استادیوم آل نهیان؛ استادیوم های جام ملت های آسیا 2019

به گزارش سبزوار امروز، چیزی به آغاز بازی های جام ملت های آسیا 2019 نمانده است و به زودی بازی دوم ایران در استادیوم آل نهیان برگزار می گردد.

استادیوم آل نهیان؛ استادیوم های جام ملت های آسیا 2019

خیلی ها قرار است بازی های تیم ایران را در ورزشگاه های امارات ببینند. ورزشگاه آل نهیان (Al Nahyan Staduim) در ابوظبی قرار گرفته و بازی ایران با ویتنام که 22 دی انجام می گردد، همین جا برگزار خواهد شد.

قبلا تیم های ذوب آهن و پرسپولیس در ورزشگاه آل نهیان ابوظبی بازی نموده اند و لحظه های تلخ و شیرین داشته اند. این جا ورزشگاه خانگی تیم الوحده است که از تیم های خوب امارات به شمار میرود. اکنون هم قرار است در جام ملت های آسیا پنج مسابقه در این ورزشگاه برگزار گردد.

اطلاعات کلیدی

باشگاه: الوحده

سال تاسیس: 1995

گنجایش: 30 هزار نفر

تاریخچه و شرح ورزشگاه

درست است که ورزشگاه آل نهیان در سال 1995 ساخته شده، اما در سال 2006 آن را بازسازی نموده اند و این روزها هم آماده برگزاری بازی ها شده است. در بازسازی که سال جاری انجام شد، ظرفیت ورزشگاه را از 12 هزار به 30 هزار نفر بالا بردند. از مهر ماه 1397 کار بازسازی به انتها رسیده است و همه چیز برای برگزاری مسابقه های هیجان انگیز جام ملت ها مهیاست.

این جا بعد از ورزشگاه زاید اسپورت سیتی و ورزشگاه محمد بن زاید، سومین ورزشگاه ابوظبی به شمار می رود. مسابقه های جام جهانی فوتبال زیر 20 سال در سال 2003 در این ورزشگاه برگزار گردید که با قهرمانی برزیل به انتها رسید. درست است که این جا ورزشگاهی چندمنظوره است، اما این روزها زور فوتبال بیشتر است و قرار است هزارها هوادار راهی این جا شوند.

جاهای دیدنی نزدیک ورزشگاه

حیف است کسی تا ابوظبی برود و موزه لوور ابوظبی را نبیند. این موزه که در زمان افتتاحش سر و صدای زیادی به پا کرد، معماری خیره کننده و بسیار جذابی دارد. هم نمای بیرونی موزه چشمگیر است و هم سالن ها و گالری های متعددش. موزه لوور در فاصله 20 دقیقه رانندگی تا ورزشگاه آل نهیان قرار گرفته است.

اگر اهل خرید باشید یا بخواهید در بازارهای ابوظبی گشتی بزنید، می توانید به ابوظبی مال (Abu Dhabi Mall) بروید که تا ورزشگاه یک ربع با ماشین فاصله دارد. در این مرکز خرید برندهای معروف زیادی را می بینید، مثل سامسونگ، سواروسکی، آدیداس، رولکس، مایکل کورس و سواچ.

دسترسی به ورزشگاه

ورزشگاه آل نهیان در خیابان هاذا بن زاید (Hazza Bin Zayed St) خیابان 16 قرار گرفته. از ورزشگاه تا فرودگاه بین المللی ابوظبی نیم ساعت رانندگی فاصله است و تا ورزشگاه زاید اسپورت سیتی 20 دقیقه راه است. اما ورزشگاه محمد بن زاید به این جا نزدیک تر است و با تاکسی 10 دقیقه فاصله دارد.

از فرودگاه تا این جا با خط اتوبوس 032 حدود یک ساعت راه است که کرایه اش دو دلار می گردد. با تاکسی کمتر از نیم ساعت طول می کشد، اما باید کرایه 21 تا 26 دلاری اش را پرداخت کرد.

رستوران و هتل های نزدیک ورزشگاه آل نهیان ابوظبی

از ورزشگاه تا هتل گرند میلنیوم الوحده (Grand Millennium Al Wahda) قدم زنان 6 دقیقه راه است. درواقع این هتل 5 ستاره کنار ورزشگاه واقع شده است. این هتل استخر، اینترنت پرسرعت، رستوان، اسپا و سالن بدنسازی هم دارد. در این هتل 30 طبقه، 840 اتاق قرار گرفته است.

هتل سنترو ال منهال بای روتانا (Centro Al Manhal by Rotana) در فاصله 3 دقیقه رانندگی یا 10 دقیقه پیاده روی از ورزشگاه واقع شده است. این جا 3 ستاره است و امکاناتی مثل ترانسفر فرودگاهی، استخر، اینترنت و رستوران دارد.

هتل ماریوت اگزکیوتیو اپارتمانت داون تاون ابوظبی (Marriott Executive Apartments Downtown Abu Dhabi) همان طور که از اسمش می گردد فهمید، به هتل های زنجیره ای ماریوت تعلق دارد. این جا هتلی 4 ستاره است که تا ورزشگاه با پای پیاده 15 دقیقه فاصله دارد. در این هتل استخر و رستوران و امکانات کامل درنظر گرفته شده و برای غیرسیگاری ها خیلی مناسب است.

کمی دورتر از ورزشگاه آن نهیان، یعنی در فاصله 20 دقیقه پیاده روی، هتل آپارتمان ال نخیل بای موروج گلوریا (Al Nakheel Hotel Apartments by Mourouj Gloria) قرار گرفته که 3 ستاره است. در اتاق ها امکاناتی مثل ماکروفر و ماشین ظرف شویی قرار داده اند، سونا و اینترنت رایگان هم دردسترس است.

در فاصله 10 دقیقه پیاده روی رستوران رد لابستر (Red Lobster) قرار گرفته که غذای دریایی سرو می نماید. کافه رستوران بی کافه اند رستو (B Cafe & Resto) برای صرف صبحانه و برانچ جای مناسبی است. این جا یکی از نزدیک ترین رستوران ها به ورزشگاه است و با 2 دقیقه پیاده روی دردسترس است.

یک رستوران خوب دیگر هم نزدیک ورزشگاه پیدا می گردد به نام مینگز چمبر (Mings Chamber). این جا پیش غذا و غذاهای آسیایی باکیفیت سرو می نماید.

منبع: کجارو / tripadvisor.com / tripadvisor.com / abudhabi-mall.com / rome2rio.com / in.hotels.com / egypttoday.com / en.wikipedia.org / goal.com
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2345

به "استادیوم آل نهیان؛ استادیوم های جام ملت های آسیا 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استادیوم آل نهیان؛ استادیوم های جام ملت های آسیا 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید