شروع توزیع گوجه فرنگی 11 هزار تومانی در میادین

به گزارش سبزوار امروز، خبرنگاران : معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: از جنوب کشور گوجه فرنگی های درجه یک خریداری کردیم و قرار است این گوجه فرنگی ها در میادین میوه و تره بار توزیع و با قیمت هرکیلو 11 هزارتومان به دست مصرف کننده برسد.

شروع توزیع گوجه فرنگی 11 هزار تومانی در میادین

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا ،مرتضی معتمد با بیان اینکه در پی دستور وزیر جهادکشاورزی مبنی براینکه سازمان تعاون روستایی به بازار گوجه فرنگی ورود و با تامین و عرضه گوجه در بازار قیمت آن را به نفع مصرف کنندگان تعدیل کند، اظهار کرد: در راستای این دستور و به دلیل اینکه استان بوشهر در این فصل تنها تامین کننده گوجه فرنگی کشور است، مقداری گوجه فرنگی درجه یک از آنجا خریداری کردیم و در حال توزیع آن در میادین میوه و تره بار هستیم.

وی با اشاره به اینکه قیمت گوجه فرنگی سر زمین بسته به کیفیت آن بین 9500 تا 10 هزارو500تومان است، گفت: قرار است این گوجه فرنگی ها خریداری شده در میادین میوه وتره بار تهران با قیمت هر کیلو 11 هزارتومان به مصرف کنندگان عرضه گردد. در حال حاضر در چندین میدان میوه و تره بار تهران توزیع شده و شنبه نیز در 8 میدان میوه و تره بار دیگر شهر توزیع خواهد شد و هیچ محدودیتی در توزیع وجود ندارد.

معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اضافه نمود: بیشتر کشورهای دنیا مانند ایران چهارفصل نیستند بنابراین حدبیشتر 100 روز در سال گوجه فرنگی بوته رس یا فراوری فضای باز دارند ولی در کشور ما 11 ماه گوجه فرنگی تازه وجود دارد و فقط آبان ماه آن هم به دلیل تغییر فصل گوجه فرنگی تازه کم می گردد و قیمت آن هم افزایش می یابد.

وی توضیح داد: از ابتدای آذرماه گوجه فرنگی های بعضی دیگر از شهرستان های استان بوشهر برداشت و گوجه ارزان وارد بازار می گردد. همچنین از ابتدای بهمن ماه گوجه فرنگی هرمزگان و از ابتدای فروردین نیز گوجه منطقه جیرفت وارد بازار خواهد شد و هیچ جای نگرانی و کمبودی نیست.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1691

به "شروع توزیع گوجه فرنگی 11 هزار تومانی در میادین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع توزیع گوجه فرنگی 11 هزار تومانی در میادین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید