اثر تاریخی طاق گرا در کرمانشاه بازسازی شد

به گزارش سبزوار امروز، مدیر پایگاه محور ساسانی کرمانشاه از عملیات بازسازی و نگهداری طاق گرا به منظور هویت بخشی، حفظ و نگهداری این اثر تاریخی اطلاع داد.

اثر تاریخی طاق گرا در کرمانشاه بازسازی شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، امین قهرمانی روز چهارشنبه 4 تیرماه با اشاره به اینکه در سال گذشته عملیات نورپردازی طاق گرا انجام شد، اضافه کرد: برای خدمت رسانی بهتر به گردشگران، کمپ مجهزی در این طاق احداث شد.

او از آسیب دیدگی طاق گرا از طریق عوامل طبیعی و انسانی خبرداد و گفت: در کمتر از یک ماه عملیات بازسازی و ترمیم این اثر تاریخی انجام شد و اکنون این طاق به شرایط خوبی از نظر ظاهری رسیده است.

مدیر پایگاه محور ساسانی کرمانشاه از حفظ اصالت معماری آثار تاریخی دوره ساسانی اطلاع داد و یادآور شد: عملیات سنگ فرش جهت پیاده روی این طاق در سال 97 صورت گرفته است.

طاق گرا از دوران ساسانی به جا مانده که در محور ساسانی و در گردنه پاتاق شهرستان سرپل ذهاب از توابع استان کرمانشاه قرار گرفته است. این طاق از جنس سنگ و معماری آن کاملاً دست نخورده باقی مانده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1352

به "اثر تاریخی طاق گرا در کرمانشاه بازسازی شد" امتیاز دهید

2 کاربر به "اثر تاریخی طاق گرا در کرمانشاه بازسازی شد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثر تاریخی طاق گرا در کرمانشاه بازسازی شد"

1 دیدگاه

احسان عبدلی 6 بهمن 1401

طاق گیرا یا عوارض گیر است و متعلق به زمان هخامنشی است بعد از به بند کشیدن یاغیان در بیستون و نوشتن کتیبه بر بلندای بغستان‌ یا بیستون این عوارضی را ساخته که کسی بدون عوارض عبور نکند

پاسخ به احسان عبدلی
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید