روسیه ساخت نخستین بمب افکن پنهان کار را شروع کرد

به گزارش سبزوار امروز، یک رسانه روسیه ای امروز گزارش داد این کشور ساخت نخستین بمب افکن پنهان کار را شروع نموده است.

روسیه ساخت نخستین بمب افکن پنهان کار را شروع کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روسیه ساخت نخستین بمب افکن پنهان کار خودش را شروع نموده و این پروژه تا سال آینده میلادی تکمیل خواهد شد.

خبرگزاری ایتارتاس به نقل از دو منبع نظامی گزارش داد این بمب افکن بعد از تکمیل و عملیاتی شدن قادر به حمل موشک ها و بمب های پیشرفته از جمله سلاح های هایپرسونیک خواهد بود.

این بمب افکن که PAK DA نام گرفته به رقابت با بمب افکن های پنهان کار B-2 آمریکا خواهند پرداخت که از سال 1997 عملیاتی شده اند.

چین نیز گفته در حال ساخت بمب افکن های پنهان کار به نام Xian H-20 است.

روسیه در حال حاضر جنگنده پنهان کار سوخو 57 را ساخته است. این جنگنده ها برای اولین بار در سال 2010 به پرواز درآمدند اما هنوز به فراوری انبوه نرسیده اند.

پیشتر رسانه ها از اقدام آمریکا برای استقرار دو بمب افکن در قاره اروپا خبر داده بودند. گزارش ها در اسفندماه سال گذشته حاکی از آن بود که واشنگتن دو بمب افکن استراتژیک بی-2 در پایگاه هوایی خود در آزور پرتغال مستقر نموده است.

ستاد فرماندهی اروپایی ارتش آمریکا در بیانیه ای ضمن تایید این خبر اعلام نمود که این دو بمب افکن استراتژیک تحت فرماندهی این ستاد عملیات های محول شده را انجام خواهند داد.

بمب افکن بی-2 آمریکا از پایگاه هوایی وایتمن ایالت میزوری آمریکا به پرتغال اعزام و در فرودگاه لایس فیلد این کشور مستقر شدهند.

طبق گزارش رسانه های آمریکایی، لایس فیلد تنها فرودگاه نظامی آمریکا مستقر در مناطق مرکزی اقیانوس اطلس است که واشنگتن از آن برای عملیات های مختلف از قبیل سوخت گیری و تعمیر جنگنده ها استفاده می نماید.

نیروی هوایی ارتش آمریکا در ماه آگوست 2019 (اواسط مردادماه 1398) هم یک بمب افکن بی-2 به اروپا ارسال و در این قاره مستقر نموده بود.

رسانه ها و مقام های آمریکایی دلیل تشدید این تحرکات نظامی را نگرانی های ایالات متحده و اروپا درباره تجاوزگری روسیه خوانده اند اما مسکو ضمن رد ادعاهای غرب، به آنها درباره تشدید تحرکات نظامی به ویژه در مناطق همجوار روسیه هشدار داده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1393

به "روسیه ساخت نخستین بمب افکن پنهان کار را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه ساخت نخستین بمب افکن پنهان کار را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید