آدام وارلاک کیست؟ با شخصیت نو نگهبانان کهکشان 3 آشنا شوید

به گزارش سبزوار امروز، روایت سرگذشت و ریشه های دشمن تانوس در کمیک های مارول، آدام وارلاک، در نگهبانان کهکشان 3 بسیار جالب خواهد بود. اخیرا شایعاتی مبنی بر این مطرح شد که ویل پولتر، بازیگر فیلم از گور برخاسته، به عنوان آدام وارلاک در نگهبانان کهکشان 3 در دنیای سینمایی مارول حضور خواهد داشت و در نهایت، کارگردان این فیلم، جیمز گان هم این خبر را تایید کرد.

آدام وارلاک کیست؟ با شخصیت نو نگهبانان کهکشان 3 آشنا شوید

این بدان معناست که این گلادیاتور طلایی، سال ها پس از رد و بدل شدن این شایعات از سال 2014 سرانجام قرار است با تیم استارلرد همگام و تبدیل به یکی از ابرقهرمانان جهانی سینمایی مارول شود.

آدام وارلاک مانند نووا، موج سوار نقره ای و سایر نگهبانان کهکشان، یکی از مهم ترین شخصیت ها در کیهان و جهان مارول است. در حقیقت، او شخصیت اصلی برخی از بزرگ ترین کراس اوورهای مارول در دهه 90 میلادی، از جمله دستکش ابدیت بود. به همین دلایل، چند سالی است که طرفداران منتظر هستند تا او در جهانی سینمایی مارول ظاهر شود. اولین اشاره بزرگ به حضور او در جهانی سینمایی مارول در فیلم نگهبانان کهکشان در سال 2014 رخ داد که پوششی مشابه پوشش او در موزه کلکتور مشاهده شد. سپس مارول با معرفی نژاد پوست طلایی خود، نام او را مطرح نمود و پوشش واقعی این قهرمان را در نگهبانان کهکشان 2 نشان داد.

تقریبا همه چیز قطعی است و جیمز گان هم با اشاره مکرر به این نکته خاطرنشان کرد که آدام وارلاک در نگهبانان کهکشان 3 معرفی خواهد شد. به گفته وی، نکات و اشاراتی در فیلم های قبلی قرار داده شد تا زمینه را برای اولین حضور او فراهم کند. اکنون معمای این که آیا او واقعا ظاهر می شود یا نه، به لطف انتخاب ویل پولتر حل شده است و با توجه به اهمیت او در کمیک ها، حضور پولتر در نگهبانان کهکشان 3 ممکن است آخرین باری نباشد که تماشاگران، او را روی صفحه نمایش می بینند. پس بد نیست کمی بیشتر با آدام وارلاک آشنا شویم و بدانیم که او در کمیک های مارول چه کسی است، چه قدرت هایی دارد و چه نقشی در جهانی سینمایی مارول خواهد داشت.

تشریح ریشه های آدام وارلاک در کمیک های مارول

آدام وارلاک قبل از این که به این نام شناخته شود در کمیک چهار شگفت انگیز و با نام هیم وارد داستان شد و موجودی قدرتمند است که از طریق گروهی از دانشمندان شیطانی به نام انکلیو و با مهندسی ژنتیک ساخته شده است. او از مقر خود فرار کرد تا راه و راستا خود را در پیش بگیرد و در ادامه، قصد داشت با لیدی سیف ازدواج کند که این خواسته منجر به درگیری شدید او با ثور شد. آدام وارلاک پس از شکست و از دست دادن لیدی سیف، مدت زمانی را صرف کرد تا درک بهتری از شخصیت خود و هدفش در جهان پیدا کند.

آدام وارلاک به آینده خود فکر می کرد و در ادامه، ملاقات سرنوشت سازی با کاراکتر تکامل عالی داشت و این شخصیت به او سنگ روح را هدیه داد و نام این قهرمان را وارلاک گذاشت و وی را در پی مجموعه ای از ماجراجویی ها فرستاد. آدام وارلاک در طول این مدت با گروهی از بچه ها دوست شد که چیزهای زیادی درباره اخلاق و انسانیت به او آموختند. او هم چنین تلاش کرد تا سنگ روح را کنترل کند و به شکلی بسیار منزجر کننده، نیروی زندگی دشمنانش را از بین برد. آدام وارلاک پس از شکست دادن شخصیت شرور معروف بیست، به فصل بعدی زندگی خود ادامه داد و رقابت مشهور خود را با تانوس آغاز کرد.

همکاری با انتقام جویان و کاپیتان مارول اصلی منجر به این شد که آدام وارلاک خود را فدا کند. او ظاهرا با یافتن یک زندگی نو در جهانی روح (قلمرو زندگی سنگ روح) به یک خاتمه خوش رسید. مارول سال ها بعد آدام را بازگرداند و او را در بسیاری از داستان های تانوس از جمله دستکش ابدیت و جنگ ابدیت به قهرمان اصلی خود تبدیل کرد. در نهایت این آدام وارلاک بود که نقشه قهرمانان را برای شکست تانوس و دستیابی به دستکش ابدیت به طور کامل طراحی کرد. آدام وارلاک پس از نبرد، برای محافظت از سنگ ها ساعت ابدیت را ایجاد کرد که امروزه نیز به شدت با آن سنگ ها در ارتباط است.

قدرت ها و توانایی های آدام وارلاک

قدرت های آدام وارلاک او را به موجودی بسیار قدرتمند با توانایی هایی تبدیل می کند که وی را در بالاترین سطح ابرقهرمانان مارول قرار می دهد. در حقیقت، او قادر است درگیر کشمکش های طولانی با شخصیت هایی قوی مانند ثور شود. با این حال، شایان ذکر است که قدرت بدنی آدام وارلاک در سطح خدای تندر، هرکول و هالک نیست اما گفته می شود که قدرت های آدام وارلاک به راحتی دیگر کمبودهای او را جبران می کند. آدام می تواند از نیروهای کیهانی برای تقویت قوای خود استفاده کند، پرواز کند، گلوله های انرژی را از دستان خود پرتاب کند و با رفتن به پیله ای نو و خودساخته، زخم های مرگبارش را بازسازی نماید.

علاوه بر این، با وجود همه تغییراتی که آدام در طول 50 سال سابقه کمیک بوکی خود تجربه کرده، مجموعه قدرت های این شخصیت در موارد متعددی تنو شده است و برخی از مواردی که به مهارت های او اضافه شده اند عبارتند از تله پورت، تبدیل شدن به فردی دیگر و جادوی کوانتومی. جادوی کوانتومی جادویی است که شامل استفاده از انرژی متافیزیکی پیرامون او می شود. یکی از بزرگ ترین سلاح های او سنگ روح بود که بر دشمنان او تاثیری خون آشامی می گذاشت.

چه انتظاری از آدام وارلاک در جهانی سینمایی مارول داشته باشیم

بدیهی است که چندین مورد از بزرگ ترین داستان های آدام وارلاک در جهانی سینمایی مارول از خط داستانی فیلم های انتقام جویان: بازی خاتمهی و انتقام جویان: جنگ ابدیت حذف شده اند. او در کمیک ها نقش مهمی در شکست تایتان دیوانه داشت اما هیچ نقشی در نسخه سینمایی این حوادث نداشت. متاسفانه اکنون زمینه ای برای رابطه او و تانوس در سینما وجود ندارد اما این موضوع باعث نمی شود که معرفی آدام وارلاک در فاز 4 بی معنی باشد. خط داستانی جهانی سینمایی مارول می تواند سایر شخصیت های مرتبط با او در کمیک ها مانند تکامل عالی، بیست و همتای بد انسانی او، مگنوس را در خود جای دهد.

فعلا مشخص نیست که او چگونه وارد جهانی سینمایی مارول می شود اما انتظار می رود که نگهبانان کهکشان 3 داستان فیلم دوم را دنبال کند و اولین ماموریت آدام وارلاک را نشان دهد که او در آن، با تعقیب نگهبانان، در پی انتقام آیشا باشد. آدام همانند کمیک ها می تواند سوالاتی درباره جایگاه خود در جهان و آن چه که قرار است انجام دهد داشته باشد. در این صورت، او می تواند ماموریت خود را رها کرده و با تیم استارلرد همراه شود.

اولین مرحله از زندگی گلادیاتور طلایی در کمیک ها سفری بود که او برای کشف خود آغاز کرد و منطقی است که جهانی سینمایی مارول هم به همان جهت متمایل شود. به هر حال، آدام اساسا یک فرد بالغ خواهد بود که تازه متولد شده است. بنابراین چیزهای زیادی برای یادگیری و فهمیدن او در طول این فیلم وجود خواهد داشت.

با در نظر گرفتن همه موارد، احتمالا نگهبانان کهکشان 3 آغاز داستان آدام وارلاک باشد. او علاوه بر این که نامزد حضور در نگهبانان کهکشان 4 است، پتانسیل بالایی هم برای حضور در فیلم ها و سریال های دیگر این فرانچایز دارد. خط داستانی او در فیلم گان می تواند درباره پیدا کردن خود باشد و سپس او در گام های بعدی تکامل پیدا کند و به قهرمان اصلی کیهانی جهانی سینمایی مارول تبدیل شود. آدام شاید نبرد با تانوس را از دست داده باشد اما همچنان می تواند کسی باشد که به عنوان دشمن مگنوس، آنیهیلوس یا حتی کنگ فاتح، قهرمانان جهانی سینمایی مارول را در فیلم های بعدی به پیروزی برساند.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2238

به "آدام وارلاک کیست؟ با شخصیت نو نگهبانان کهکشان 3 آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آدام وارلاک کیست؟ با شخصیت نو نگهبانان کهکشان 3 آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید