جنجال بر سر نماینده سینمای هند در اسکار (تور هند ارزان)

به گزارش سبزوار امروز، انتخاب نماینده سینمای هند برای رقابت در اسکار 2023، با انتقاد مخاطبان در فضای مجازی همراه شده است.

جنجال بر سر نماینده سینمای هند در اسکار (تور هند ارزان)

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ورایتی، کمیته اسکار سینمای هند فیلم آخرین نمایش فیلم ساخته پان نالین را به عنوان نماینده این کشور در شاخه برترین فیلم بین المللی نود و پنجمین دوره جوایز اسکار انتخاب نموده است، اما در محافل رسانه های اجتماعی به این انتخاب انتقادهایی شده چرا که بسیاری انتظار داشتند فیلم تاریخی RRR ساخته اس. اس راجامولی که نزد مخاطبان محبوبیت فراوانی دارد و عملکرد موفقی در گیشه داشته، سینمای هند را در اسکار پیش رو نمایندگی کند.

با توجه به عدم انتخاب این فیلم برای رقابت در شاخه برترین فیلم بین المللی، توزیع کننده این فیلم در آمریکا کمپینی برای حضور این فیلم در جوایز آموزشگاه به راه انداخته و از تمامی 10 هزار عضو آموزشگاه خواسته به این فیلم در دیگر شاخه های جوایز اسکار 2023 رای دهند.

این فیلم در شاخه های برترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه اصلی، بازیگر مرد و زن، موسیقی متن، طرحی فراوری، تدوین و ... نیز در جوایز اسکار حضور خواهد داشت.

فیلم حماسی اکشن و سه ساعته RRR، روایتگر داستان دو مرد میهن پرست اما از نظر فلسفی مخالف (رام چاران و ان. تی راما رائو جونیور) را دنبال می نماید که برای نجات دختری از دست مقامات استعماری بریتانیا در دهلی دهه 1920 متحد می شوند. این فیلم که در سراسر دنیا با درآمدهای هنگفتی از گیشه همراه شده است.

تا به امروز 50 کشور نمایندگان خود را برای شرکت در جوایز اسکار 2023 معرفی نموده اند و سینمای ایران نیز فیلم جنگ دنیای سوم ساخته هومن سیدی را برای حضور در این رقابت برگزیده است.

آخرین مهلت معرفی نمایندگان منتخب کشورها برای رقابت در شاخه برترین فیلم بین المللی اسکار 2023، تا سوم اکتبر 2022 (11 مهر ماه 1401) است. لیست نامزدهای اولیه شاخه شامل 15 فیلم در تاریخ 21 دسامبر 2022 (30 آذر) و 5 نامزدهای نهایی نیز روز 24 ژانویه 2023 (4 بهمن) معرفی می شوند.

مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز 12 مارس 2023 (21 اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می گردد.

  • ببینید | لحظاتی تکان دهنده از یک فیلم هندی که در سینماهای ایران در حال اکران است | صحنه هایی که فقط در بالیوود می بینیم!
  • پای فیلم هندی پس از 30 سال به سینمای ایران باز شد | خیزش، غرش، آتش را همزمان با اروپا و آمریکا در سینما ببینید
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 مهر 1401 بروزرسانی: 1 مهر 1401 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2516

به "جنجال بر سر نماینده سینمای هند در اسکار (تور هند ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجال بر سر نماینده سینمای هند در اسکار (تور هند ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید