ارائه 5 خدمت ویژه برای حمایت از صنایع خلاق و فرهنگی

به گزارش سبزوار امروز، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق سرمایه بخش خصوصی را به اکوسیستم صنایع خلاق و فرهنگی تزریق می نماید تا توسعه محصولات این حوزه شتاب بیشتری داشته باشد.

ارائه 5 خدمت ویژه برای حمایت از صنایع خلاق و فرهنگی

در این جهت حمایت از این فعالیت ها احتیاج است و صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق از توسعه صنایع خلاق و فرهنگی حمایت می نماید. این صندوق غیر دولتی است و سرمایه بخش خصوصی را به اکوسیستم خلاق تزریق می نماید تا محصولات این حوزه توسعه یابد.

سرمایه گذاری خطر پذیر یکی از خدماتی است که صندوق به کسب و کارهای خلاق ارائه می دهد. این خدمت به صورت مشارکت در سهام، مشارکت در پروژه و مشارکت کوتاه مدت ارائه می گردد. یکی دیگر از خدمات صندوق تامین اقتصادی است که این کار را به وسیله ارائه تسهیلات، کارگزاری تسهیلات نهادهای حاکمیتی و جذب و معرفی سرمایه گذار انجام می دهد.

مشاوره تجاری سازی و تامین اقتصادی به کسب و کارهای خلاق اسم دیگری از خدمات صندوق است. صندوق خلاق شبکه سازی و بازار سازی شرکت های خلاق به وسیله برگزاری رویداد بازارپردازی و همکاری با ذینفعان را هم دنبال می نماید. صدور ضمانتنامه برای تسهیل انعقاد قرارداد شرکت های خلاق با هدف توسعه بازار خود و ارائه خدمات لیزینگ توسعه فروش محصولات خلاق از خدمات اقتصادی صندوق برای شرکت های خلاق است.

هر یک از این خدمات ابزاری برای توسعه بازار محصولات و یاری برای ورود این محصولات به بازار است. در مدت اندک فعالیت 6 ماه صندوق خلاق تعداد تسهیلات ارائه شده به شرکت ها تا کنون به 50 مورد و ارزش حدود 150 میلیارد ریال رسیده و 6 ضمانتنامه هم برای توسعه کسب و کار آنها صادر شده است.

این صندوق بعلاوه نسبت به سرمایه گذاری به ارزش 5 میلیارد ریال در حوزه اسباب بازی اقدام نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2214

به "ارائه 5 خدمت ویژه برای حمایت از صنایع خلاق و فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه 5 خدمت ویژه برای حمایت از صنایع خلاق و فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید