تنها سند موجود از سفینه فضایی متعلق به 1500 سال قبل از میلاد!

به گزارش سبزوار امروز، ویمانا

تا همین الان که این مطلب را باز نموده اید و در حال خواندن و چیدن این کلمات در کنار یکدیگر هستید، شما غالبا این تفکر را دارید که از عمر هواپیماها و پرواز کردن انسان ها با وسیله ای به نام هواپیما، تنها شاید یک قرن می گذرد و برادردان رایت راه را برای تردد ما انسان ها به آسمان باز نمودند اما اگر همین الان بدانید که باید به این دانسته خود شک کنید، چه عکس العملی نشان خواهید داد؟ می خواهم به شما بگویم که طبق متون سانسکریت که حداقل 6 هزار سال قبل از میلاد مسیح نگاشته شده اند، وسیله ای برای پرواز به نام ویمانا برای بزرگان و صاحب منصبان وجود داشته است که همانند یک جت آن ها را به هر کجا که می خواسته اند، می برده است! در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، آنالیز کنیم که ویمانا چیست و آیا وجود ان واقعیت داشته است یا خیر.

تنها سند موجود از سفینه فضایی متعلق به 1500 سال قبل از میلاد!

در ابتدا می خواهم درباره ریشه های کلمه ویمانا را برای شما آنالیز نمایم. ویمانا، کلمه ای است که در زبان سانسکریت که معانی مختلفی را شامل می شود ولی هر کجا که که این کلمه به کار برده است می توان گفت که به معنی ماشین های پرنده آن اشاره شده است.

در مقدمه گفتیم که قدمت نگارش متون سانسکریت به 6 هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می شود اما به نظر می رسد که بعضی از متون در این تاریخ کمی اغراق نموده باشند زیرا به طور مثال در بخش متون وداها که عنوان قدیمی ترین بخش این کتار را دارد متعلق به 500 الی 1500 سال قبل از میلاد مسیح است به هر حال، امری که بر ما واضح و مبرهن است این است که این متون قدمتی بسیار زیاد دارند و به عنوان یکی از کهن ترین و قدیمی ترین نوشته ها به زبان هند و اروپایی شناخته می شود. حال می خواهیم به جواب این سوال برسیم که ویمانا چیست که نام آن به عنوان یک ارابه پرنده که دارای مشخصات جت است، اشاره شده است؟

در متون سانسکریت به وضوح اشاره می شضود که ویمانا (VIMANA) ماشین های پرنده بسیار پر قدرت هستند. به زبان صریح و امروزی این کتاب می گوید که: ویماناها، هواپیماهایی هستند که نیروی آن ها به وسیله نوعی موتور جت تامین می شود.

به نظر می رسد که این درست باشد زیرا توصیفاتی که از شکل پرواز کردن آن ها ارائه شده است، ما را به این نتیجه می رساند که موتور آن ها، چیزی شبیه به موتورهای جت بوده است.

گواه بر این گفته ما این است که در متون آمده است که؛ چون فیل ها با شنیدن صدای آن ها وحشت زده پا به فرار می گذارند و گیاهان و علف های دور و بر آن نیز از ریشه کنده می شدند و این به خاطر فشار هوای شدید خروجی از پشت موتورهای به اصطلاح جت این ماشین ها که ویماناها نامیده می شده، بوده است.

اگر به همین توصیفات نگاه کنیم می توانیم بگوییم که می توانیم در نهایت این گونه نتیجه گیری کنیم که در نهایت تمام این ها، همه در جمع وصف هایی از یک نوع سفینه های فضایی بوده اند. در اسطوره های هندی صاحب مقامان در اصل در آسمان ها زندگی می نموده اند و به سمت آن پرواز می نموده اند.

البته هندی ها واژه ویمانا را به دوره های بعدی خود نیز وارد کردند زیرا، به مرور زمان به هر وسیله ای که در آسمان پرواز می کرد نیز ویمانا می گفتند. در رابطه با ویماناها، در سریالی به نام بیگانگان مستندات مختلف و گوناگونی ارئه می شود که به گفته عوامل سازنده و نویسنده، بر حسب واقعیات است. ما در این جا به راستی آزمایی آن ها نمی پردازیم اما می خواهیم بعضی از مستنداتی که در این فیلم از ویماناها اشاره شده است را برای شما بازگو کنیم.

در این فیلم گفته می شود که؛ یک در یک متن نام Vimanika Shastra شرحات بسیاری درباره کارنمودهای ویمانا داده شده است. این کتاب در واقع یک متن کهن و باستانی به زبان سانسکریت نیست بلکه، نویسنده این کتاب آن را در سال 1918 میلادی نوشته است و ادعا نموده است که این کتاب به وسیله مکاشفه و کانال زدن یک روح به بدن او که مربوط به یک پیشگوی باستانی به نام بهارادوادا است، به او الهام شده است. از این متن برای اولین بار در سال 1952 به وسیله آقای جوزر (G. R. Josyer) رونمایی شد.

البته باید این نکته را بگوییم که به نظر می رسد که این متن کاملا به یک دفترچه راهنمای فنی شبیه است و در آن درباره این که این سفینه ها یا ویماناها چگونه عمل می نمایند شرح داده شده است. یکی از مواردی که باعث شده است تا بسیاری از افراد درباره ویماناها گیج شوند این است که، در این متن در رابطه با موتورهایی بحث شده است که از تکنولوژی گرداب جیوه ای Mercury-Vortex استفاده می نمایند و ابداع و استفاده از این تکنولوژی و ایده فنی موتوری آن به همان فاصله بین سال های 1918 تا 1952 مربوط شود که مصادف است با تاریخ نگارش و تاریخ انتشار ویامانیکا شاسترا.

متن اصلی رامایانا می گوید که:

میمون توانا سوار بر ارابه پر زرق و برق پوشپاکا شد که پر از تصاویر گرگ ها بود. رشته هایی از ستون های زیبا آن را تزئین داده بود و با آن ها آراسته شده بود که با شکوه و جلال می درخشیدند.

درون آن با اتاق های مخفی باریک و سالن های زیبا آراسته شده بود. آسمان ها را سوراخ می کرد و شبیه به خورشید درخشان به نظر می رسید. پلکانی طلایی و تزئین شده با جایگاه های مجلل و ردیف هایی از پنجره های طلایی و کریستال … و تخت و سریر از جنس یاقوت کبود، زمرد سبز وسایر سنگها و جواهرات گران بها و با عطر دل انگیز معطر شده که می توانست از نزدیک و بر روی ابرهای شناور، لمس کند. در سرانجام باید بگویم که به ویمانا، سفینه فضایی باستانی نیز می گویند.

منبع: الی گشت
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2389

به "تنها سند موجود از سفینه فضایی متعلق به 1500 سال قبل از میلاد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها سند موجود از سفینه فضایی متعلق به 1500 سال قبل از میلاد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید