جوابیه گروه خودروسازی سایپا در مورد شرایط فراوری موتور ME16

به گزارش سبزوار امروز، جوابیه گروه خودروسازی سایپا پس از انتشار خبر مشکل تأمین قطعه موتور TU5 پلاس ایران خودرو برای این خودروساز منتشر شد. این گروه خودروسازی جهت شفاف سازی موضوع به بیت ران پاسخ داد. سایپا بیان کرد موتور ME16 مگاموتور زنجیره تأمین قطعه مستقلی از ایران خودرو دارد.

جوابیه گروه خودروسازی سایپا در مورد شرایط فراوری موتور ME16

بیت ران - جوابیه گروه خودروسازی سایپا:

مدیرمسئول محترم سایت خبری بیت ران

با سلام و احترام؛

پیرو درج خبری با عنوان موتور TU5 پلاس ایران خودرو به سایپا نرسید / شاهین پلاس فراوری نمی گردد؟ که در روز دوشنبه 1402/04/19 در خروجی آن سایت خبری قرار گرفته است، جوابیه گروه خودروسازی سایپا به منظور تنویر افکار عمومی به حضور ارسال می گردد. خواهشمند است طبق قانون مطبوعات، نسبت به درج جوابیه اقدام مقتضی صورت پذیرد.

موتور ME16 بر اساس تکنولوژی موتور EC5 سیتروئن می باشد و بر روی خودروهای پژو 2008 و سیتروئن C3 نصب شده است که در مورد فراوری این موتور در مگاموتور باید گفت:

1- در تامین قطعات اجزای اصلی موتور ME16 هیچ گونه مسئله ای وجود ندارد و تمامی قطعات این موتور از منابع داخلی و خارجی شرکت سایپا، به صورت کامل به وسیله زنجیره تامین مگاموتور و مستقل از شرکت ایران خودرو صورت گرفته است. قطعات اصلی موتور مانند بلوک سیلندر، سر سیلندر و … به وسیله فراوری کننده های داخلی تامین می گردد. از اینرو طبق برنامه، فراوری انبوه موتور ME16 پس از اتمام کالیبراسیون سطح خودرو آغاز خواهد شد. خط فراوری موتور ME16 متشکل از 45 ایستگاه اصلی و 15 ایستگاه فرعی است و فرآیندهای فراوری آن مجهز به سیستم های ضد خطا و رباتیک است. سیستم های پایش و ضد خطا به گونه ای طراحی شده که علاوه بر حذف خطاهای فرآیندی اندازه خطای اپراتور را نیز به حداقل می رساند.

2- همانطور که رئیس هیات مدیره شرکت مگاموتور 7 اردیبهشت ماه امسال اعلام نمود: در فرآیند طراحی و ایجاد دانش فنی بومی موتور ME16 سیستم EMS شامل ECU و سنسورهای مربوطه بعلاوه قطعاتی از جمله فلایویل، دیسک و صفحه، منیفولد هوا، کاتافهرست، مسیر هوای ورودی به موتور و مسیر ورودی آب به موتور و مجموعه FEAD (مجموعه تسمه-پولی موتور/Front End Auxiliary Drive) متناسب با خودرو شاهین پلاس از پلتفرم SP100 و خودروی تازه بر روی پلتفرم P90 که به ساندروی ایرانی معروف است، به وسیله مگاموتور و شرکت های زنجیره تامین، باز طراحی شد. بر این اساس به منظور انطباق موتور با گیربکس های دستی و اتوماتیک، تغییراتی بر روی بلوک سیلندر اعمال شده است. قطعات 5C شامل بلوک سیلندر، سرسیلندر، میل لنگ، میل بادامک و شاتون که تشکیل دهنده اعضای اصلی موتور است، به وسیله صنعتگران زنجیره تامین مگاموتور ساخت داخل شده اند.

3- ویژگی دیگر موتور ME16 این است که قطعات موتور یاد شده بیش از 92 درصد داخلی سازی شده است که همزمان با فراوری انبوه، صرفه جویی معناداری در کاهش ارزبری خواهد داشت. 8 درصد قطعات به جای مانده نیز شامل قطعات استاندارد مانند کاسه نمدها، بیرینگ ها و … است که به دلایل کیفی از منابع خارجی تامین می گردد؛ داخلی سازی قطعات به جای مانده همچنان در دستور کار شرکت مگاموتور است. 69 قطعه ساز کشور در تحقق ساخت داخل اجزاء مجموعه های این موتور ارزشمند با شرکت مگاموتور همکاری نموده اند و با توجه به اینکه قالب های قطعات اصلی و تاثیرگذار در کیفیت محصول از منابع معتبر و با کیفیت تهیه شده است می توان تاکید نمود که کیفیت قطعات فراوریی موتور ME16 بسیار مطلوب بوده و با بهره گیری از خط فراوریی که رونمایی شد، کیفیت مجموعه موتور تضمین می گردد.

4- در مورد تامین قطعات خودروی P90 نیز قابل ذکر است که موتور این محصول، موتور ME16 است که بر اساس الزامات این خودرو تغییراتی بر روی آن ایجاد شده و به صورت کامل تامین شده و فراوری انبوه آن مطابق برنامه و پس از اتمام مراحل کالیبراسیون سطح خودرو انجام خواهد شد.

5- موتور ME16 مدل بهینه سازی شده موتور EC5 شرکت سیتروئین است و انتقال دانش فنی آن پیش از این در شرکت سایپا سیتروئن آغاز و در مراحل پایانی قرار داشته و مقرر شده بود طی قرارداد مشترک با گروه خودروسازی سایپا فراوری گردد. پس از اعمال تحریم های ظالمانه و خروج شرکت سیتروئن از تعهدات، شرکت مگاموتور با تشکیل زنجیره تامین و راه اندازی یکی از پیشرفته ترین خطوط مونتاژ خاورمیانه اقدام به تکمیل فعالیت های ناتمام با مالکیت سایپا نموده است. حاصل این رویکرد ورود به نسل تازه موتورها و فراوری اولین موتور 16 سوپاپ به عنوان یکی از نیازهای گروه خودروسازی سایپا است.

اداره اطلاع رسانی و فضای مجازی گروه خودروسازی سایپا

اختلاف قیمت دنا پلاس با مردم محاسبه می گردد / شورای رقابت دست به کار شد

موتور سه سیلندر تیوان چرا فراوری نشد؟ / بودجه میلیاردی به کجا رفت؟

قیمت سهند پارس خودرو چقدر خواهد بود؟ / قیمت گذاری سهند در مراحل پایانی

نیسان زامیاد به کنیا می رود / نیسان آبی تبدیل به Kifaru شد

شرایط فروش ساینا S، کوئیک S و کوئیک R ویژه سامانه یکپارچه منتشر شد

شرایط پیش فروش محصولات MVM تحویل 90 روزه منتشر شد / فهرست قیمت تیر 1402

قیمت محصولات ام وی ام مدیران خودرو با هزینه های جانبی اعلام شد

منبع: بیت ران
انتشار: 22 تیر 1402 بروزرسانی: 22 تیر 1402 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2644

به "جوابیه گروه خودروسازی سایپا در مورد شرایط فراوری موتور ME16" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوابیه گروه خودروسازی سایپا در مورد شرایط فراوری موتور ME16"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید