کیک و فرهنگ را تجربه کنید. اینجا یکی از دو شعبه مرکز شهر فروشگاه شیرینی پز معروف کریستین مِیور (Christian Meyer) است. سالن چای طبقه بالای این شعبه با شیرینی‌های خوشمزه‌ای انتظارتان را می‌کشد. برای رفتن به آنجا باید از پلکان باشکوه مارپیچ قرن شانزدهمی بالا بروید.

پیاده روی به سوی مرکز تاریخی شهر

حال وقت آن رسیده که با پای پیاده مرکز تاریخی شهر استراسبورگ را بگردید. می‌توانید برای این کار از یک راهنما صوتی کمک بگیرید. این راهنماها 5.50 یورو قیمت داشته و از اداره گردشگری قابل تهیه هستند. طی این مسیر به فرانسه کوچک خواهید رفت و از خانه‌های نیم چوبی زیبا دیدن می‌کنید. در پن دِپیس (Pain d’Epices) توقف کنید و ریه‌هایتان را از عطر لذت بخش نان زنجبیلی و کیک‌ها پر کنید. همچنین برای شام، مزون کمرزل (Maison Kammerzell) ایده خوبی برای اواخر این گردش یک روزه خواهد بود. این خانه رؤیایی که نیمی از آن با الوار ساخته شده، در گوشه‌ای از میدان کلیسای جامع قرار دارد و قدیمی‌ترین قسمت آن به سال 1427 بازمی‌گردد. داخل این رستوران چهار طبقه چندین سالن غذاخوری وجود دارد. برخی از آن‌ها با نقاشی دیواری‌های روستایی قبل از جنگ جهانی اول تزئین شده‌اند. می‌توانید از میان غذاهای متنوع منو چیزهای لذیذی را سفارش دهید.

منبع: telegraph.co.uk
انتشار: 5 خرداد 1398 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 429

به "برنامه سفر یک روزه به استراسبورگ فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه سفر یک روزه به استراسبورگ فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید