تقابل جذاب حامد لک و برد جونز؛ کوشش برای یک کلین شیت دیگر

به گزارش سبزوار امروز، خبرگزاری خبرنگاران- یکی از جذاب ترین جدال های داخل میدان به رقابت دو دروازه بان پرسپولیس و النصر برای بسته نگه داشتن دروازه شان مربوط می گردد.

تقابل جذاب حامد لک و برد جونز؛ کوشش برای یک کلین شیت دیگر

به گزارش خبرنگاران، پرسپولیس و النصر از ساعت 18:30 عصر فردا در ملاقاتی حساس، فینال رقابت های غرب آسیا را برگزار خواهند کرد. ملاقاتی حساس که قهرمان رقابت های منطقه غرب آسیا را تعیین می نماید. اگر چه پرسپولیس و النصر در تمام خطوط رقابت تنگاتنگی داشته و بازیکنان دو تیم در تمام خطوط همه رکوردها را مال خود نموده اند اما تردیدی وجود ندارد که رقابت اصلی در درون دروازه هاست. جایی که حامد لک باید فزونی خود را به برد جونز استرالیایی دیکته کند. دروازه بانی که سابقه بازی در تیم های عظیم لیورپول و فاینورد را داشته و 6 بازی ملی برای استرالیا انجام داده است.

برد جونز که 27 بار پیراهن تیم لیورپول انگلستان را به تن نموده، با 4 کلین شیت در بازی های این فصل لیگ قهرمانان آسیا، بسیار امیدوار کننده ظاهر شده است. در آن سوی میدان اما حامد لک واقع شده است. حامد لک با 5 کلین شیت آمار بهتری را به ثبت رسانده و در جدول کلین شیت ها، با اقتدار در صدر ایستاده است. مرور بازی های پرسپولیس در این رقابت ها نشان می دهد که در بخش بیشترین کلین شیت، حامد لک در 6 ملاقاتی که برای سرخ پوشان به میدان رفته، فقط یک بار و آن هم از روی نقطه پنالتی دروازه اش را باز شده دیده است. او با 5 کلین شیت، بهترین دروازه بان آسیا از این منظر است و پس از او، برد جونز از النصر حضور دارد که 4 بار پیروز شد دروازه تیمش را بسته نگه دارد.

با این آمار، نام حامد لک در میان بهترین دروازه بانان لیگ قهرمانان، خودنمایی می نماید. به نظر می رسد در بین بازیکنان النصر بیش از هر کسی لک باید مراقب ضربات عبدالرزاق حمدالله باشد. عبدالرزاق حمدالله مراکشی آمار فوق العاده 27 شوت به دروازه حریفان را داشته که در جدول بهترین آمار است و عجیب این که 11 شوت این بازیکن در چارچوب دروازه بوده تا در بین تمام نفرات پرسپولیس و النصر بهترین آمار را از آن خود کند.

نگاهی دیگر به اعداد و ارقام ارائه شده از سوی AFCt نشان می دهد خط دفاعی پرسپولیس فزونی بیشتری نسبت به خط دفاعی النصر دارد. چرا که برد جونز، دروازه بان باتجربه و آماده النصر 24 سیو داشته تا با این تعداد سیو توپ، در رده نخست قرار بگیرد. آماری که نشان می دهد خط دفاعی النصر به قدری شکننده بوده که جونز 24 بار دروازه تیمش را نجات داده است. از این رو بازیکنان پرسپولیس در تقابل با این دروزاه بان در ملاقات روز شنبه، کار سختی را پیش رو خواهند داشت.

این درحالی است که این آمار برای حامد لک 15 سیو است. نگاهی به جدول دروازه بان ها نشان می دهد لک با 15 سیو در رده ششم ایستاده است. آن هم در حالی که 2 ملاقات ابتدایی سرخ پوشان در لیگ قهرمانان را بیرانوند درون دروازه ایستاده بود. مقایسه 15 سیو حامد لک در قیاس با 24 سیو برد جونز نشان می دهد عملکرد خط دفاعی پرسپولیس به مراتب بهتر از خط دفاعی النصر بوده است.

نکته آخر این که همان قدر که حامد لک باید مراقب ضربه های ناگهانی و وحشتناک عبدالرزاق حمدالله باشد، دروازه بان النصر نیز کار بسیار سختی برای گل نخوردن از بازیکنان پرسپولیس به ویژه عیسی آل کثیر خواهد داشت. عیسی آل کثیر توانسته با 9 بار از تله آفساید خط دفاعی حریفانش عبور کند و با عملکردی خیره کننده، 4 گل در 3 بازی برای پرسپولیس به ثمر رساند. آماری که نشان می دهد این مهاجم دزفولی برای گلر استرالیایی النصر یک کابوس دائمی است.

تیم فوتبال پرسپولیس با شکست پاختاکور ازبکستان به مرحله نیمه نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا رسید و یکی از مهمترین نقاط قوت سرخپوشان در این فصل از مسابقات، نمایش فوق العاده خط دفاع و دروازه بان این تیم بوده است. حامد لک که به تازگی به پرسپولیس ملحق شده است، در مسابقات آسیایی دروازه بان اول تیم یحیی گل محمدی بوده و در طول این مسابقات، نمایش های فوق العاده ای را از خود ارائه نموده است. این عملکرد خوب دفاع و دروازه بان پرسپولیس از چشم نواف الآسیوی، خبرنگار مشهور عربستانی دور نمانده است و او در توییتی نوشته است:

6 بازی آسیایی اخیر پرسپولیس: کلین شیت✅کلین شیت ✅کلین شیت ✅گل خورده با ضربه پنالتی❌کلین شیت ✅کلین شیت ✅

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1613

به "تقابل جذاب حامد لک و برد جونز؛ کوشش برای یک کلین شیت دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقابل جذاب حامد لک و برد جونز؛ کوشش برای یک کلین شیت دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید