آنالیز تبلت هواوی مدیاپد T5: عظیم، ارزان قیمت و با کیفیت برای دانش آموزان و دانشجویان

به گزارش سبزوار امروز، تبلت ها نسبت به گوشی های موبایل اندازه صفحه نمایش عظیم تری دارند و کار کردن با آن ها در کلاس های مجازی و آموزش آنلاین راحت تر است.

آنالیز تبلت هواوی مدیاپد T5: عظیم، ارزان قیمت و با کیفیت برای دانش آموزان و دانشجویان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

بسیاری از والدین ترجیح می دهند به جای خرید یک گوشی موبایل برای فرزندشان، سراغ خرید یک تبلت عظیم و ارزان قیمت بروند که کارایی بیشتری دارد و برای سلامتی چشمان دانش آموزان هم بهتر است.

تبلت هواوی مدیاپد تی 5 یکی از بهترین تبلت های میان رده بازار ایران با قیمت حدودا 6 میلیون تومان است. تبلتی که اندازه صفحه نمایش نسبتا عظیم 10.1 اینچی با کیفیت فول اچ دی دارد و به باتری نسبتا عظیم 5100 میلی آمپرساعتی نیز مجهز شده است.

به علاوه، به پردازنده و رم نسبتا مناسبی برای مصارف دانش آموزی و دانشجویی مجهز شده است تا بهترین ابزار برای حضور در کلاس های درس آنلاین و تماشای ویدئوهای آموزشی باشد. باهم نگاهی کوتاه به تبلت هواوی MediaPad T5 بیندازیم:

طراحی

مدیاپد T5 یک تبلت تازه وارد به بازار نیست و بیش از دو سال از عرضه آن می گذرد. بنابراین، انتظار نداشته باشید با زبان طراحی بسیار مدرن و جدیدی مشابه اسمارت فون های امروزی روبرو شوید.

هنوز حاشیه های عظیم و زیادی در اطراف صفحه نمایش می بینیم که شاید برای یک تبلت 10 اینچی خیلی ناجور نباشد. طراحی شیک و خواستنی دارد و پس از مدتی کار با آن، چه بسا شیفته آن هم شوید.

لوگوی هواوی در حاشیه پایین تبلت خودنمایی می نماید و در حاشیه بالا شاهد دوربین سلفی برای چت تصویری، ویدئو کنفرانس، آموزش آنلاین و کاربردهای دیگر هستیم.

در کناره راست این تبلت نسبتا جمع وجور، کلید پاور و کلیدهای کنترل حجم صدا را می بینیم و در کنار سمت چپ هم اسلات های سیم کارت و کارت حافظه میکرواس دی به همراه جک 3.5 میلی متری صدا و درگاه Micro USB قرار گرفتند.

پس، این تبلت جک هدفون دارد ولی به درگاه USB-C مجهز نشده است و باید از شارژرهای قدیمی استفاده کرد. شاید یکی از معایب عظیم تبلت مدیاپد تی 5 هواوی از نظر بسیاری از کاربران همین استفاده از شارژرهای کند قدیمی باشد.

دو بلندگوی تبلت در زیر بدنه کار گذاشته شده اند و صدای فراگیری در هر وضعیتی به گوش شما برسانند.

وزن دستگاه 460 گرم و ضخامت آن 7.8 میلی متر است. چنین وزن و ابعادی نباید برای افراد عظیم سال مسئله ای ایجاد کند ولی شاید برای دانش آموزان دوره ابتدایی کمی سنگین باشد و بهتر است روی یک پایه یا میز قرار دهند و با تبلت کار نمایند.

جنس بدنه دستگاه هم در بیشتر بخش ها از جمله فریم و بدنه پشتی از آلیاژ آلومینیوم است تا استحکام کافی در برابر فشار و ضربات داشته باشد. در کل کار کردن با این تبلت لذت بخش است و اگرچه شاید محل قرارگیری کلیدها اذیت نمایند ولی به راحتی با آن کنار خواهید آمد.

نمایشگر

یکی از دلایل خرید تبلت، صفحه نمایش عظیم آن برای بهتر دیدن فیلم ها و بازی ها است. تبلت هواوی مدیاپد تی 5 به یک صفحه نمایش 10.1 فول اچ دی پلاس با رزولوشن 1920 در 1200 پیکسل مجهز است و جنس پنل نمایشگر IPS LCD است.

اولین ایراد این نمایشگر به نسبت تصویر 16:10 برمی گردد که باعث می گردد در هنگام تماشای محتواهای چند رسانه ای مانند فیلم ها، همواره یک حاشیه نسبتا ضخیم و مشکی رنگ در دو سوی تصویر باشد.

تراکم این پنل 224 پیکسل در هر اینچ است که باز نسبتا در مقایسه با نمایشگرهای امروزی، مقداری کم است. ولی کیفیت تصاویر، تفکیک و عمق رنگ ها، شفافیت و وضوح عکس ها و محتواها روی این صفحه نمایش خوب است.

هنگام وب گردی، نوشته ها به اندازه کافی خوانا هستند و رنگ ها به واقعیت نزدیک شدند. می توانید میزان گرمی و سردی رنگ ها را تغییر یا نور آبی مضر نمایشگر را کاهش دهید تا آسیب کمتری به چشمان فرزندتان وارد گردد.

سخت افزار

مدیاپد تی 5 هواوی به پردازنده مرکزی کرین 659 و 2 الی 3 گیگابایت رم مجهز شده است. کرین 659 یک تراشه 64 بینی و 8 هسته ای است. همه هسته ها از معماری Cortex-A53 بهره می برند ولی چهار هسته در سرعت 1.7 گیگاهرتز و چهار پردازنده دیگر در سرعت بالاتر 2.36 گیگاهرتز کار می نمایند تا به خوبی بار ترافیکی دستگاه را بین خودشان تقسیم نمایند.

نسبت به پردازنده های امروزی کوالکام، ضعیف تر ولی نسبت به پردازنده کرین 620 خود هواوی تا 70 درصد کارایی بهتری دارد. ظرفیت ارائه شده برای این تبلت 16 و 32 گیگابایتی است که قطعا برای هر کاربری کم خواهد بود و باید با کارت حافظه افزایش پیدا کند.

این پردازنده از یک تراشه گرافیکی Mali-T830 نیز بهره می گیرد که دو هسته ای است و عملکردی متوسط در میان تراشه های گرافیکی دارد.

در مجموع، عملکرد این تبلت نه خیلی بالا است که ما را ذوق زده کند و نه خیلی سطح پایین است که ناامید شویم. دقیقا یک کارایی و عملکرد میان رده دارد تا از پس همه کارهای روزانه ما برآید و هیچ کندی یا ضعفی دیده نگردد.

مطمئن باشید با این تبلت می توانید خیلی تمیز و نرم و روان با نرم افزارهای آفیس کار کنید؛ در اینترنت وب گردی کنید و در شبکه های اجتماعی بچرخید. فیلم و سریال تماشای کنید و برنامه های آموزشی مانند نرم افزار شاد را اجرا کنید و وارد کلاس های آنلاین ویدئویی شوید.

در بازی های با گرافیک پایین و متوسط باز هم می گردد این تبلت را تحمل کرد ولی وقتی یک بازی با گرافیک بالا نصب و اجرا می کنید؛ کیفیت صفحه نمایش افت می نماید و از سوی دیگر با داغی تبلت روبرو می شوید.

گفتیم روی این تبلت یک باتری لیتیوم یونی 5100 میلی آمپرساعتی استفاده شده است. اگر مصارف معمولی داشته باشید؛ این باتری تقریبا دو روز دوام می آورد و احتیاجی به شارژ ندارد ولی برای شارژ باتری نزدیک به 3 ساعت زمان احتیاج دارید.

دوربین

همواره از دوربین تبلت ها انتظار بالایی نداریم؛ چون هیچ گاه برای عکاسی و فیلم برداری مناسب نبودند.

دوربین نصب شده روی این تبلت هم 5 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.4 و فوکوس اتوماتیک است. یک دوربین کاملا معمولی و بدون فلاش برای مصارف روزانه مانند چت ویدئویی و کلاس آموزشی.

نرم افزار دوربین هم ویژگی هایی کاملا معمولی و عادی دارد. می توانید عکس پانوراما بگیرید و از فیلترهای خاصی روی عکس بهره ببرید. از تصویربرداری HDR، عکاسی اتوماتیک با تشخیص لبخند یا دنبال کردن سوژه نیز برخوردار است.

حرف آخر

اگر بخواهیم درباره نقاط قوت تبلت هواوی مدیاپد تی 5 صحبت کنیم؛ باید به بدنه فلزی با استحکام بالا و کیفیت ساخت خوب، نمایشگر عظیم و نسبتا با کیفیت، دوربین سلفی خوب، دوام باتری 2 روزه، درگاه کارت حافظه مجزا و قابلیت مکالمه اشاره کنیم.

از نظر قدرت پردازشی و گرافیکی نباید انتظار بالایی از این تبلت داشت ولی کارهای روزانه یک کاربر، به ویژه دانش آموز و دانش جو را انجام می دهد. فاقد حسگر اثر انگشت است و درگاه شارژ USB-C ندارد.

کاملا یک تبلت میان رده برای بازار ایران محسوب می گردد و انگار هواوی ان را برای این روزهای کرونایی ساخته است تا بچه های با آن مشغول تحصیل و آموزش دروس باشند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1623

به "آنالیز تبلت هواوی مدیاپد T5: عظیم، ارزان قیمت و با کیفیت برای دانش آموزان و دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز تبلت هواوی مدیاپد T5: عظیم، ارزان قیمت و با کیفیت برای دانش آموزان و دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید