ساماراس: یونان به بسته نجات سومی احتیاج ندارد

به گزارش سبزوار امروز، خبرنگاران: نخست وزیر یونان در دیدار روز گذشته خود با صدر اعظم آلمان در برلین اطمینان داد که یونان به بسته نجات سومی احتیاج ندارد.

ساماراس: یونان به بسته نجات سومی احتیاج ندارد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به نقل از روزنامه اتریشی دی پرسه، آنتونیس ساماراس نخست وزیر یونان و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز گذشته در برلین با هم دیدار کردند.

صدر اعظم آلمان در این دیدار روند اصلاحات در یونان را تحسین کرد و پیشرفت هایی را در راستا خروج از بحران بدهی ها برای این کشور ارزیابی کرد.

مرکل در این راستا گفت که من می دانم که یونان چه دوران سختی را پشت سر گذاشته است، اما اولین جوانه های ظریف موفقیت قابل مشاهده است. به این ترتیب سیگنال های مثبت رشد شکل گرفته و همچنین در اجرای برنامه های اتحادیه اروپا تحولات مثبتی وجود دارد.

نخست وزیر یونان نیز اظهار داشت که کشورش در امسال یک مازاد اولیه را به دست خواهد آورد. یونان بحران را پشت سر می گذارد و به هیچ گونه بسته نجات سومی احتیاج ندارد.

اقتصاد یونان مدت هفت سال است که گرفتار رکود شده و از سال 2010 با پول های بین المللی حمایت می گردد. در مجموع این کشور بحران زده اروپایی تا به حال حدود 240 میلیارد یورو یاری مالی دریافت نموده است.

تروئیکای اروپایی متشکل از کمیسیون اتحادیه اروپا، بانک مرکزی اروپایی و صندوق بین المللی پول در ازای این یاری ها اصلاحات گسترده و اقدامات ریاضتی سخت را از یونان درخواست نموده اند. انتظار می رود که بدهی های یونان در امسال به 177.2 درصد بازده مالی افزایش یابد که بر اساس قوانین اروپایی باید 60 درصد باشد.

سیاست های ریاضت مالی شدیدا مردم یونان را تحت فشار قرار داده است. روز گذشته کارکنان دولتی یونان در اعتراض به اخراج های روزافزون اعتصاب کردند. وزارتخانه ها و سازمان های دیگری مانند دفاتر مالیاتی تعطیل شدند. در بیمارستان های دولتی نیز تنها بیماران اورژانسی تحت درمان قرار گرفتند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 670

به "ساماراس: یونان به بسته نجات سومی احتیاج ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساماراس: یونان به بسته نجات سومی احتیاج ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید