دسرهای پرطرفدار سنگاپور

به گزارش سبزوار امروز، دسرهای سنگاپور

فرهنگ غذایی سنگاپور از مردمانی که در گذشته در این کشور زندگی می کردند تاثیر زیادی گرفته است. شاید ندانید که جمعیت سنگاپور را ملیت های مختلفی تشکیل می دهند به طوری که این کشور 4 زبان رسمی دارد و همین تنوع فرهنگی، غذاها و البته دسرهای خوشمزه ای را برای این سرزمین به وجود آورده است. تا به حال درباره غذاهای سنگاپور زیاد حرف زدیم ولی این بار می خواهیم به سراغ دسرهای سنگاپور برویم، دسرهای شیرین یا خنک که در آب و هوای گرم سنگاپور خیلی هوادار دارند. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا درباره دسرهای سنگاپور بیشتر حرف بزنیم.

دسرهای پرطرفدار سنگاپور

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

ساندویچ بستنی | Ice cream sandwiches

مشخصه که ساندویچ بستنی یک دسر سنگاپوری نیست! اما این دسر در سنگاپور به شیوه ای خاص و منحصربفرد سرو می گردد که حتی خیلی از گردشگران با دیدن آن شوکه می شوند! فقط کافیست 1 دلار بدهید تا با تکه ای از بستنی لوبیا قرمز یا خارگیل (دوریان) که لای نان رنگین کمانی ضخیم پیچیده شده از شما پذیرایی گردد. پیشنهاد می کنیم برای خریدن این بستنی به خیابان اورچارد بروید چون بستنی های آنجا حرف ندارد.

دسر خارگیل | Durian pengat

خارگیل از میوه های استوایی محبوب است که نمی گردد به کشورهای جنوب شرقی آسیا رفت و طعم آن را امتحان نکرد. این میوه بوی تندی دارد برای همین شاید بخواهید به جای اینکه آن را به تنهایی میل کنید طعم آن را در دسرها بچشید. اولین بار مردم مالزی و چین این دسر کرمی را درست کردند ولی آوازه آن خیلی زود حتی به سنگاپور هم رسید. برای درست کردن این غذا میوه خارگیل را با شیر نارگیل و شکر پالم می پزند تا اینکه به غلظت کافی برسد و بعد آن را با بستنی خارگیل یا نارگیل می خورند.

کیک پاندان | Pandan cake

نمی گردد حرف از دسرهای سنگاپور باشد و اسمی از کیک ها آورده نگردد! یکی از خوشمزه ترین کیک های سنگاپور کیک پاندان است که از مالزی و اندونزی به سنگاپور آمده و برای درست کردن آن از فرهنگ هلندی ها هم تاثیر گرفته شده است. پاندان اسم یک گیاه بومی جنوب شرقی آسیا است که به عنوان طعم دهنده در پخت و پز استفاده می گردد و به خصوص به کیک طعم بینظیری می دهد. رنگ این کیک کمی به سبز می زند و این ویژگی زیر سر برگ های پاندان است! البته در کیک های بزرگ و کارخانه ای معمولا به جای برگ های پاندان از عصاره پاندان استفاده می گردد و کمی رنگ خوراکی هم به آن اضافه می گردد تا سبز رنگ گردد. این کیک در سراسر سنگاپور و همینطور در خیلی از کشورهای جنوب شرقی آسیا مثل هنگ کنگ و سریلانکا هم محبوب است.

آیس کاچانگ | Ice kachang

معمولا در کشورهای گرم جنوب شرقی آسیا دسرهای یخی و سرد هواداران زیادی دارند به طوری که در گوشه و کنار خیابان ها خیلی ها را می بینید که با این دسرها خنک و پرانرژی می شوند. آیس کاپانگ یعنی لوبیای یخی! مواد اصلی این دسر را تراشیده های یخ و لوبیا قرمز شیرین تشکیل می دهد. البته تراشیده های یخ طعم ها و رنگ های مختلف دارند که هم ظاهر و هم مزه خوبی به این دسر می دهند. این دسر یکی از محبوب ترین دسرهای خنک است و بر روی تراشه های یخ آن از مواد متنوع زیادی استفاده می گردد.

دسر Chendol

این دسر مثل آیس کاچانگ است اما کمی سنگین تر! در این دسر از ژله هایی از جنس آرد برنج استفاده می گردد که سبز رنگند و به خاطر اینکه ظاهری شبیه کرم دارند اسم دسر به Chendol معروف شده. این دسر خوراکی های دیگری مثل تراشه های یخ، لوبیا قرمز، برنج بلغور، ذرت خرد شده، شکر پالم هم دارد که در شیر نارگیل شناور می شوند.

سوپ لوبیا سبز | Green bean soup

درسته که اسم این غذا سوپ لوبیا سبز است اما در واقع با ماش درست می گردد نه آن لوبیا سبزی که در ذهن همه ماست. این ماش ها که اولین بار در چین به عمل آمده اند خاصیت خنک کنندگی دارند برای همین در آب و هوای گرم و مرطوب سنگاپور خیلی به درد می خورند! این سوپ را در لیست دسرها قرار دادیم چون طعم کاملا شیرینی دارد و البته اگر مقدار کمی شکر در آن به کار رود تبدیل به یکی از سالم ترین غذاهای سنگاپور می گردد. در این سوپ از لوبیا سبز (ماش)، برگ پاندان، آب و شکر استفاده می گردد و همه این مواد با هم جوشیده می شوند.

دسر Grass jelly

این دسر ظاهر جالبی دارد و برای درست کردن آن ساقه های ضخیم نعناع به همراه نشاسته آنقدر می پزند تا به شکل ژله در بیایند. مثل خیلی از دسرهای محبوب دیگر، این مکعب های ژله ای با مقدار زیادی یخ سرو می شوند تا خنک کننده و مثل یک بمب انرژی شوند. برای شیرین شدن به آن مقداری عسل و شربت اضافه می گردد.

دسر Tissue prata

پراتا یعنی نان نازک و بزرگ! سرآشیز باید آنقدر مهارت داشته باشد تا این نان را نازک و کم روغن درست کند به طوری که هیچ جای نان هم پاره نگردد. در آخر بر روی این نان مقداری سس شکلات ریخته می گردد پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید مثل محلی ها غذا بخورید به جای سس شکلات به سراغ مربای نارگیل بروید.

تارت آناناس | Pineapple tart

نسبت به دسرهای دیگر سنگاپور، گردشگران با تارت آناناس آشنایی بیشتری دارند و از دیدن آن به هیچ وجه متعجب نمی شوند! این تارت ها به خصوص در روزهای خاص مثل جشن سال نوی چینی زیاد استفاده می شوند و خمیر کره ای آن ها با مربای آناناس پر می گردد. با وجود مناسبتی بودن این دسر اما برخی از شیرینی فروشی ها آن را در همه روزهای سال دارند.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 712

به "دسرهای پرطرفدار سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دسرهای پرطرفدار سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید