دادرس: باشگاه ها باید رای بیشتری از هیات ها داشته باشند، وظیفه دولت یاری به فوتبال است

به گزارش سبزوار امروز، عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال اعتقاد دارد وظیفه همه دولت ها یاری به ایجاد نشاط در جامعه است که یکی از بهترین روش های آن حمایت از ورزش فوتبال است.

دادرس: باشگاه ها باید رای بیشتری از هیات ها داشته باشند، وظیفه دولت یاری به فوتبال است

مهدی دادرس، عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در گفت وگو با خبرنگاران، درباره تعویق انتخابات فدراسیون و شائبه درخواست بعضی از افراد در داخل ایران برای دخالت فیفا اظهار کرد: فیفا کار خودش را می نماید و بدون تحت تاثیر قرار دریافت در چارچوب سیستم خودش عمل می نماید. ما همواره دنبال مقصر می گردیم. فیفا نشان داده نهاد ثابت قدم و پرقدرتی است. هیچ نهادی در جهان به این قدرت نیست.

او درباره ایراداتی که فیفا به اساسنامه گرفته هم شرح داد: همه می گویند چون دولت به فوتبال یاری می نماید، پس دولتی است اما این حرف منطقی نیست. همه دولت ها برای شادابی جامعه هزینه می نمایند. مقولاتی مثل سینما، موسیقی و دیگر تفریحات هم از این دسته هستند. دولت وظیفه دارد به فدراسیون ها یاری کند و نباید بگوید چون من یاری می کنم باید افراد خودم را هم در فدراسیون داشته باشم. فوتبال یک پدیده ای است که همه جهان از جمله ایران با آن سر و کار دارند و شادابی زیادی برای جامعه به وجود می آورد. این وظیفه دولت است که بدون منت به فوتبال یاری کند. ایراد فیفا خیلی درست است که وزیر حق ندارد نظر بدهد چون ایشان وزیر همه رشته هاست. البته در دیگر رشته ها هم غیر مستقیم و مستقیم دخالت می نمایند ولی در فوتبال این دخالت بیشتر است چون شیرینی بیشتری دارد و حتی سخنگو و معاونش هم اظهار نظر می نمایند.

دادرس اضافه نمود: یکی از کارهای خوب فیفا همین ایرادی است که به رای دولت در فدراسیون گرفته است. وزیر ناظر بر حسن انجام مقررات است. ورزش باید به دست مردم سپرده گردد. نمی دانم چرا وزارت خانه اصرار دارد در فدراسیون ها آدم های خودش را بگذارد. ما مدام از حق رای مردم حرف می زنیم اما در هر چیزی می خواهیم دخالت کنیم.

عضو کمیته استیناف درباره دیگر مسائل اساسنامه هم بیان نمود: یکی از مواردی که قابل اصلاح است، بحث کانون مربیان است. کانون مربیان باید نماینده مربیان را تعیین کند نه اینکه مربی تیم ملی است یا هر کسی که حرف گوش کن است. کانون مربیان باید با معرفی نماینده اش در مجمع رای داشته باشد. مورد دوم بحث حاکمیت باشگاه هاست. به جای اینکه بیشتر، هیات های فوتبال حاکم باشند باید باشگاه ها حاکم باشند. هیات ها در فوتبال یک واسطه هستند و باشگاه ها هستند که هزینه می نمایند و بار روی دوششان است و مربی و بازیکن تربیت می نمایند. باید تعداد رای باشگاه ها از هیات ها خیلی بالاتر باشد. الان نقش هیات ها از باشگاه ها پر رنگ تر است و این عادلانه نیست.

او درباره زمان برگزاری انتخابات فدراسیون هم اظهار کرد: اگر حتی فیفا هم به اساسنامه ایراد نمی گرفت، 24 اسفند زمان خوبی برای برگزاری انتخابات نبود چون رییس فدراسیون فوتبال فرصت کمی برای انجام کارهای معمول و بانکی و صدور احکام دارد. این نظر من است.

دادرس درباره ادامه لیگ با توجه به شیوع کرونا هم، گفت: ان شاءالله که این بیماری فروکش کند و بازی ها آغاز گردد اما اگر این اتفاق نیفتد، هر تصمیمی که گرفته گردد یک عده مخالفت می نمایند. هر کسی از دید خودش نظر می دهد. تیمی که رتبه اول نیست می گوید نباید لیگ با همان جدول به سرانجام برسد. آن تیمی هم که صدر است می گوید لیگ باید با همان جدول تمام گردد. همه این ها درست می گویند اما باید ببینیم چه چیزی به نفع فوتبال است. ان شاءالله که یک تصمیم عاقلانه گرفته گردد. الان شرایط خاصی به وجود آمده و در این شرایط هر تصمیمی گرفته گردد باید پذیرفته گردد. باید تصمیمی را که عاقلان قوم می گیرند را قبول بکنیم. در شرایط اضطراری باید تصمیمات اضطراری را هم قبول کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1242

به "دادرس: باشگاه ها باید رای بیشتری از هیات ها داشته باشند، وظیفه دولت یاری به فوتبال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادرس: باشگاه ها باید رای بیشتری از هیات ها داشته باشند، وظیفه دولت یاری به فوتبال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید