سایه های بی خورشید بهترین مستند جشنواره راه ابریشم

به گزارش سبزوار امروز، تهران (پانا) - هیات داوران جشنواره فیلم راه ابریشم چین به ریاست اصغر فرهادی جایزه بهترین مستند این رویداد سینمایی را به سایه های بی خورشید ساخته مهرداد اسکویی اعطاء کردند.

سایه های بی خورشید بهترین مستند جشنواره راه ابریشم

به گزارش ایسنا، هفتمین جشنواره فیلم راه ابریشم که از تاریخ 11 تا 16 اکتبر (20 تا 25 مهر) در شهر شیآن چین برگزار گردید و جایزه بهترین مستند این جشنواره به سایه های بی خورشید به کارگردانی مهرداد اسکویی رسید.

اصغر فرهادی ریاست هیات داوران این رویداد سینمایی را متشکل از چهره هایی چون عاموس گیتای، ماوگوژاتا شوموفسکا، سانگ ژیا و شو ژنگ بر عهده داشت.

سایه های بی خورشید اولین نمایش جهانی خود را سال گذشته در سی ودومین جشنواره بین المللی مستند آمستردام (ایدفا) تجربه کرد و پیروز به کسب جایزه بهترین کارگردانی از این رویداد معتبر سینمایی شد و پس از آن در چندین جشنواره بین المللی دیگر از جمله بیگ اسکای آمریکا، مونیخ آلمان، کراکو لهستان، داک اِج نیوزولند، میلینیوم بلژیک، حقوق بشر ژنو، هلسینکی فنلاند و... نیز حضور یافته و اخیرا به جشنواره های ژان روش فرانسه، داکوفست کوزوو، جشنواره مستند اوپن سیتی لندن، جشنواره فیلم زوریخ و جشنواره مستند زاگرب نیز به روی پرده رفته است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1639

به "سایه های بی خورشید بهترین مستند جشنواره راه ابریشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایه های بی خورشید بهترین مستند جشنواره راه ابریشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید