تجربه های پیروز ایران برای یونسکو

به گزارش سبزوار امروز، ایسنا/ این خبر پیرامون تجربه های پیروز ایران برای یونسکو برای شما مخاطبان گرامی نگارش شده است.

تجربه های پیروز ایران برای یونسکو

قضیه چیست؟

حجت الله ایوبی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس اورامان، دامان آسمان با هدف بازدید بازرس ایکوموس بین المللی از آن بیان نمود: این نمایشگاه دومین تجربه نه تنها ایران که یونسکو در سطح جهانی بود که کشورمان انجام داد و از جامعه هنری برای ثبت جهانی یک اثر کمک گرفت.

او نخستین تجربه این اتفاق را مربوط به چند سال گذشته و در زمان بررسی محوطه طبیعی هیرکانی توسط بازرسان ایکوموس دانست که با برگزاری نمایشگاه عکس از جنگلهای هیرکانی ابعاد دیگر این محوطه ارزشمند و طبیعی را به ارزیابان ایکوموس جهانی نشان داده اند.

او نخستین تجربه را در ثبت جهانی محوطه هیرکانی بسیار موثر دانست و افزود: بازرسان یونسکو در آن زمان تاکید داشتند که به یاد ندارند هیچ کشوری از جامعه هنری برای ثبت جهانی یک محوطه استفاده کرده باشد بنابراین این اقدام خود یک اتفاق ایرانی و در شان کشور فرهنگ و هنر ماست.

او با تاکید بر اینکه کارشناسان میراث فرهنگی ایران، یکی از بهترین کارشناسان منطقه در حوزه های طبیعی و تاریخی هستند، گفت: با توجه به تجربه های خوب میراث فرهنگی کشورمان در ثبتهای جهانی، معمولا کشورهای همسایه برای آماده کردن پرونده های خود دست به دامان ایران می شوند، تا به آنها در این زمینه راهنمایی و کمک کنند.

منبع: همگردی
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1640

به "تجربه های پیروز ایران برای یونسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه های پیروز ایران برای یونسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید