آشنایی باغ نانگ نوچ (Nong Nooch) پاتایا تایلند

به گزارش سبزوار امروز، کشورها برای اینکه جذابیت های گردشگری خود را به رخ همه بکشند مناطقی را که به باغ گیاه‌شناسی معروف شده است، آماده می‌سازند که ممکن است قطعه‌ای از یک منطقه خوش منظره یا یک پارک مصنوعی باشد، باغ نانگ نوچ (Nong Nooch) پاتایا تایلند بزرگ‌ترین باغ گیاه‌شناسی در جنوب شرقی آسیا است و از شناختهخ شده ترین ها در جهان به شمار میرود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

آشنایی باغ نانگ نوچ (Nong Nooch) پاتایا تایلند

باغ تِم‌دار نانگ نوچ بازدیدکنندگان را به گشت و گذار در میان باغ‌های خیره‌کننده، قایق سواری بر دریاچه رؤیایی، سواری بر فیل و تماشای نمایش‌هایی از فرهنگ تایلندی دعوت می‌کند. باغ گرمسیری و گیاه‌شناسی نانگ نوچ (Nong Nooch) در نزدیکی پاتایا، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تور پاتایا و بزرگ‌ترین باغ گیاه‌شناسی در جنوب شرقی آسیا است. باغ‌های متعدد آن مساحتی حدود 240 هکتار را اشغال می‌کنند که در اصل مزرعه‌هایی برای کشت میوه‌های بومی بودند. سپس این منطقه به باغ‌هایی برای محافظت از گونه‌هایی خاص از گیاهان و گل‌ها تبدیل و بعدتر برای بازدید عموم بازگشایی شد. اکنون در باغ‌های آن تعداد بی‌شماری از گیاهان و گل‌ها را می‌یابید که در محیطی مناسب نگهداری می‌شوند و همچنین بسیاری از گونه‌هایی که در جهان کمیاب هستند را خواهید دید. 20,000 درخت گرمسیری در نانگ نوچ از 50 کشور جهان جمع‌آوری شده‌اند.

تاریخچه باغ

در سال 1954 خانم نانگ نوچ تانساچا (Nongnooch Tansacha) و آقای پیسیت (Pisit) این تپه‌ها و دشت‌های حدود 240 هکتار را خریداری کردند تا انبه، پرتقال، نارگیل و دیگر میوه‌های بومی را در آن کشت کنند. خانم نانگ نوچ در سفری که به خارج از کشور داشت باغ‌های زیبای مشهور جهان را دید و تصمیم گرفت تا مزرعه میوه‌ها را به یک باغ گرمسیری از گل‌ها و گیاهان زینتی تبدیل کند. در سال 1980 نانگ نوچ برای عموم بازگشایی شد و بعدها این باغ با مجهز شدن به امکاناتی مانند اقامتگاه، رستوران، استخر شنا، سالن کنفرانس و مهمانی، به جاذبه‌ی گردشگری پرطرفدار تور پاتایا تبدیل شد به طوری که روزانه بیش از 5000 بازدیدکننده دارد. نانگ نوچ به عنوان یکی از ده باغ زیبای جهان شناخته می‌شود.

باغ هایی با تم های مختلف

بخش‌های مختلف نانگ نوچ، تِم‌های مخصوص به خود دارند. اولین باغی که خانم نانگ نوچ با الهام گرفتن از سفرهای اروپایی خود ایجاد کرد، باغ ایتالیایی بود که بعدها پسرش مجسمه‌های مرمر ایتالیایی را به تزئینات این باغ اضافه کرد. باغ فرانسوی بزرگ به مساحت حدود 1.5 هکتار از باغ‌های قرن هفدهمی کاخ ورسای الهام گرفته است. بخش چهار برج در سال 2005 ساخته شده و معماری چهار کشور منطقه یعنی لائوس، میانمار، کامبوج و تایلند را انعکاس می‌دهد. بر شیب ملایم تپه پروانه (Butterfly Hill) بستری رنگارنگ از گل‌های متنوع را می‌بینید که به شکل یک پروانه کاشته شده‌اند. در باغ شناور بستر گل‌ها در اشکالی زیبا روی آب شناور شده‌اند. باغ سفالگری نیز با بیش از صدهزار قطعه سفالی تزئین شده است و نمایی تحسین برانگیز دارد. همچنین در کنار آبشار مصنوعی که به زیبایی در وسط درختان بلند قرار گرفته است، می‌توانید استراحت کنید و از منظره آرامش‌بخش آن لذت ببرید.

در باغ مجسمه حیوانات، مجسمه‌هایی از حیواناتی مانند شتر، یوزپلنگ، کانگورو و آهو و بسیاری حیوانات دیگر در چندین اقلیم خواهید دید که مجموعه‌ای بسیار عظیم است. باغ استون هنج (Stonehenge) از اثر ما قبل تاریخی به همین نام در انگلستان الهام گرفته شده که مجموعه‌ای از سنگ‌های ایستاده‌ بوده که از 5000 سال پیش پا برجاست. از باغ‌های پرشمار دیگر آن می‌توان به باغ بونسای، باغ رز صحرایی، باغ ایتالیایی، باغ ارکیده، تپه سیکاس‌ها و باغ نمایش بروملیادها را نام برد. مجموعه عظیمی از صدها گونه هلیکونیا (Heliconia) و زینگیبرالس (Zingiberales) در این باغ‌ها دیده می‌شوند. این گل‌های زیبا که برخی از آن‌ها بومی تایلند هستند، به خاطر رنگ‌های بسیار روشن خود معروف هستند. مجموعه‌ای از کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها که به آن‌ها گیاهان تپل (fat plants) گفته می‌شود و معمولاً در شرایط خشک‌تر مانند بیابان‌ها یافت می‌شوند، در باغ کاکتوس نانگ نوچ به چشم می‌خورند. اگرچه آب و هوای تایلند برای این گیاهان بسیار شرجی است، اما نانگ نوچ موفق شده این گیاهان را در فضای باز رشد دهد.

تایلند به داشتن ارکیده‌هایی زیبا مشهور است. در باغ نانگ نوچ از دیدن بیش از 650 گونه ارکیده با رنگ‌هایی بسیار متنوع متحیر خواهید شد. نانگ نوچ بهشت گل ارکیده برای عاشقان این گیاه محسوب می‌شود. دیگری که در نانگ نوچ با تنوع گسترده‌ای وجود دارد، نخل است. با وجود 1100 گونه نخل، این تنوع را در هیچ کجای دیگر نخواهید دید. یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های گیاه سیکاس در جهان را هم در نانگ نوچ خواهید دید. سیکاس‌ها عموماً در مناطق گرمسیری یافت می‌شوند و عمر طولانی تا چند صد سال دارند. متأسفانه امروزه بسیاری از گونه‌های آن نایاب شده‌اند. باغ نانگ نوچ با اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) به جهت انجام تحقیقات در مورد سیکاس‌ها به خصوص گونه‌های در معرض خطر آن و ایجاد مجموعه‌ای متنوع از آن‌ها همکاری می‌کند تا این گیاه زیبا برای آیندگان حفاظت شود.

فرهنگ تایلندی و نمایش فیل ها

بازدیدکنندگان باغ نانگ نوچ می‌توانند از تماشای نمایش‌ها و مراسم متعددی هم در آن لذت ببرند؛ برنامه‌های مختلفی برای نشان دادن فرهنگ و آداب و رسوم تایلند مانند مراسم عروسی تایلندی، پایکوبی سنتی تایلندی توسط رقصنده‌هایی که لباس‌های سنتی زیبا پوشیده‌اند و موسیقی‌های محلی. همچنین نمایش‌هایی از تکنیک‌های جنگی باستانی مانند شمشیربازی، هنرهای رزمی و حتی نمایشی از جنگ سربازها بر روی فیل‌ها مربوط به زمان پادشاهی آیوتایا (Ayutthaya) را می‌توانید ببینید. فیل‌ها در نمایش‌های سیرک در صحنه‌ای بزرگ با ظرفیت 42 فیل، چرخ سواری و فوتبال بازی می‌کنند و از شما دعوت می‌کنند تا آن‌ها را همراهی کنید.

گشت و گذار و استراحت

مسیر پیاده‌روی هوایی که در ارتفاعی بالای سطح زمین ساخته شده و طول آن سه کیلومتر است، چشم اندازی دیدنی از باغ اروپایی، باغ نخل‌های گرمسیری، تپه پروانه‌ها و باغ استون هنج به شما ارزانی می‌دارد. همچنین می‌توانید از یک تور نیم ساعته برای گشت وگذار در اطراف با اتوبوس‌های گردشگری استفاده کنید یا یک دوچرخه کرایه کنید یا به همراه کودکان، قایق‌های پدالی که دوست دارند را سوار شوید. همچنین به دلیل علاقه صاحب جدید باغ، پسر خانم نانگ نوچ، بخش باغ ماشین‌ها هم به آن افزوده شده و بیش از 60 مدل از ماشین‌های جالب را در آن می‌بینید. چندین رستوران به همراه یک فود کورت در نانگ نوچ وجود دارند که غذاهای تایلندی، غربی، هندی و دریایی را می‌توانید در آن‌ها میل کنید. اگر تمایل داشتید زمان بیشتری در آن‌جا بمانید چندین اقامتگاه لوکس هم برای شما حاضر است.

انتشار: 5 خرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 425

به "آشنایی باغ نانگ نوچ (Nong Nooch) پاتایا تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی باغ نانگ نوچ (Nong Nooch) پاتایا تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید