بازار و کاروانسراهای شهر همدان ساماندهی می گردد

به گزارش سبزوار امروز، به گزارش خبرنگاران، کامران گردان عصر سه شنبه در بازدید از بازار همدان با بیان اینکه سعی شورای چهارم ساماندهی بازار های همدان از جمله بازار قدیمی و کاروانسراها و ایجاد تحول در این مکانها است، گفت: ساماندهی بازار و سراها و کراوانسراهای شهر در گرو همکاری دیگر دستگاه های اجرایی مرتبط است.

بازار و کاروانسراهای شهر همدان ساماندهی می گردد

وی گفت: متاسفانه سازمان میراث فرهنگی همکاریهای لازم را با شورا و شهرداری ندارد به گونه ای که شهرداری در اجرای طرح ساماندهی میدان مرکزی شهر تنها مانده است.

گردان با انتقاد از اجرا نشدن طرح پارک سوار تاکسی و اتوبوس در شهر همدان گفت: ایجاد پارک سوار در نقاط مورد احتیاج به ویژه سرگذر لازم است و شهرداری باید در اجرای این طرح هر چه سریعتر اقدام کند.

وی در بازدید از شرایط ساماندهی میدان مرکزی همدان اضافه نمود: شهرداری طبق وظایف خود طرح ساماندهی را آغاز نموده و تا مراحلی طرح به خوبی اجرایی شده اما قسمت هایی از محوطه از جمله جداره ها به دلیل آثار تاریخی و هویتی که احتیاجمند ورود سازمان میراث فرهنگی است باقی مانده و متاسفانه این سازمان اقدامی ننموده و شهرداری حتی در مواردی خارج از وظایفش عمل نموده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه میدان مرکزی همدان هویت زنده پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است، گفت: بازسازی و ساماندهی این نقطه از شهر ضرورتی است و اجرای کامل طرح همت و همکاری دستگاهای اجرایی استان را می طلبد چرا که این میدان از لحاظ گردشگری آبروی شهر نیز محسوب می گردد.

کامران گردان همچنین در بازدید از مرکز فروش پرندگان و طیور با انتقاد از اجرا شدن طرح ساماندهی مشاغل مزاحم تاکید نمود: علاوه بر اینکه در این مراکز باید مباحث محیط زیست و بهداشتی رعایت گردد از لحاظ آبرو و منظر شهری نیز باید چهر ه شهر برای گردشگران قابل قبول دارد.

گردان تاکید نمود: شهرداری باید براساس بند 20 ماده 55 ساماندهی مشاغل مزاحم هر چه سریعتر نسبت به جابجایی مکان فروش پرندگان و طیور اقدام کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1199

به "بازار و کاروانسراهای شهر همدان ساماندهی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار و کاروانسراهای شهر همدان ساماندهی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید