حمایت 50 درصدی برای استقرار نرم افزار مدیریت اطلاعات در آزمایشگاه ها

به گزارش سبزوار امروز، شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی برای استقرار نرم افزار مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی از مراکز عضو این شبکه آزمایشگاهی حمایت می نماید.

حمایت 50 درصدی برای استقرار نرم افزار مدیریت اطلاعات در آزمایشگاه ها

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از اقدامات شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت از تهیه و استقرار نرم افزار مدیریت فرآیند های آزمایشگاهی است. حمایت شبکه در این زمینه برای یاری به نظم دهی فرآیند های آزمایشگاهی و ثبت دقیق اطلاعات خدمات آزمایشگاه است و به افزایش کیفیت خدمات ارائه شده در این حوزه می انجامد. این مرکز برای حمایت از این کار حمایت 50 درصدی تا سقف 220 میلیون ریال ارائه می نماید.

در این شبکه، برنامه حمایت از مراکز عضو شبکه به منظور استقرار سامانه مدیریت فرآیند های آزمایشگاهی در حال انجام است و در سال 1399 تعداد 5 مرکز نسبت به ارسال درخواست حمایت خرید و استقرار نرم افزار مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی اقدام کردند که مورد حمایت 50 درصدی شبکه نهاده شد.

یکی دیگر از اقدامات شبکه برای توسعه زیرساخت آزمایشگاهی، حمایت از مراکز دارای شرایط، برای خرید تجهیزات جدید است. بر اساس نتایج ارزیابی عملکرد مراکز عضو که هر سال انجام می گردد، مراکزی که از امکانات موجود خود بهتر استفاده نموده باشند، می توانند از حمایت شبکه برای خرید دستگاه های جدید بهره مند شوند.

این حمایت برای خرید دستگاه های ایرانی در قالب یارانه خرید از نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، پرداخت می گردد. با توجه به فراوری تعداد قابل توجهی از تجهیزات مرتبط با فناوری های راهبردی در داخل کشور، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت ویژه ای را برای خرید این تجهیزات به آزمایشگاه های عضو شبکه آزمایشگاهی، اختصاص می دهد.

میزان حمایت شبکه با توجه به صندلی کسب شده توسط آزمایشگاه در ارزیابی عملکرد سالانه مراکز عضو شبکه و نیز نوع سازمانی آزمایشگاه (مرکز دولتی یا خصوصی) به صورت درصد و سقف مبلغ معین از مجموع مبلغ خرید دستگاه های سطح اول یا دوم مورد نظر است.

در این طرح، آزمایشگاه های دولتی با رتبه 1 تا 100 در ارزیابی عملکرد سالانه برای خرید دستگاه های سطح اول و دوم از 15 درصد یارانه بیشتر تا سقف مبلغ یک میلیارد ریال بهره مند می شوند. آزمایشگاه های خصوصی برای خرید دستگاه های سطح اول و دوم از 20 درصد یارانه بیشتر تا سقف مبلغ ششصد میلیون ریال بهره خواهند برد.

همچنین آزمایشگاه های دولتی با رتبه بالاتر از 100 (رتبه 101 به بعد) در ارزیابی عملکرد سالانه برای خرید دستگاه های سطح اول و دوم از 10 درصد یارانه بیشتر تا سقف مبلغ پانصد میلیون ریال بهره مند می شوند و آزمایشگاه های خصوصی نیز برای خرید دستگاه های سطح اول و دوم از 20 درصد یارانه بیشتر تا سقف مبلغ سیصد میلیون ریال دریافت می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2032

به "حمایت 50 درصدی برای استقرار نرم افزار مدیریت اطلاعات در آزمایشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت 50 درصدی برای استقرار نرم افزار مدیریت اطلاعات در آزمایشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید