تعریف 5 طرح پژوهشی در حوزه گردشگری اردبیل

به گزارش سبزوار امروز، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل از تعریف پنج طرح پژوهشی در حوزه گردشگری با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اطلاع داد.

تعریف 5 طرح پژوهشی در حوزه گردشگری اردبیل

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، نادر فلاحی با اعلام این خبر توضیح داد: مطابق مصوبه کارگروه آموزش، پژوهش، فن آوری و نوآوری استان، فراخوان طرح های پژوهشی سال 98 منتشرشده است.

او اضافه نمود: از بین 44 طرح پژوهشی، پنج مورد در حوزه گردشگری است که شامل مطالعه و آنالیز الگوهای معماری برای طرح های بوم گردی در سطح استان بر اساس معماری بومی هر منطقه و ارائه ضوابط احداث بنا و پژوهش در مورد نقوش سنتی و بومی، موتیف ها و المان های سنتی در بافته های داری و احیای آن است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل اضافه نمود: همچنین امکان سنجی فرصت های سرمایه گذاری موجود با موضوع توسعه گردشگری با علایق ویژه و تنوع بخشی به خدمات گردشگری زمستانی، بازشناسی زمینه های گردشگری و تأثیر ژئوتوریسم بر توسعه همه جانبه و آنالیز و پژوهش های علمی و کاوش پیرامون قلعه های باستانی و نقش آن ها به عنوان جاذبه های تاریخی در توسعه صنعت گردشگری در استان، از دیگر طرح های پژوهشی است.

به گفته فلاحی تمام دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، به صورت مستقل و همچنین دستگاه های اجرایی، تولیدی، خدماتی و افراد حقیقی به وسیله مراکز و مؤسساتی تحقیقاتی و پژوهشی می توانند در طرح های پژوهشی و کاربردی مشارکت داشته و پیشنهاد ها خود را به دبیرخانه، واقع در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ارسال نمایند.

او بابیان این که مهلت ارسال طرح های پژوهشی تا 11 آبان ماه است، اضافه نمود: با توجه به احتیاج حوزه گردشگری استان به طرح های تحقیقاتی انتظار می رود محققان، اساتید دانشگاه و پژوهشگران نسبت به ارائه پیشنهاد ها خود اهتمام داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اضافه نمود: بی شک روند تحقیقات برای محققان تسهیل شده و امکانات مورداحتیاج علمی و پژوهشی در اختیار پژوهشگران قرار خواهد گرفت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 863

به "تعریف 5 طرح پژوهشی در حوزه گردشگری اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعریف 5 طرح پژوهشی در حوزه گردشگری اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید