دو قلو های مقرون به صرفه قیمت آفرود

به گزارش سبزوار امروز، حضور خودرو هایی مثل رنوداستر دو دیفرانسیل و فوتون ساوانا غنیمت است. اگر کمی در بازار بگردید می توانید این دو خودرو در نسخه های نو یا کم کار کرد با قیمت 720 تا 750 میلیون تومان پیدا کنید.

دو قلو های مقرون به صرفه قیمت آفرود

دو شاسی بلند رنوداستر دو دیفرانسیل و فوتون ساوانا اگرچه از چهره جذابی برخوردار نیستند، اما به درد کسانی می خورند که چندان از ماندن خودرویشان در گل و لای راضی نیستند.

با شرایط فعلی بازار که کم کم باید خود را برای سوزوکی گرندیتارای یک میلیاردی آماده کنیم و هر گزینه جدیدی که در بازه قیمتی زیر 800 میلیون تومان معرفی می گردد، کراس اوور شهری تک دیفراتسیل است.

حضور خودرو هایی مثل رنوداستر دو دیفرانسیل و فوتون ساوانا غنیمت است. اگر کمی در بازار بگردید می توانید این دو خودرو در نسخه های نو یا کم کار کرد با قیمت 720 تا 750 میلیون تومان پیدا کنید.

طراحی پیکاپ فوتون یعنی مدل تونلند چندان چنگی به دل نمی زند و شاید به همین علت است که به شدت مشتاق ورود نسل جدیدش به ایران هستیم که طراحی تهاجمی و مدرنی دارد.

ظاهر ساوامنا کمی نسبت یه آن بهتر است و با هماهنگی بین نمای جلو و عقب ساده اش حتی شاسی بلند های ژاپنی دهه 1990 و اوایل دهه 2000 را به فکر متبادر می نماید. بعضی بر این باورند که طراحی این خودرو از اینفینیتی سری QX سال 2005 اقتباس شده است. از آن طرف داستر را داریم که همواره به خاطر ظاهر ساده اش در قیاس با دیگر رنو ها سرزنش شده است.

با این حال در قیاس با هم رده های خودش این دو رگه رومانیایی- فرانسوی چندان هم زشت به نظر نمی رسد. اگر زیبایی گرافیک چراغ ها برایتان مهم است. داستر گزینه بهتری است، اما ابعاد کلی ساوانا به یک شاسی بلند سرسخت آفرودی بیشتر می خورد.

داستر از نظر کابین شبیه رنو تندر 90 و حتی اف جی کروزر است. همه چیز در آن ساده و کاربردی به نظر می رسد و چندان سر درگم نخواهید شد. به رغم کیفیت بد متریال پلاستیکی شاهد اروگونومی خوب جایگاه ها در داستر هستیم.

در تیپ SE این خودرو می توانید از دوربین دنده عقب، مانیتور هفت اینجی مجهز به نویگیشن، کروز کنترل، دی لایت، سنسور معین فشار باد تایر ها و کنترل تنظیمات سیستم صوتی از پشت فرمان اشاره نمود. کابین ساوانا نسبت به داستر مدرن تر است و به خصوص از صفحه آمپر آن که شبیه به به خوردو های مزداست لذت خواهید برد.

امکانات آن هم در حد خوبی در بازه قیمتی اش است: کی لس، استارت دکمه ای 4ایربگ، دوربین عقب، دی لایت، اتولایت، سنسور عقب، سنسور باران، فشار باد تایر، کروز کنترل، کنترل کشش، کنترل پایداری و کنترل سرعت در سرازیری.

ظرفیت موتور هر دو خودرو دو لیتر استد با این تفاوت که پیشرانه ساوانا به توربو شارژ هم مجهز است و به همین علت در یک طرف 135 اسب بخار نیرو و 195 نیوتن متر گشتاور را داریم و در طرف دیگر 214 اسب بخار نیرو و 220 نیوتن متر گشتاور.

البته این باعث شده که مصرف سوخت ساوانا نزدیک به یک لیتر از داستر بیشتر باشد، اما شتابش هم یک ثانیه سریع تر است. از نظر سواری هم ساوانا یک سر و گردن از داستر بهتر است، چون در داستر سیستم تعلیق دو دیفرانسیل هوشمند STOD با محدود کننده لغزش و قفل عقب مجهز است که حالت زمستانی و اسپرت هم دارد را به نمایش می گذارد.

داستر خودرویی ستایش شده در سطح جهانی است که همگان آن را به اسم یکی از مالی ترین شاسی بلند های آفرودی که می توان خرید می شناسند؛ بازار دست دوم گرمی دارد و قطعاتش را هم می توانید در بازار به وفوور پیدا کنید.

اگر تعصب را کنار بگذارید می توانید با ساوانایی کنار بیاید که عملکردش از بسیارید از چینی های پر فروش هم قیمت خود مثل هایما S7 توربو و پژو2008 هم بهتر است و یک شاسی بلند دو دیفرانسیل واقعی با امکانات فراوان است.

منبع خبر: روزنامه هفت صبح

منبع: فرادید
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2114

به "دو قلو های مقرون به صرفه قیمت آفرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو قلو های مقرون به صرفه قیمت آفرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید