آشنایی با خیابان تالانگ پوکت (Thalang Road) در تورتایلند

به گزارش سبزوار امروز، قبل از رفتن به سفر تایلند بهتر است از جاذبه های پوکت باخبر شوید، تا فرصتی را از دست ندهید و به خوبی برنامه ریزی کرده باشید، خیابان تالانگ پوکت (Thalang Road) از محبوبرتین این جاذبه‌هاست که در ادامه به توصیف آن خواهیم پرداخت

آشنایی با خیابان تالانگ پوکت (Thalang Road) در تورتایلند

اگر مسافرین تور پوکت هستید حتما از خیابان تالانگ پوکت (Thalang Road)دیدن نمایید، خیابان تالانگ، خیابان مرکزی اصلی شهر قدیمی و جذاب پوکت به حساب می‌آید. این بلوار باریک و قدیمی مسلک از جاذبه‌های فراوانی برخوردار است که از این میان می‌توان به مغازه‌های بزرگ، ترکیب متنوعی از رستوران‌ها، چندین مهمان‌خانه کوچک، و غیره اشاره کرد که همگی در ساختمان‌هایی به سبک معماری چینی - پرتغالی جای گرفته‌اند و همین ویژگی بر شهرت هر چه بیشتر شهر پوکت افزوده است.

خیابان تالانگ علاوه بر این که یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های شهر پوکت به شمار می‌رود، یکی از شلوغ‌ترین این خیابان‌ها نیز محسوب می‌شود. این خیابان همچنان یکی از مسیرهای اصلی شهر برای عبور و مرور خودروهاست که البته در یکشنبه شب‌ها، به خیابان پیاده‌روی (Walking Street) پوکت تبدیل می‌شود و تردد خودرو در این زمان نیز ممنوع اعلام می‌شود.

خیابان تالانگ مسیری به طول 600 متر است که در قلب مرکز شهر پوکت واقع شده است. این خیابان اغلب اوقات به عنوان مسیری یک طرفه از شرق به غرب مورد استفاده قرار می‌گیرد که از خیابان مونتری (Montri Road) آغاز شده و پس از عبور از خیابان تپکاساتر (Thepkasattri Road: که یکی از بزرگراه‌های اصلی شهر پوکت محسوب می‌شود و در امتداد تمام بخش‌های طولی این جزیره کشیده شده است) در نهایت در محل تلاقی با خیابان یائووارات (Yaowarat Road) پایان یافته و از آن پس به خیابان کرابی (Krabi Road) تبدیل می‌شود.

خیابان تالانگ در انتهای شرقی‌ترین قسمت خود، به یک خیابان دو طرفه تبدیل می‌شود، اما به طور کلی تردد از این سمت از خیابان تپکاساتری به آرامی صورت می‌گیرد. در این بخش از خیابان چند جاذبه گردشگری وجود دارد. در انتهای پارک ملکه سیریکیت (Queen Sirikit Park) در قسمت شمالی این خیابان، یک اژدها فواره‌ی جذاب و باشکوه قرار دارد. این اژدها فواره یادآور یکی افسانه‌های قدیمی چینی است که در آن جزیره پوکت به عنوان یک اژدهای دریایی به نام های لِنگ اونگ (Hai Leng Ong) معرفی شده است.

پس از عبور از کانال بَنگ یای (Bang Yai)، اولین ساختمان تاریخی در حوالی تقاطع خیابان تالانگ و خیابان تپکاساتری را مشاهده خواهید کرد. در این بخش از خیابان با جاذبه‌ای روبرو خواهید شد که به طور کلی اکثر مردم آن را ویژگی برجسته خیابان تالانگ بر می‌شمارند. از این قسمت به بعد، خیابان یک طرفه می‌شود و اغلب به آن خاطر که این خیابان بسیار کم عرض بوده و از آنجایی که مکان شلوغ و پر رفت‌وآمدی به حساب می‌آید، بخش زیادی از خیابان کوچک در تصرف خودروهای پارک شده قرار می‌گیرد.

در این بخش ساختمان‌های نسبتاً قدیمی و جورواجوری وجود دارند، که به لحاظ رنگ‌، سبک‌ معماری و بزرگی نمای ساختمان با یکدیگر تفاوت داشته و قدمت اغلب این ساختمان‌ها بر روی آن مشخص شده است. محتوای خانه مغازه‌ها نیز همچون ظاهر آن‌ها متنوع و جورواجور است. از جمله مغازه‌های موجود در این منطقه می‌توان به داروخانه‌ها، مغازه‌های سوغات فروشی، فروشگاه‌های پوشاک، اغذیه فروشی، مغازه‌های فروش جواهرآلات و فروشگاه‌های مواد غذایی اشاره کرد. تعدادی از این مغازه‌ها، از قدمتی برابر با خانه‌هایی که در آن قرار گرفته‌اند، برخوردارند و در طول سالیان دراز به نسل‌های مختلف یک خانواده منتقل شده است.

تقریباً در اواسط این خیابان، در سمت راست (اگر به سمت شمال بایستید)، محل انشعاب خیابان سوی رومانی (Soi Romanee)، قدیمی‌ترین خیابان شهر پوکت قرار دارد. خیابان سوی رومانی که حتی در مقایسه با خیابان تالانگ نیز از عرض کمتری برخوردار است، محله‌ جالب و بسیار زیبایی است که مجموعه‌ای از مهمان‌خانه‌های کوچک را در خود جای داده است. معمولاً در این خیابان فرعی عکاسانی را مشاهده خواهید کرد که در حال عکس‌برداری از عروس و دامادها هستند.

ساختمان‌هایی که در نیمه‌ی دیگر خیابان تالانگ قرار دارند، کمتر رنگارنگ بوده و نشانه‌هایی از مدرنیته در آن‌ها دیده می‌شود. اما با این حال جزئیات تاریخی بسیاری، به ویژه در نمای طبقه‌های بالایی این ساختمان‌ها به چشم می‌خورد. همچنین، تعداد معدودی کسب و کار خانوادگی قدیمی و غیر معمول از جمله یک شرکت چاپ و یک مغازه فروش ابزارآلات موسیقیایی نیز در این بخش وجود دارد.

انتشار: 25 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 319

به "آشنایی با خیابان تالانگ پوکت (Thalang Road) در تورتایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با خیابان تالانگ پوکت (Thalang Road) در تورتایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید