توضیحات معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران درمورد ایمنی خط 6 مترو

به گزارش سبزوار امروز، خبرنگاران آنلاین:محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران شرح داد: اصول ایمنی در افتتاح خط 6 لحاظ شده و تعداد هواکش ها بر اساس سناریوهای بهره برداری شبیه سازی می گردد و ایمنی خط 6 از لحاظ فنی و مهندس رعایت شده است.

توضیحات معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران درمورد ایمنی خط 6 مترو

به گزارش شهرنوشت، محسن پورسیدآقایی در برنامه زنده تهران 20 در خصوص مسائل مطرح شده درباره ایمنی خط 6 گفت: از این که عده ای نسبت به ایمنی مترو ابراز نگرانی می نمایند؛ استقبال می کنیم اما عملیات ساخت پروژه های مترو توسط شرکتی که طراحی شده است، اجرا می گردد و قبل از مراحل بهره برداری توسط مشاور پروژه، پیمانکار کارفرما صورت جلسه شده و پس از آنالیز مسائل ایمنی تایید می گردد.

او اضافه نمود: از لحاظ فنی و مهندسی هواکش ها در ایستگاه ها و میان تونل ها نصب می گردد تا اگر قطار در شرایطی دود کردند، این دود در تونل باقی نماند و از طرفی که مردم حرکت می نمایند، دود با باد مخالف به بیرون رانده گردد.

پورسیدآقایی با اشاره به این که تعداد هواکش ها با هدوی قطارها ارتباط دارد، گفت: وقتی هدوی قطار 2 دقیقه بوده و هم زمان 10 قطار در یک خط باشند شبیه سازی ها به تناسب تخلیه دود در این شرایط انجام می گردد.

او ادامه داد: وقتی سرفاصله قطار 15 دقیقه باشد (خط 6 با این هدوی آغاز به کار کرد) نوع شبیه سازی و محاسبات متفاوت است و حالت دم در یک ایستگاه و مکش در ایستگاه دیگر انجام می گردد.

معاون شهردار تهران اعلام کرد: اگر از لحاظ مهندسی شبیه سازی با هواکش ها جواب ندهد ایستگاه از لحاظ فنی بهره برداری نخواهد شد. این که ایستگاه افتتاح شده 7 هواکش داشته باشد به سناریوی بهره برداری و سرفاصله حرکت قطار و حتی تعداد واگن های آن بستگی دارد.

او تاکید نمود: صرف این که در طراحی اولیه 7 هواکش پیش بینی شده است و سرویس دهی حتما باید با 7 هواکش آغاز گردد، مهندسی نیست و قطعاً ایمنی قطارها طبق اصول مهندسی شبیه سازی و رعایت شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 505

به "توضیحات معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران درمورد ایمنی خط 6 مترو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران درمورد ایمنی خط 6 مترو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید