تست روانشناسی؛ شخصیت شناسی با اَشکال هندسی

به گزارش سبزوار امروز، انواع تیپ های شخصیتی می توانند روی بسیاری از مسائل زندگی از جمله روابط دوستی، خانوادگی و کاری ما اثر بگذارند و باعث می شوند که هر انسانی در محل مناسب خود قرار گیرد.

تست روانشناسی؛ شخصیت شناسی با اَشکال هندسی

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

گاهی اوقات اشکال هندسی می توانند ناگفته های شخصیت ما را برملا نمایند. آشنایی با تیپ های شخصیتی یاری می نماید تا انسان ها بتوانند خود را بهتر بشناسند و با ویژگی های خود آشنا شوند و با شناسایی نقاط قوت و ضعفشان به رشد شخصیتی خود یاری نمایند.

انواع تیپ های شخصیتی می توانند روی بسیاری از مسائل زندگی از جمله روابط دوستی، خانوادگی و کاری ما اثر بگذارند و باعث می شوند که هر انسانی در محل مناسب خود قرار گیرد. به همین دلیل، در ادامه، تست شخصیتی برای شما آماده نموده ایم که می تواند تیپ شخصیتی شما را تعیین کند تا بهتر بتوانید شخصیت خود را درک کنید و تصمیم های بهتری در زندگی بگیرید. به همین منظور، فقط کافی است یکی از اشکال هندسی زیر که برای شما جذاب است را انتخاب کنید.

مربع

شما یک کارگر خستگی ناپذیر و در واقع، فردی کوشا هستید. از ویژگی های اصلی شخصیت مربع می توان به این اشاره نمود که این افراد، باید یک کار را از ابتدا به سرانجام برسانند و با پشتکار و کوشش خود زمینه های دستیابی به سرانجام کار را فراهم نمایند.

صبر، استقامت و مهارت معمولا شما را به یک متخصص ماهر تبدیل می نمایند و این امر با قرار دریافت در کنار علاقه شما به کسب اطلاعات غنی می گردد چرا که توانایی این را دارید که هر اطلاعاتی را به سرعت ارائه دهید. بنابراین، حداقل در کار خود، فردی کاملاً شایسته به حساب می آیید.

اگر مربع را برای خود انتخاب نموده اید، به احتمال فراوان، داده ها را به صورت ترتیبی برای خود پردازش نموده و بیشتر نتیجه را محاسبه می کنید تا اینکه بخواهید آن را حدس بزنید.

شما بسیار دقیق به جزئیات توجه می کنید و یک زندگی برنامه ریزی شده و قابل پیش بینی را ایده آل می دانید و از تغییر در فرایند معمول وقایع متنفر هستید. در واقع، شما فردی هستید که همه چیز از جمله افراد اطرافتان را سازمان دهی می کنید.

همه این ویژگی ها به این حقیقت دامن می زنند که شخصیت های مربع می توانند متخصصان، تکنسین و سرپرست های عالی شوند، اما به ندرت می توانند مدیریت خوبی داشته باشند.اعتیاد بیش از حد به جزئیات و احتیاج به روشن کردن اطلاعات برای تصمیم گیری، کارایی این گونه افراد را کم می نماید.

آراستگی و پایبندی به قوانین ممکن است کمی دست و پای آن ها را برای کار های مختلف ببندد و علاوه بر این، عقلانیت، خشکی در روابط و محافظه کارانه عمل کردن آن ها ممکن است مانع از ارتباط سریع آن ها گردد.

مثلث

این شکل هندسی نماد رهبری است و بسیاری از مثلث ها هدف خود را به این شکل درک می نمایند. شاخصترین ویژگی یک مثلث، توانایی تمرکز روی هدف اصلی است. آن ها شخصیتی پرانرژی و قوی دارند و درخت کریسمس را دوست دارند.

اینگونه افراد بیشتر با نیمکره چپ خود فکر می نمایند و به این ترتیب، قادر به تحلیل سریع و عمیق موقعیت ها هستند، ولی بر خلاف شخصیت مربع های جزئی نگر، شخصیت های مثلث روی موارد ضروری و اصلی مسئله تمرکز دارند و جهت گیری عمل گرایانه قوی آن ها تحلیل ذهنی را هدایت می نماید و آن را به یافتن یک راهکار مؤثر برای مسئله در شرایط خاص هدایت می نماید.

افراد دارای شخصیت مثلث اطمینان خاطر بالایی دارند که می خواهند همه چیز درست پیش برود که به این ترتیب احتیاج به حق داشتن و کنترل شرایط امور، تصمیم گیری را نه تنها برای خود شخص بلکه در صورت امکان، برای دیگران هم سخت می نماید و این افراد اغلب، به رقابت با دیگر افراد می پردازند.

مثلث ها به سختی به اشتباه خود اعتراف می نمایند و می توان گفت آن ها آنچه را می خواهند ببینند، می بینند و دوست ندارند تصمیمات خود را تغییر دهند و اعتراض ها را تشخیص نمی دهند. این افراد، اطلاعات مفید را مانند اسفنج جذب می نمایند، اما فقط آنچه را که بتوانند مورد استفاده قرار دهند و در دستیابی به هدف اصلی خود نقش می دهند.

افراد دارای شخصیت مثلث بلندپرواز هستند و اگر رسیدن به بالاترین کیفیت کار برای کسی افتخار باشد، افراد دارای شخصیت مثلث به صندلی بالاتر و به عبارت دیگر ایجاد شغل و این افتخار فکر می نمایند و می توان گفت این افراد مدیران عظیمی هستند، اما ویژگی منفی شاخص آن ها خودمحور بودن و تمرکز بر روی خودشان است.

در راستا رسیدن به قدرت، در رابطه با هنجار های اخلاقی تدبیر خاصی نشان نمی دهند و در حقیقت، مثلث ها همه چیز را می سازند و این دیگران هستند که به دور خود می چرخند و شاید بدون آن ها زندگی معنای واقعی خودش را از دست بدهد.

مستطیل

این شکل نماد حالت گذار و تغییر است. این شکل هندسی موقت از شخصیت است که می تواند به چهار نوع شخصیت دیگر که پایدار هستند، تعلق گیرد. اینگونه افراد از موقعیت فعلی خود راضی نیستند و به دنبال موقعیت بهترند، اما دلیل اصلی این شکل در شخصیت یک فرد، ایجاد تغییرات برای یک شخص خاص است.

شرایط ذهنی اساسی مستطیل ها حالت آشفتگی، گرفتاری در مسائل و عدم اطمینان در خصوص خود در یک برهه از زمان تعیین است. از شاخصترین ویژگی های این نوع شخصیت، ناسازگاری و غیر قابل پیش بینی بودن اقدامات در دوره گذار است.

اینگونه افراد عزت نفس پایینی دارند و کوشش می نمایند تا در کاری بهتر شوند و به دنبال روش های جدید کار و سبک زندگی هستند. تغییرات سریع، ناگهانی و غیر قابل پیش بینی در رفتار افراد دارای شخصیت مستطیل معمولاً برای افراد دیگر گیج نماینده و نگران نماینده است.

مستطیل ها همچنین باید با افراد دیگر ارتباط برقرار نمایند و این یکی دیگر از مسائل دوره گذار است. البته کنجکاوی، علاقه شدید به هر اتفاقی که می افتد و البته شهامت، شاخصترین ویژگی مثبت اینگونه افراد است.

با توجه به این که در این دوره، افراد در معرض ایده ها، ارزش ها و روش های جدید قرار می گیرند و به راحتی چیز های جدید را جذب می نمایند. افراد دارای شخصیت مستطیل به راحتی گول می خورند و به همین منظور، افراد دارای این ویژگی ها باید توجه نمایند که این فقط یک دوره موقت و گذرا است.

دایره

دایره نماد اسطوره ای از هارمونی است. کسی که با اطمینان آن را انتخاب کند، واقعا به روابط بین فردی خوب علاقه مند است و بالاترین ارزش برای این فرد، مردم هستند. دایره بیشترین میزان خیرخواهی را در مقایسه با دیگران دارد و به عنوان چسبی عمل می نماید که هم گروهی ها و اعضای خانواده را در کنار هم جمع می نماید.

افراد دارای شخصیت دایره بهترین برقرارنمایندگان ارتباط هستند و آن ها از حساسیت بالا و توانایی همدلی با دیگران برخوردارند و می توانند افراد عظیم را درک نمایند و قادر به شناسایی افرادی هستند که قصد دارند آن ها را فریب دهند. افراد دارای شخصیت دایره به گروه خود اهمیت می دهند و در بین همکاران خود محبوب هستند.

با این حال، این افراد معمولاً مدیران و رهبران تجاری ضعیفی می شوند چراکه بیشتر به این توجه دارند تا رضایت همه را جلب نمایند، صلح را حفظ نمایند و از موضع گیری قاطعانه و تصمیم گیری بدون مشورت با افراد دیگر پرهیز نمایند.

برای اینگونه افراد، درگیری با دیگران بسیار سخت است و کوشش می نمایند این اتفاق برایشان نیفتد و هر زمانی که بحث درباره مسائل اخلاقی یا نقض عدالت باشد، مقاومت خاصی در برابر آن ها نشان می دهند.

یک دایره به صورت خطی فکر نمی نماید و بیشتر با نیمکره سمت راست خود فکر می نماید و اینگونه فکر کردن بیشتر رنگ احساساتی به خود می گیرد تا رنگ تجزیه و تحلیل. بنابراین، این افراد اطلاعات را پردازش نمی نمایند که البته باید توجه داشت که این افراد از منطق دور نیستند و فرم گرایی در حل مسائل آن ها اولویت ندارد.

ویژگی های اصلی در تفکر آن ها، اهمیتشان به عواملی همچون ارزش، احساسات و ... و همچنین یافتن نقطه مشترک در نقطه نظرات متفاوت است.می توان گفت دایره ها یک روانشناس به دنیا آمده اند و اغلب به طور ضعیفی در سازمان دهی عمل می نمایند.

زیگزاگ

این شکل نماد خلاقیت است. چراکه شکلی کاملاً متفاوت در مقایسه با بقیه دارد و تنها شکل هندسی باز در میان دیگر شکل ها است.

اگر شما با قاطعیت زیگزاگ را انتخاب نموده اید، باید بدانید که بیشتر با نیمکره سمت راست خود فکر می کنید و ویژگی های شاخص شما بیشتر به افراد دارای شخصیت دایره نزدیک است و بین افکار خود جهش دارید و اغلب افراد، فکر خطی شما را درک نمی نمایند.

فکر کردن با نیمکره سمت راست روی جزئیات متمرکز نیست و در نتیجه، تصویر دنیا را ساده می نماید و به شما اجازه می دهد تا تصاویر و مفاهیم هماهنگ را برای دیدن زیبایی بسازید. زیگزاگ ها معمولاٌ حس زیبایی شناسی پیشرفته ای دارند و سبک غالب تفکر اینگونه افراد سبک ترکیبی است و این افراد از قرار دریافت در جمع خوششان نمی آید.

افراد دارای شخصیت زیگزاگ نمی توانند به سادگی در شرایطی دارای ساختار مناسب کار نمایند. آن ها در کار خود احتیاج به استقلال کامل دارند تا بتوانند آن زمان به تحقق هدف اصلی خود یعنی فراوری ایده ها و روش های جدید کار فکر نمایند و در حقیقت، باید گفت که زیگزاگ ها ایده آلیست هستند.

اینگونه افراد از بین دیگر شخصیت ها تحریک پذیری بیشتری دارند و احساسات خود را به راحتی بروز می دهند که همین ویژگی یاری می نماید تا در کنار عجیب و غریب بودن، ایده هایشان را به درستی عملی ننمایند. علاوه بر این، آن ها در تهیه جزئیات خاص قوی نیستند و در انجام پفراینده تا سرانجام آن، خیلی پایدار نیستند.

منبع: فرادید
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1764

به "تست روانشناسی؛ شخصیت شناسی با اَشکال هندسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست روانشناسی؛ شخصیت شناسی با اَشکال هندسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید