بلیط هواپیما به افغانستان - سرزمین رشته کوه های هندوکوش

به گزارش سبزوار امروز، افغانستان یکی از همسایگان شرقی ایران است که سالیان سال جنگ های مختلف در آن جریان دارد. این کشور با کشورهای ایران از غرب، ترکمنستان از شمال، ازبکستان از شمال، تاجیکستان از شمال، چین از شرق، کشمیر از جنوب شرقی و پاکستان از جنوب هم مرز است.

بلیط هواپیما به افغانستان - سرزمین رشته کوه های هندوکوش

افغانستان، مقصد مارکوپولو

افغانستان کشوری با قدمت چند هزار ساله که گردشگران نامداری چون مارکوپولو از این کشور دیدن کرده اند، کشوری کوهستانی با جمعیت 30 میلیون نفری و تابستان های گرم و زمستان های سرد که زبان رسمی آنها زبان پشتو یا دری و واحد پولشان افغانی است.

کابل، پایتخت جاذبه های گردشگری

هرکشوری با پایتخت خودش شناخته می شود. کابل پایتخت افغانستان و بزرگترین شهر این کشور است. کابل تاریخ هزار ساله دارد که به بیش از سه هزار و پانصد سال هم میرسد. شما می توانید با خرید بلیط هواپیما به کابل از مناطق توریستی مثل موزه ملی افغانستان، پارک تاریخی، باغ های بابور در این شهر دیدن کنید.

جاذبه های افغانستان

دریاچه های بند امیر

یکی از بهترین و زیباترین مناطق افغانستان، دریاچه بند امیر است که از مجموع 6 دریاچه تشکیل شده است. این دریاچه به خاطر زیبایی و بکر بودنش، همه گردشگران را مجذوب خود کرده و همچنین به دریاچه جواهر نیز مشهور است.

رنگ آبی تیره این دریاچه، هوای پاک و شفاف به این منطقه جلوه خاصی داده و در فهرست جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. چیزی که باعث جذابیت این منطقه شده، این است که با نبود پوشش گیاهی، دریاچه های بند امیر توسط صخره های آهکی احاطه شده است. از میان این 6 دریاچه، بند پنیر و بند ذوالفقار به ترتیب کوچکترین و بزرگترین دریاچه ها هستند.

موزه کابل

این موزه که به موزه ملی افغانستان نیز شهرت دارد، زمانی نام تاریخ آسیای مرکزی را یدک می کشید. یکی از ارزشمند ترین و غنی ترین موزه ها به شمار می آید و در سال 1920ساخته شده است. بسیاری از وسایل آن از دین های بودایی و اسلام به این موزه منقل شده اند. با خرید بلیط هواپیما به افغانستان، میتوانید از مینیاتورها، سلاح ها، لباس های دست دوز و برخی نسخ خطی در این موزه دیدن کنید.

مناره جم

این مناره یکی از برج هایی است که در میراث جهانی یونسکو به ثبت و نام دیگر آن مناره غیاث الدین محمدبن سام است. با خرید بلیط هواپیما و سفر به افغانستان از این مناره که دومین مناره خشتی بلند جهان، مهمترین جاذبه گردشگری افغانستان و یکی از تماشایی ترین مناره جهان است، دیدن کنید.

دره پنجشیر (ولایت پنجشیر)

اگر بلیط هواپیما با این کشور خریده اید، حتما سری به این دره پنجشیر بزنید. این دره، همیشه یکی از انتخاب های اصلی مردم افغانستان و گردشگران است. زیبایی های خیره کننده و به خاطر نزدیک بودن به کابل، این دره را به اولین مقصد برای هر گردشگر تبدیل کرده است. دره پنجشیر با مناطق طبیعی و سرسبز و رودخانه پرآبی که از وسط آن میگذرد، چشم هر بیننده ای را خیره می کند.

باغ بابر

یک پارک تاریخی زیبا درکابل که در روی سراشیبی کوه شیر دروازه، جنوبی ترین بخش قدیمی شهر کابل واقع شده است. باغ ها آخرین محل آرامش پادشاه مغول بابر بود که به دستور او در دهه هزار و پانصد پایه ریزی شد. این باغ ثبت جهانی شده و 11 هکتار وسعت آن است. در ورودیه این باغ زیبا و وسیع، کاروان سرای مقبره پادشاه، کاخ ملکه و مسجدی زیبا، زیبایی های این منطقه را دوچندان کرده است. اگر به خرید صنایع دستی علاقه دارید شما با خرید بلیط هواپیما می توانید از یک منطقه سرسبز و خوش آب و هوا و همچنین نمایشگاه های صنایع دستی افغانستان که در این کاروانسرا برپا می شود دیدن کنید. شما می توانید در این باغ، وعده یک غذای عالی در رستوران همین باغ را به خود بدهید، شما عاشق غذاهای محلی کابل خواهید شد.

بزکشی، ورزش ملی افغانستان

بزکشی، رسما جزء بازی های ملی افغانستان محسوب می شود. دیدن این ورزش از نزدیک هیجان و لذت خاصی دارد شما می توانید با خرید بلیط هواپیمای ارزان از سوار کاری های حرفه ای، اسب های چابک و یک ورزش ملی دیدن کنید و لذت ببرید. این ورزش به این صورت است که بازیکنان بر پشت اسب قرار میگیرند و تلاش می کنند تا جسد گوساله یا بزی که پیش از بازی ذبح شده را به دایره حلال برسانند. هریک از بازیکنان شرکت کننده در این ورزش سعی درگرفتن و رساندن بز به دایره حلال میکنند و همین موضوع هیجان و جذابیت این ورزش ملی را دوچندان کرده است.

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به افغانستان به وبسایت خبرنگاران مراجعه کنید.

گردآوری: تحریریه بلیط هواپیما خبرنگاران

منابع:

lonelyplanet.com ، afghanistan.saarctourism.org

tripadvisor.com ، en.wikipedia.org

theculturetrip.com

تاریخ انتشار: 22 خرداد 96 آخرین بروزرسانی: 10 آذر 96منبع: سفرستان
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1300

به "بلیط هواپیما به افغانستان - سرزمین رشته کوه های هندوکوش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط هواپیما به افغانستان - سرزمین رشته کوه های هندوکوش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید