تقویت زیرساخت های گردشگری در لرستان

به گزارش سبزوار امروز، سرپرست معاونت سرمایه گذاری و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه بازدید از غرفه لرستان در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران از تقویت زیرساخت های گردشگری این استان اطلاع داد.

تقویت زیرساخت های گردشگری در لرستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، ساسان تاجگردون دراین باره گفت: این استان از دیرباز یکی از جاذبه های بسیار قوی گردشگری بوده و ظرفیت ها و مواهب خدادادی لرستان یکی از موقعیت های ممتاز آن است.

او با اشاره به بناهای تاریخی و اثرگذار استان ازجمله قلعه فلک الافلاک و بافت های تاریخی لرستان و لزوم حرکت به سمت بالفعل شدن این ظرفیت ها تأکید کرد: موقعیت های مذکور با افراد اندیشمند شکل می گیرد و ضرورتاً ما با رفتارمان در تصمیم گیری ها، آن ها را عملیاتی می کنیم.

سرپرست معاونت سرمایه گذاری و امور مجلس در مورد شرایط زیرساخت های گردشگری این استان توضیح داد: خوشبختانه با درایت استاندار و مدیرکل لرستان در استان شاهد تغییرات شگرفی در حوزه ایجاد زیرساخت های گردشگری ازجمله ظرفیت های بوم گردی، نگهداشت آثار تاریخی و تبدیل آن ها برای موقعیت های گردشگری و ایجاد و تأسیس هتل ها و... بوده ایم.

او راه اندازی قطار گردشگری لرستان را کار نو و جدیدی دانست و اضافه کرد: در حرکت این قطار علاوه بر جاذبه های گردشگری، دیگر داشته ها ازجمله صنایع دستی و غذاهای محلی توسط جوامع محلی عرضه می گردد.

تاجگردون در مورد برنامه های وزارت برای تقویت زیرساخت های گردشگری گفت: این معاونت به عنوان بخش سرمایه گذاری، تأمین تسهیلات، تأمین زمین، اعطای معافیت های مالیاتی و گمرکی در چهارچوب قوانین و مقررات را در دستور کار خود قرار داده است.

او با اشاره به اینکه اعتبارات زیرساختی آمایشی نبوده و توزیع استانی ندارد، اظهار کرد: ابلاغ اعتبارات زیرساختی منوط به جذب سرمایه گذار در هر استان است.

سرپرست معاونت سرمایه گذاری، حقوقی و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خاتمه در مورد تقویت زیرساخت های گردشگری لرستان توضیح داد: حتماً و با علاقه مندی لرستان را در این زمینه تقویت خواهیم کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1078

به "تقویت زیرساخت های گردشگری در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت زیرساخت های گردشگری در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید