رشت الکتریک با پیگیری قوه قضائیه به بیت المال بازگشت

به گزارش سبزوار امروز، با گزارش سازمان بازرسی و پیگیری مقامات قضائی استان گیلان، کارخانه رشت الکتریک در اختیار بیت المال نهاده شد.

رشت الکتریک با پیگیری قوه قضائیه به بیت المال بازگشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، پیرو گزارش سازمان بازرسی و دستور رئیس قوه قضائیه در سفر به استان گیلان در مورد کارخانه الکتریک ایران ـ رشت، با تکمیل پرونده و اقدامات قضائی به وسیله دادگستری استان گیلان، سهام این شرکت به صندوق بازنشستگی کشوری بازگشت.

در پی گزارش مستند و مبسوط بازرسی کل استان گیلان در مورد واگذاری ناموفق شرکت الکتریک ایران رشت و تعطیلی و توقف فراوری و اشتغال در این کارخانه عظیم و دستور مؤکد رییس قوه قضائیه و پیگیری و نظارت مستمر مسئولان قضایی گیلان، اخیراً سهام این شرکت و اراضی و املاک کارخانه بالغ بر هشت و نیم هکتار در داخل شهر رشت به ارزش بالغ بر هزار میلیارد تومان اقاله و این اموال به بیت المال بازگردانده شده است.

شرکت الکتریک ایران ـ رشت به اسم یکی از فراوریکننده های اصلی محصولات الکتریکی و دارای 2 هزار نفر کارگر، سال 82 به بخش خصوصی واگذار شده بود، ولی خریداران به رغم توافق اولیه واحد فراوریی را تعطیل نموده و به فروش گذاشته بودند.

طی سفری که رئیس قوه قضائیه بهمن سال گذشته به استان گیلان داشت، پس از بازدید از کارخانه رشت الکتریک دستور رسیدگی فوری به شرایط این کارخانه را صادر کرد که نهایتا این واگذاری با توافق طرفین فسخ شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2120

به "رشت الکتریک با پیگیری قوه قضائیه به بیت المال بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشت الکتریک با پیگیری قوه قضائیه به بیت المال بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید