برترین کرم برای خشکی پوست دست چیست؟ (فهرست کامل)

به گزارش سبزوار امروز، مرطوب کننده جزء ضروری هر روتین مراقبت از پوست خصوصا پوست خشک است. خشکی پوست دست ها و بدن یک مشکل رایج است که بسیاری از افراد را تحت تأثیر قرار می دهد، به خصوص در فصل زمستان که هوا سرد و خشک است. اما این تنها عامل خشکی پوست دست نیست. بعلاوه در حالی که خشکی دست ها یک بیماری جزئی به نظر می رسد، می تواند بسیار تحریک کننده باشد. با این حال، راه های مختلفی برای هیدراته نگه داشتن پوست تشنه شما وجود دارد. در ادامه علاوه بر معرفی برترین کرم برای خشکی پوست دست درباره دلیل خشکی پوست بدن و درمان آن بیشتر خواهیم دانست.

برترین کرم برای خشکی پوست دست چیست؟ (فهرست کامل)

چگونه بفهمیم برترین کرم برای خشکی پوست دست کدام است؟ (علت خشکی پوست)

تغییرات آب و هوایی می تواند باعث خشکی دست گردد. کاهش رطوبت هوا، سرما یا گرمای شدید از عوامل مؤثر بر خشکی دست هستند. شرایط محل کار هم می تواند باعث خشکی دستان گردد. افرادی مانند پرستاران، آرایشگران یا مشاغل دیگری که به طور معمول در معرض مواد شیمیایی یا سایر محرک های شدید قرار می گیرند یا احتیاج به شست وشوی مداوم دست ها با مواد شوینده مختلف دارند، ممکن است بیشتر در معرض خشکی پوست دست ها یا حتی سایر نقاط بدن قرار بگیرند.

از سویی دیگر، بعضی از شرایط پزشکی ممکن است منجر به خشکی دست گردد یا فرد را در معرض خطر خشکی مکرر دست قرار دهد. به عنوان مثال، اختلالات خودایمنی مانند دیابت یا لوپوس، ممکن است گردش خون در دست ها را کاهش دهد. این باعث می گردد که پوست بدن این افراد راحت تر تحریک گردد. اگزما و پسوریازیس، دو بیماری دیگری هستند که باعث التهاب پوست، خشکی دست یا پوسته پوسته شدن و ترک خوردن پوست شوند و به همین علت این افراد ممکن است احتیاج به پماد پوسته شدن دست داشته باشند. بعلاوه استفاده از برترین روغن ها برای پوست خشک هم اگرچه می تواند بسیار مؤثر باشد اما بسته به مقدار خشکی پوست فرمولاسیون های غنی تر و غلیظ تر می توانند نتایج بهتری ارائه دهند.

برترین کرم برای خشکی پوست دست

سه نوع مرطوب نماینده وجود دارد: کرم ها، لوسیون ها و پماد ها. برای درمان خشکی پوست دست کرم ها معمولاً برترین گزینه هستند. زیرا بافت ضخیم ترشان آبرسانی بیشتری برای پوست به همراه دارد. بسیاری از افراد هم در پی نام پماد برای خشکی پوست دست هستند تا بتوانند به یاری بافت غلیظ آن خشکی پوست دستشان را در کم ترین زمان ممکن درمان نمایند. در ادامه چند نمونه از برترین کرم برای خشکی پوست دست آمده است.

کرم امبریولیس

کرم کنسانتره ی امبریولیس مدل Embryolisse Lait یک کرم دست خوب برای پوست خشک، به ویژه پوست خشک و حساس است. زیرا فاقد هرگونه مواد تحریک نماینده است. این کرم با داشتن بافتی شیری و سبک به راحتی روی پوست می لغزد، به خوبی جذب پوست می گردد و پوشش سبکی به جا می گذارد که خیلی چرب یا خیلی مات نباشد. به همین علت به راحتی می توان آن را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه نموده و حتی با ضد آفتاب لایه بندی کنید تا به عنوان درمان سریع خشکی پوست صورت هم برای شما کاربردی باشد.

شی باتر موجود در این مرطوب نماینده، پوست را تغذیه و نرم می نماید در حالی که موم زنبور عسل موجود در آن رطوبت را در پوست شما قفل می نماید. جذب بالای این کرم نگرانی از منتقل شدن چربی آن روی بالش یا لباس را رفع می نماید. آنالیز ها نشان داده اند که پس از چهار هفته استفاده مداوم از این کرم برای خشکی دست می تواند به شکل قابل توجهی سطح رطوبت و سلامت پوست را افزایش دهد. کرم کنستانتره امبریولیس حاوی پروتئین سویا هم است که نشان داده شده این ماده علائم پیری را بهبود می بخشد.

کرم سیکالفیت پلاس اون برترین کرم برای پوست خشک دست

کرم سیکالفیت پلاس اون (Avène) با داشتن خواص پانسمانی و ضدالتهابی برترین پماد برای خشکی پوست دست است. این کرم با ترکیبات خاص خود به ترمیم و نرمی دست ها یاری می نماید و در عین حال با ایجاد لایه ای آنتی باکتریال، از نفوذ آلودگی های محیطی به پوست خشک، آسیب دیده و تحریک شده ناشی از کمبود آب، جلوگیری می نماید.

یکی از ترکیبات اصلی این کرم، سوکرالفیت است که به ترمیم لایه های آسیب دیده پوست یاری می نماید. این ماده با ایجاد یک لایه محافظ روی پوست، از دست دادن رطوبت را کاهش داده و به پوست زمان بیشتری برای بازسازی و ترمیم می دهد. آب چشمه حرارتی اون (Thermal Spring Water) هم در این کرم استفاده شده که به آرامش و تسکین پوست های حساس یاری می نماید. این کرم بعلاوه حاوی زینک است که خواص ضدباکتریایی و ضدعفونی نمایندگی دارد. این ویژگی مخصوصاً برای افرادی که به علت خشکی زیاد پوست، ترک ها و زخم های کوچکی در دستان خود دارند، بسیار مفید است و آن را به برترین کرم مرطوب نماینده و آبرسان قوی برای پوست خشک تبدیل می نماید.

کرم اوسرین و اوره 10درصد ثمین

اوسرین یا اوسریت ترکیبی کلیدی در انواع کرم های مرطوب نماینده و آبرسان پوست های خشک و خیلی خشک است. اوره هم ماده تقویت نماینده و بازسازی نماینده دیگری است که در بهبود خشکی پوست و درمان خشکی پوست دست بسیار استفاده می گردد. کرم ایرانی ثمین با داشتن این دو ماده بسیار قدرتمند در ترکیبات خود، برترین کرم برای خشکی پوست دست به شمار می رود. اوسرین با ایجاد لایه ای از چربی طبیعی در سطح پوست و مانع تبخیر آب می گردد. از این جهت این کرم گزینه ای مناسب برای هر گونه خشکی میانه تا شدید پوست است. کرم اوسرین و اوره 10 درصد ثمین در مراقبت از پوست افراد دارای اگزمای سرشتی (اتوپیک) سن بالا، ایکتیوز، پسوریاریس و اگزمای دست و پا کاربرد وسیعی دارد. این محصول بعلاوه فاقد رنگ و عطر بوده و برای افراد با پوست حساس مناسب است. کرم اوسرین و اوره ثمین دارای فرمولاسیون ملایم و مؤثری است که به سرعت جذب پوست می گردد.

کرم هیدرا مکس ژوت

کرم Hydra Max مناسب پوست خشک با دارا بودن مواد مؤثر و گیاهی موجب التیام و آرامش پوست خشک شده و به سرعت جذب آن می گردد. این محصول حاوی عصاره آلوئه ورا، روغن بادام شیرین، روغن زیتون، شی باتر، عصاره جوانه گندم و ویتامین E است که باعث می گردد یک مرطوب نماینده و نرم نماینده ایدئال برای پوست خشک و آسیب دیده باشد. این محصول با دارا بودن آنتی اکسیدان به خوبی از پوست در برابر رادیکال های آزاد و عوامل مخرب محافظت نموده و از پیری زودرس هم پیشگیری می نماید. کرم هیدرامکس ژوت فاقد پارابن و مواد تحریک نماینده بوده و به علت جذب سریع برای استفاده روزمره هم کاربردی است.

کرم اولترا ریچ کامان

کرم کاسه ای مرطوب نماینده دست و صورت کامان یا همان کامئون یک انتخاب عالی برای افرادی است که در پی یک کرم مرطوب نماینده قوی برای روزمره هستند. این کرم حاوی روغن آووکادو است که غنی از ویتامین های A، D و E بوده و به تغذیه عمقی پوست خشک یاری می نماید. کرم اولترا ریچ کامئون تا 24 ساعت پوست را نرم و مرطوب نگه می دارد و داری آنتی اکسیدان های مؤثر است. این محصول بعلاوه حاوی شی باتر، عصاره آلوئه ورا، روغن زیتون و روغن بادام شیرین است تا به خوبی پوست را بازسازی و ترمیم و آب از دست رفته آن را جبران کند.

نکات پایانی

در بیشتر موارد، خشکی دست ها بخش معمولی از زندگی است. معمولاً می توان آن ها را به راحتی با مرطوب نماینده درمان کرد. اممکن است تعجب کنید که اگر بدانید استرس می تواند علائم خشکی پوست شما مخصوصا اگر مبتلا به اگزما هستید را بدتر کند. بنابراین اگر علائم خشکی دستانتان تشدید شد، حتما برای کاهش استرس، مدتی را به مراقبت از خود اختصاص دهید. بعلاوه اگر دستانتان مکرراً در آب داغ یا آب دارای شوینده غوطه ور است، مثلاً هنگام شستن ظروف، بهتر است دست کش بپوشید. اکنون که می دانید برترین کرم برای خشکی پوست دست چیست باید به خاطر داشته باشید که اگر خشکی دست های شما با درمان های خانگی و کرم هایی که از فروشگاه های معتبر خریداری کردید بهبود نیافت یا علائم دیگری مانند خونریزی یا عفونت را نشان داد در پی مراقبت های پزشکی باشید.

منابع: foxtale, healthline

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 مهر 1403 بروزرسانی: 11 مهر 1403 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2702

به "برترین کرم برای خشکی پوست دست چیست؟ (فهرست کامل)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین کرم برای خشکی پوست دست چیست؟ (فهرست کامل)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید