تیم کوک: چین ضد اپل عمل نکرده و نمی کند

به گزارش سبزوار امروز، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسین ایج، همزمان با افزایش درگیری تجاری چین و آمریکا و اعمال بعضی تحریم ها بر علیه شرکت هواوی توسط کاخ سفید و بعضی شرکت های فناوری آمریکایی پیش بینی ها از انتقام گیری چین بر علیه شرکت های فناوری آمریکایی و به خصوص اپل خبر می داد، اما مدیر عامل اپل معتقد است که چین بر علیه شرکت یادشده وارد عمل نشده و در آینده نیز چنین کاری نخواهد کرد.

تیم کوک: چین ضد اپل عمل نکرده و نمی کند

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

چین یکی از مهم ترین بازارهای شرکت آمریکایی اپل محسوب می گردد و آیفون و رایانه های مک فراوریی اپل از جمله محصولات محبوب در این کشور محسوب می شوند. اما با افزایش اقدامات خصمانه آمریکا بر علیه چین، بعضی از مردم این کشور جنبشی را برای تحریم محصولات فناورانه آمریکایی به راه انداخته و خواهان عدم خرید و استفاده از فراوریات شرکت هایی مانند اپل شده اند.

تیم کوک مدیر عامل اپل در اولین واکنش رسمی و صریح در خصوص این منازعه در حال گسترش به تلویزیون سی بی اس گفته است: در حال حاضر چینی ها اصلاً اپل را هدف قرار نداده اند و پیش بینی من این است که چنین چیزی در آینده هم رخ نخواهد داد.

چین به تازگی تعرفه واردات بیش از 5000 محصول آمریکایی را تا 25 درصد افزایش داده است که باعث می گردد قیمت محصولاتی مانند آیفون تا چند صد دلار افزایش یابد و افراد کمتری در چین به خرید این گوشی علاقه نشان دهند.

تیم کوک در این زمینه گفته است: اگر چه این رویداد به طور قطع به فروش آیفون در چین آسیب می زند، اما این مساله خطری جدی نخواهد بود. باید توجه داشت که آیفون در چین و بسیاری از نقاط دیگر دنیا مونتاژ و فراوری می گردد و حتی بعضی افراد فکر می نمایند آیفون در چین ساخته می گردد. بنابراین افزایش تعرفه ها به همه این کشورها آسیب می زند، اما کشوری که بیش از همه آسیب می بیند آمریکاست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 552

به "تیم کوک: چین ضد اپل عمل نکرده و نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم کوک: چین ضد اپل عمل نکرده و نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید