آرایشگاه، جای بلیچینگ نیست

به گزارش سبزوار امروز، در اتوبوس نشسته بود و داشت از پشت پنجره بیرون را تماشا می کرد که دستی به پشتش خورد. برگشت. خانمی را در کنار دستش دید که کارتی دستش بود. کارت را به او داد و گفت: این کارت آرایشگاه من است. اگر دوست داشتید سری به آنجا بزنید. در ضمنً، با جدیدترین روش ها می توانیم آنجا دندان هایتان را هم سفید کنیم...

آرایشگاه، جای بلیچینگ نیست

آرایشگاه، جای بلیچینگ نیست

نویسنده:دکتر شکوفه شجاعی

هشدار پزشکان درباره سفید کردن دندان در آرایشگاه

در اتوبوس نشسته بود و داشت از پشت پنجره بیرون را تماشا می کرد که دستی به پشتش خورد. برگشت. خانمی را در کنار دستش دید که کارتی دستش بود. کارت را به او داد و گفت: این کارت آرایشگاه من است. اگر دوست داشتید سری به آنجا بزنید. در ضمنً، با جدیدترین روش ها می توانیم آنجا دندان هایتان را هم سفید کنیم...

چندی است که سفید کردن دندان ها به آرایشگاه های زنانه هم کشیده شده است. در برخی از آرایشگاه ها علاوه بر خدمات ناخن و مو و آرایش، شما می توانید داشتن دندان های سپید را هم تجربه کنید، کاری که دخالت در امور پزشکی به تعداد می آید و ممکن است انجام آن در آرایشگاه، عارضه دار و خطرناک باشد.

سفید کردن دندان در آرایشگاه

سفید کردن دندان در آرایشگاه ها پدیده جدیدی است که چندی است از گوشه و کنار می شنویم. البته به نظر می رسد که این امر تا حدودی زیرزمینی و به صورت غیررسمی انجام می شود. شاید شما به صورت مستقیم در لیست خدمات آرایشگاه ها، سفید کردن دندان را مشاهده نکنید ولی برخی از کارکنان آرایشگاه ها در برخی از آرایشگاه ها در صورتی که تمایل داشته باشید، این کار را برای شما انجام خواهند داد. البته روش هایی که در آرایشگاه ها انجام می شود، روش های چندان تهاجمی نیست و از روش هایی مثل استفاده از چسب ها و نوارهای سفیدکننده گرفته تا محلول های سفیدکننده استفاده می شود. در این میان بسیاری از مشتریان آرایشگاه ها که در پی زیبایی بیشتر راهی آرایشگاه ها شده اند چون دوست دارند زیباتر باشند و لبخندی سفید و زیبا را تجربه کنند، دندان هایشان را به آرایشگرها می سپارند که لبخندی زیباتر را به آ نها هدیه کنند.

از سوختن لثه تا درد دندان

درست است که ممکن است شما با راهنمایی دندان پزشکتان در منزل دندان هایتان را سفید کنید ولی این خیلی فرق می کند که سفید کردن دندان هایتان را به آرایشگرتان بسپارید. در این شرایط دندانپزشک ممکن است به شما قاشقک های مخصوص و ژل های ویژه ای بدهد که همراهتان به منزل ببرید ولی در هر مرحله پیشرفت سفید کردن دندان های شما را کنترل می کند و در صورتی که عوارضی مثل حساسیت و درد مشاهده شود، فرایند درمان شما را متوقف خواهد کرد ولی در آرایشگاه به دلیل آنکه آرایشگر هیچ گونه اطلاعات پزشکی و دندانپزشکی ندارد، نمی تواند متوجه بروز خطرات و آسیب هایی که مواد سفیدکننده به لثه و دندان های شما وارد می کند، شود بنابراین ممکن است لثه های شما آسیب ببینند و یا در اثر استفاده از مواد شیمیایی دچار سوختگی و تحلیل شوند. از سوی دیگر خوردگی گردن دندان از عوارض مهم سفید کردن دندان به روش غیرعلمی و غیراصولی است که درمان آن فقط خارج کردن دندان است. اینها فقط گوشه ای از عوارضی است که در آرایشگاه ها هنگام سفید کردن دندان ها ممکن است برای شما پیش بیاید.

پزشکی در آرایشگاه، ممنوع!

بد نیست بدانید سفید کردن دندان در آرایشگاه ها غیرقانونی است. مسوول کنترل بهداشت محیط آرایشگاه ها در دانشگاه علوم پزشکی شیراز می گوید: انجام هرگونه عملی که به نحوی دخالت در امور پزشکی محسوب شود، در آرایشگاه ها و از طریق آرایشگران غیرقانونی است و آرایشگاه ها موظف به ارایه خدمات مجاز در شرح وظایف شان هستند.

مهندس مرجان مشتاقی مقدم افزود: خدمات مجازی که در آرایشگاه ها باید انجام شود عبارت اند از اعمال آرایشی و پیرایشی بدون هرگونه نفوذ در پوست و دخالت در امور پزشکی. وی تاکید کرد: انجام اعمال آرایشی و پیرایشی هم مشروط به رعایت کلیه اصول و ضوابط بهداشت محیط است.

مشتاقی مقدم با تاکید بر غیرقانونی بودن انجام اعمالی مثل تاتو، الکترولیز و پاکسازی پوست که به نفوذ در پوست منجر می شود، گفت: این خدمات به محیط بهداشتی نیاز دارد و در حیطه وظایف متخصص پوست و مو است و تخلف از آن دخالت غیرمجاز در امور پزشکی و تهدید بهداشت و سلامت جامعه است. وی از مردم خواست برای اعمالی که تخصص پزشک را می طلبد، به پزشک متخصص مراجعه کنند و با انجام این امور در آرایشگاه ها، سلامتی خود و خانواده های شان را به خطر نیندازند.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2182

به "آرایشگاه، جای بلیچینگ نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرایشگاه، جای بلیچینگ نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید