بی طرفی؛ ترجیح اکثر مردم اروپا در نزاع میان آمریکا با روسیه یا چین

به گزارش سبزوار امروز، نتایج یک نظرسنجی در میان مردم چندین کشور عضو اتحادیه اروپا نشان می دهد اغلب آن ها معتقدند در یک نزاع احتمالی میان آمریکا با روسیه یا چین، اروپا باید بی طرف بماند.

بی طرفی؛ ترجیح اکثر مردم اروپا در نزاع میان آمریکا با روسیه یا چین

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که تصور عمومی این است که در منازعه احتاقتصادی میان آمریکا با روسیه یا چین، مردم اروپا قاطعانه از واشنگتن حمایت می نمایند، اما نتایج یک نظرسنجی در کشورهای اروپایی این برداشت را به چالش کشیده است.

اندیشکده شورای اروپایی روابط خارجی که این نظرسنجی را در 14 کشور عضو اتحادیه اروپا انجام داده، در این رابطه نوشته است: به نظر می رسد رأی دهندگان می خواهند اتحادیه اروپا به بازیگری قدرتمند و مستقل بدل گردد که از راهبردهای غیرتقابلی بهره می برد. در منازعات میان ایالات متحده با چین یا روسیه، ترجیح روشن آن ها این است که اتحادیه اروپا بی طرف مانده و در رقابت میان قدرت ها، رویکردی بینابینی پیش بگیرد.

این گزارش می افزاید: این نشانگر آن است که رأی دهندگان خواستار آنند که اتحادیه اروپا آنقدر قدرتمند باشد که به یک پیرو صرف از دیگر قدرت ها بدل نگردد. به بیان دیگر، ترجیح آن ها برای اتحادیه اروپا بی طرفی در منازعات ژئوپلتیکی است، به این معنی که آن ها از مفهوم استقلال راهبردی اروپایی حمایت می نمایند.

بر اساس این نظرسنجی، در هر دو سناریو، اتریش، یونان، اسلواکی، آلمان و مجارستان در صدر میزان حمایت از بی طرفی اروپایی قرار دارند. کمترین حمایت نیز مربوط به لهستان و دانمارک است.

در ماه های گذشته به خصوص با روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، چه در نظرسنجی ها و چه در میان مقام های اروپایی، حمایت از حرکت به سوی اتخاذ سیاست های مستقل از واشنگتن، افزایش یافته است.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه طرح تشکیل ارتش مشترک اروپایی را مطرح نموده و در این زمینه با آلمان پیمان مشترک امضا نموده است. علاوه بر این، بعضی از کشورهای اروپایی از تشکیل یک سامانه پرداخت اقتصادی مستقل از آمریکا و همچنین فاصله دریافت از دلار امریکا حمایت نموده اند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 682

به "بی طرفی؛ ترجیح اکثر مردم اروپا در نزاع میان آمریکا با روسیه یا چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی طرفی؛ ترجیح اکثر مردم اروپا در نزاع میان آمریکا با روسیه یا چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید