بازسازی خانه: بهسازی و بازسازی 600 قنات به همت بنیاد برکت

به گزارش سبزوار امروز، به همت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام 600 رشته قنات در منطقه ها محروم کشور بهسازی و بازسازی می گردد.

بازسازی خانه: بهسازی و بازسازی 600 قنات به همت بنیاد برکت

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به تفاهم نامه میان این بنیاد و معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس این تفاهم نامه 600 رشته قنات در منطقه ها محروم و روستایی کشور بهسازی و بازسازی می گردد.

محمد ترکمانه اضافه کرد: این 600 رشته قنات در استان های خراسان رضوی و جنوبی، اصفهان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، مرکزی، همدان و یزد واقع شده اند.

وی درباره سرمایه گذاری پیش بینی شده برای اجرای این تفاهم نامه گفت: حجم کل اعتبار در نظر گرفته شده برای احیای 600 رشته قنات مد نظر در تفاهم نامه 2 هزار و 200 میلیارد ریال است که سهم بنیاد برکت، وزارت جهاد کشاورزی و مشارکت های مردمی به ترتیب 500، یک هزار و 500 و 200 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، فرآیند بهسازی و بازسازی این 600 رشته قنات تا خاتمه سال 1401 به طور کامل به خاتمه خواهد رسید.

ترکمانه با اشاره به اقدامات پیشین بنیاد برکت در حوزه بهسازی و بازسازی قنوات در کشور گفت: بنیاد پیش از این نیز در قالب 14 پروژه اقدام به بهسازی و بازسازی 47 رشته قنات در استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و اصفهان نموده است.

وی ادامه داد: بنیاد برکت برای بهسازی و بازسازی این 47 رشته قنات 32 میلیارد ریال اعتبار صرف نموده است.

مدیرعامل بنیاد برکت در خاتمه تاکید نمود: با توجه به بحران کمبود آب در کشور و به خصوص منطقه ها مرکزی و کویری، بنیاد بر احیا، بهسازی و بازسازی قنوات در این منطقه ها تمرکز نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 خرداد 1401 بروزرسانی: 31 خرداد 1401 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2446

به "بازسازی خانه: بهسازی و بازسازی 600 قنات به همت بنیاد برکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه: بهسازی و بازسازی 600 قنات به همت بنیاد برکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید