6 دلیل برای اینکه چرا سفر تنها از ما انسان قوی تری می سازد

به گزارش سبزوار امروز، سفر تنها یکی از برنامه های تفریحی است که این روزها بسیاری از افراد را با خود درگیر نموده است. حتما شما هم در بین دوستان خود افرادی را سراغ دارید که این روزها برای رفتن به سفری یک نفره حاضر می شوند یا پا در راه این سفر گذاشته اند. در حقیقت در طول چند سال اخیر تعداد افرادی که تصمیم گرفته اند اولین سفر خود را به تنهایی برنامه ریزی و اجرا نمایند بسیار بیشتر از قبل گردیده است. با این وجود هنوز تعداد افرادی که تصمیم به مسافرت تنها می گیرند بسیار کمتر از کسانی است که ترجیح می دهند برای یک سفر دو نفره یا گروهی برنامه ریزی و هزینه نمایند.

6 دلیل برای اینکه چرا سفر تنها از ما انسان قوی تری می سازد

سفر تنها یک تجربه متفاوت و منحصر به فرد محسوب می گردد. حس و حال بیدار شدن در یک مکان جدید و تنظیم یک برنامه اختصاصی و یک نفره برای دیدن مکان ها و جاذبه های ناشناخته، تجربه ای بی نظیر است که تنها در این شرایط خاص می توان آن را تجربه کرد. دل خواه بودن جزئیات برنامه و امکان تغییرات بدون پیش بینی، از سفر تنها یک ماجراجویی بی نظیر می سازد. زمان برای افرادی که به تنهایی سفر می نمایند بسیار منعطف تر از مسافرانی است که به سفرهای گروهی پا می گذارند. همچنین این مسافران می توانند راحت تر ریسک نموده و لذت هایی غیرقابل پیش بینی را تجربه نمایند.

حتی اگر سفر تنها مدت زیادی هم طول نکشد، اما یک بار تجربه کردن یک سفر و تعطیلات انفرادی می تواند به شما در ایجاد مهارت ها و شایستگی هایی که می توانید به تمام مراحل زندگی خود به آن ها تکیه کنید، کمک کند. مهارت هایی که ممکن است حتی پیش از این به آن ها فکر هم ننموده باشید و انتظار تجربه کردن آن ها را نداشته باشید. اما یک سفر تنها در اولین تعطیلات پیش رو می تواند کوله بار سنگینی از تجربه های غیرقابل انتظار و البته مفید را به داشته های شما اضافه کند.این مقاله 6 دستاورد را که می توانید از یک سفر تنها کسب کنید برشمرده است.

1 – یاد می گیرید به خودتان تکیه کنید

سفر تنها به ما یاد می دهد که خودمان را جمع و جور کنیم! در یک سفر تنها هیچ کس برای شستن، خشک کردن و جا دادن لباس هایمان به ما کمک نمی نماید. تمام کارهایی از این دست را خود ما باید انجام بدهیم. شک نداشته باشید شستن لباس های شخصی تان، جا دادن آن ها در کوله پشتی و پوشیدن لباس های چروکی که از ساک خود بیرون کشیده اید هم لذت خاص خودش را دارد.در یک سفر تنها شما یاد خواهید گرفت که میزان پول و خرج خود را مدیریت کنید. اگر دارایی مالی شما در یک سفر تنها مدیریت نگردد، ممکن است ظرف چند رو آن را تمام نموده و به دردسر بیفتید. بنابراین باید با دقت به میزان خرج و هزینه های خود دقت نموده و برای دارایی مالی خود برنامه ریزی کنید. مدیریت کردن پول نقد و پول موجود در کارت بانکی خود را باید مرتبا چک نموده تا در صورت احتیاج بتوانید از هزینه های غیر لازم خود بکاهید.باید همواره مراقب خود باشید. خطر در هر نقطه از کره زمین در کمین شماست و شما تنها کسی هستید که باید از خودتان مراقبت کنید. در واقع تنها کسی که در یک سفر تنها به مردن یا زنده ماندن شما اهمیت می دهد خود شما هستید. اگر راهی یک مسافرت انفرادی هستید به خوبی بیاموزید که به پیرامون خود عمیقا دقت نموده و کاملا مواظب خود باشید. این فاکتورها به شما می آموزند که چگونه در مقابل خطرات قدرتمند شوید.

2 – با احساسات مختلفی روبرو خواهید شد

در سفر تنها ممکن است اتفاقات مختلفی برای شما پیش بیاید. ممکن است شما زمین بخورید و کسی جز خود شما برای دریافت دست تان حاضر نباشد. ممکن است به طرز غیرقابل باوری ناامید یا خشمگین شوید. هیچ کس از افراد خانواده یا دوستان تان در اطراف شما نیستند. حتی ممکن از قدم گذاشتن در این سفر پشیمان شوید و خودتان را سرزنش کنید که چرا چنین تصمیمی گرفته اید. اما شک نداشته باشید احساسی که بر این حس های منفی غلبه خواهد داشت حس خوش حالی و هیجان خواهد بود.در نهایت شما می آموزید که نه جهان و اتفاقات پیرامون شما، بلکه این خود شما هستید که این احساسات را می سازید، بابت آن ها رنج می کشید یا از آن ها لذت می برید. و همان طور که جهان پیرامون این احساسات را پدید نمی آورد، دخالتی هم در رفع کردن آن ها نخواهد داشت. این خود شما هستید که می توانید احساس مطلوب خود را ساخته و از آن لذت ببرید.سفر تنها به شما کمک خواهد نمود تا لحظات فوق العاده ای را بدون نگرانی، ترس یا وحشت تجربه کنید. این سفر بهترین تجربه برای روبرو شدن با احساسات گوناگون، پیدا کردن دلیل واقعی آن ها و احیانا تقویت یا از بین بردنشان است. تمام کسانی که این نوع سفر را تجربه نموده اند خاطرات خوبی از روبروه با احساسات جدید نقل می نمایند.

3 – برخورد با افراد مختلفی را تجربه خواهید کرد

شما در طول یک سفر تنها با افراد مختلفی روبرو میشوید که هر کدام اخلاق و روحیات خاص خود را دارند. این برخوردها به شما کمک می نماید تا هوش هیجانی و اجتماعی خود را در طول مدت زمان این سفر تقویت کنید. این تجربه و به تبع آن به دست آوردن این نوع از هوش و توانایی مانند ابزار قدرتمندی است که تا آخر عمر به کارتان می آید.به عنوان مثال، شما یاد می گیرید که چطور وقتی حساب بانکی تان در میان سفر مسدود گردیده، با کارمند بانک به آرامی صحبت کنید و دنبال راه حلی برای این مشکل باشید. به خاطر داشته باشید آرامش و برخورد خوب همیشه بهترین کلید برای رفع کردن مسائل شماست.اگر برای سفر تنها در یک آخر هفته شهری کوچک را انتخاب نموده اید، خیلی زود می توانید با اهالی آن جا صمیمی شوید. حتی ساختن یک رابطه دوستی هم کار سختی نیست. رفقای جدید شما رستوران های محلی و جاهای دیدنی را نشان تان خواهند داد و از گذراندن وقت کنار دوستان جدیدتان لذت خواهید برد. و این یعنی وقتی به تنهایی سفر رفته اید حتما لازم نیست تمام مدت سفر را تنها باشید. پیدا کردن دوستان جدید در شهرهای جدید می تواند یکی از جذاب ترین تجربه های شما در طول سفر تنها باشد.

4 – بزرگی جهان را درک خواهید کرد

جهان جای بسیار بزرگی است. البته منظور از این بزرگی تنها اندازه جغرافیایی زمین نیست؛ بلکه بزرگی جهان را انسان هایی می سازند که در سفر خود با آن ها برخورد خواهید کرد. افرادی که میل بی اندازه ای برای کمک رساندن به شما به عنوان یک میهمان غریبه دارند. بدون شک این بزرگی و شکوه جهان را بدون تجربه کردن آن نمی توان متوجه شد.افرادی که سفر تنها را انتخاب نموده و از آن لذت می برند جزء انعطاف پذیرترین افراد بوده و به خاطر سادگی در رفتار در همه جا پذیرفته می شوند. این افراد اعتقاد دارند ذره ای کوچک در میان جهانی بزرگ پیرامون خود هستند و به این کوچکی افتخار می نمایند.هنگامی که شما کوچکی جهان و بزرگواری ساکنان آن را درک کنید متوجه می شوید چقدر جهانیی که در آن زندگی می کنیم می تواند جای بهتر و زیباتری باشد. شاید برای شما هم عجیب باشد، اما روبروه با جهان و پیدا کردن این زاویه دید جدید به جهان از شما فردی فروتن و با اعتماد به نفس خواهد ساخت. تجربه نشان داده انسان هرچقدر با جهانی اطراف خود ارتباط محکم تری برقرار کند خود را در برابر آن کوچک تر دیده و احساسی فوق العاده پیدا می نماید. احساسی که به تنهایی می تواند اعتماد به نفس مثبت را در یک فرد تا حد زیادی بالا ببرد.

5 – برنامه سفر به دل خواه شما تنظیم می گردد

در یک سفر تنها شما می توانید کاملا به دل خواه خود برنامه ریزی نموده و در هر لحظه ای که تصمیم گرفتید آن برنامه را عوض کنید. آخرین بلیت به مقصد هر نقطه ای متعلق به شماست. شما می توانید هر لحظه که دلتان خواست بلیت خود را تهیه نموده و در نقطه ای جدید از جهان خاطره بسازید. شما مجبور نیستید منتظر کسی بمانید، برای رفتن به جایی عجله کنید یا برنامه ای بر خلاف میل خود بریزید. خیلی وقت ها یک سفر گروهی در آخرین لحظات به خاطر یکی از اعضای گروه عقب افتاده یا بالکل به هم می خورد. اما تنها مسئول یک سفر تنها خود شما هستید. مقصد می تواند در هر لحظه ای به خواست شما تغییر کند. سرنوشت یک سفر تنها در ذهن و قلب شما معین می گردد.

6 – نوعی جدید از اعتماد به نفس را تجربه می کنید

با تجربه سفر تنها می فهمید چقدر نسبت به زمانی که برای اولین بار کوله پشتی خود را برداشته و در راه سفر پا گذاشته اید قدرتمندتر گردیده اید. شما خواهید فهمید که چقدر فرد پویایی هستید و چطور می توانید در برابر مسائل، بدون هیچ ترس خاصی به حل مسئله بپردازید. مدیریت موقعیت های خطرناک و غیرقابل پیش بینی تبدیل به یکی از تخصص های شما گردیده و هر سفر جدید برایتان ساده تر از سفر قبل خواهد بود.در سفر تنها شما مرتبا خود را در بوته آزمون قرار می دهید. هیچ کس بهتر از خود شما توانایی ها و ضعف هایتان را نمی شناسد. شما به خوبی چیزهایی که در زندگی نگران تان می نماید را می شناسید. معجزه این سفر پیدا کردن توان مدیریت تمام این نگرانی ها است. نگرانی هایی که دیگر جایی در ذهن شما نخواهند داشت.

در آخر باید گفت سفر تنها الزاما تنها راه برای رسیدن به یک زندگی بهتر نیست و هر فردی می تواند این مهارت ها و تجربه ها را در هرجای دیگری کسب کند. اما سفر تنها به گونه ای رشد ذهنی و احساسی هر فرد را سریع تر می نماید که هیچ فعالیت یا برنامه دیگری نمی تواند با آن برابری کند. سفر تنها پذیرش شما را نسبت به اتفاقات جهان پیرامون تان بیشتر نموده و از شما انسانی دوست داشتنی تر و پایدار خواهد ساخت. بنابراین دفعه بعد که قصد مسافرت داشتید به سفر تنها هم فکر کنید. بدون شک تجربه های جدید و کشف توانایی هایی که پیش از این در خود سراغ نداشته اید شما را شگفت زده خواهد نمود.

منبع: DumbLittleMan

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 146

به "6 دلیل برای اینکه چرا سفر تنها از ما انسان قوی تری می سازد" امتیاز دهید

1 کاربر به "6 دلیل برای اینکه چرا سفر تنها از ما انسان قوی تری می سازد" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 دلیل برای اینکه چرا سفر تنها از ما انسان قوی تری می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید