آبشار لوشکی تالش

به گزارش سبزوار امروز، در این مقاله از قسمت معرفی جاهای دیدنی ایران قصد داریم یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبای تالش یعنی آبشار لوشکی را به شما معرفی کنیم و آن را مورد آنالیز قرار دهیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید…

آبشار لوشکی تالش

در شهرستان تالش و در استان گیلان در 5 کیلومتری روستای درزکری در داخل جنگل واقع شده است. آبشار لوشکی درزکری را می توان به جرات یکی از مرتفعترین و زیباترین آبشارهای ایران نام برد که از نگاه تیزبین گردشگران دور مانده است.

مقالات بیشتر بخوانید:

  • آبشار زمرد تالش گیلان
  • آبشار ورزان تالش
  • روستای ماجلان خلخال
  • دریاچه کومله گیلان
  • آبشار لاتون گیلان

آبشار لوشکی درزکری متشکل از سه آبشار پله مثل است. ارتفاع آبشار اصلی 75 متر، آبشار بالادست 14 متر و آبشار پایین نیز در حدود 16 متر است. محوطه آبشار جای مناسبی برای استراحت و چادر زدن است. بخش عمده ارتفاع آبشار را لایه های شیلی سیاه رنگی تشکیل داده است که به همراه پوشش گیاهی جنگلی جلوه خیره کننده ای به آبشار داده است. به طوری که هر کسی را محو تماشای خود می نماید.

طبیعت جنگلی آبشار لوشکی به گونه ایست که در آن امکان استراحت و بر پا کردن چادر فراهم می باشد.

آبشار لوشکی تالشقسمت عظیمی از آبشار را لایه های شیلی سیاه رنگی تشکیل داده که در مجاورت پوشش بی نظیر گیاهی منطقه جلوه بی نظیری از طبیعت را به نمایش در آورده است.

این آبشار که در 5 کیلومتری روستای درزکری و در دل جنگل جریان دارد از قله سنگر با 2120 متر ارتفاع در رشته کوه های تالش نشأت گرفته است.

در جهت دسترسی به آبشار لوشکی از روستای درزکری چشمه های گوناگونی جریان دارد که هر یک دارای نام به ویژهی در میان محلیان می باشد. در زبان تالشی به چشمه هونی گفته می گردد، یکی از این چشمه ها موتالا هونی نام دارد زیرا در دل انبوه درختان لرگ واقع شده است و محلی ها به همین دلیل آن را به این نام می خوانند.

یکی از دلیل هایی که موجب بکر و ناشناخته ماندن آبشار لوشکی شده است عدم وجود جهت ماشین رو برای رسیدن به آبشار می باشد.

اغلب جهت دسترسی به آبشار، پر پیج و خم بوده و در مجاورت رودخانه می باشد و برای رسیدن به آبشار می بایست از پل های چوبی روی رودخانه گذر نمایید.

در جهت 2 ساعته رسیدن به آبشار لوشکی می توانید از زیبایی های منطقه، جاده خرم و سرسبز جنگلی، گذر از پل های چوبی، آب و هوای پاک و صدای دلنشین آب لذت ببرید.

برای دسترسی به آبشار لوشکی می بایست به استان گیلان، تالش، 5 کیلومتری روستای درزکری سفر کنید.

جهت دسترسی:

این آبشار از قله سنگر (2120 m) در رشته کوههای تالش سرچشمه می گیرد. در جهت حرکت از روستا درزکری به طرف آبشار چشمه های گوناگونی موجود است، در زبان تالشی چشمه هونی می گویند. مانند موتالا هونی چون اطراف این چشمه پوشیده از درخت لرگ می باشد که اهالی محل به این نام نامگذاری نموده اند. جالب اینجاست که این جهت برای عبور ماشین ها مهیا نیست و به همین دلیل از نظر ها دور و بکر مانده است. بیشتر این جهت پر پیج و خم بوده و در مجاورت رودخانه می باشد و لذا از روی پل های چوبی موقت باید عبور کرد. در نتیجه صدای دلنشین رودخانه همراه با چشم انداز های اطراف، جاده جنگلی، چشمه ها و ییلاقات بالا بی نهایت چشم نواز و بکر و مجذوب کننده هستند. حدود 2 ساعت طول میکشد تا به پای آبشار برسید.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 16 شهریور 1401 بروزرسانی: 16 شهریور 1401 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2507

به "آبشار لوشکی تالش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار لوشکی تالش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید