حمایت چین از دکترین پیشنهادی روسیه درباره امنیت خلیج فارس

به گزارش سبزوار امروز، سخنگوی وزارت خارجه چین از حمایت این کشور از دکترین پیشنهادی روسیه درباره تامین امنیت منطقه خلیج فارس اطلاع داد که ازجمله مهمترین مفاد آن، خودداری از استقرار نیروها و پایگاه های نظامی کشورهای فرامنطقه ای است.

حمایت چین از دکترین پیشنهادی روسیه درباره امنیت خلیج فارس

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، هوآ چون اینگ سخنگوی رسمی وزرات امور خارجه چین بیان کرد که مقامات پکن از دکترین امنیتی منطقه خلیج فارس که روسیه پیشنهاد نموده، حمایت می نمایند.

وی امروز (پنجشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی گفت: دولت چین از پیشنهاد طرف روسی درباره تامین امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس حمایت می نماید. ما حاضر هستیم تا کوشش های مشترکی به منظور تقویت تماس ها و همکاری در این زمینه را انجام دهیم.

این دیپلمات چینی اضافه نمود: برای تامین امنیت در خلیج فارس کشورهای این منطقه باید بر اساس اصول احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی سایر کشورها، روابط حسن همجواری بین خود را تقویت نمایند و جامعه بین المللی نیز باید در این زمینه نقش سازنده ای ایفا نماید.

لازم به یادآوری است که وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه سندی تحت عنوان دکترین امنیت جمعی برای منطقه خلیج فارس را منتشر کرد . در میان پیشنهادات ارائه شده از سوی روسیه، خودداری از استقرار نیروها و پایگاه های نظامی خارجی در این منطقه مورد تاکید قرار گرفته است.

این سند در مراسم خاصی در مسکو با حضور نمایندگانی از کشورهای عربی، ایران، ترکیه، 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و کشورهای عضو گروه بریکس رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 580

به "حمایت چین از دکترین پیشنهادی روسیه درباره امنیت خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت چین از دکترین پیشنهادی روسیه درباره امنیت خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید