یک عامل تشدیدکننده ریزش مو درمردان

به گزارش سبزوار امروز، گروهی از متخصصان چینی با آنالیز نتایج یک مطالعه ادعا نموده اند: مردانی که نوشابه های انرژی زا، نوشابه های گازدار، نوشیدنی های ورزشی و حتی چای و قهوه شیرین شده می نوشند، بیشتر در معرض خطر ریزش مو قرار دارند.

یک عامل تشدیدکننده ریزش مو درمردان

کارشناسان دانشگاه سینگوا در پکن از 1000 مرد خواستند هر هفته بین یک تا سه لیتر از این نوشیدنی ها مصرف نمایند.

آن ها دریافتند افرادی که روزانه بیش از یک نوشیدنی شیرین مصرف می نمایند در مقایسه با مردانی که نوشیدنی های بدون کافئین و قند مصرف می نمایند، 42 درصد بیشتر در معرض خطر ریزش مو قرار دارند.

مردانی که اذعان کردند ریزش مو دارند نیز گفتند به طور میانگین هفته ای 12 نوشیدنی شیرین مصرف می نمایند.

پژوهشگران نشریه نوترینتس (Nutrients) عادات بیش از 1000 مرد چینی 18 تا 45 ساله را آنالیز و بیش از چهار ماه روی آن ها مطالعه کردند.

شرکت نمایندگان در طول این بازه زمانی، باید عادات غذایی و نیز پیشینه سلامت روان خود را ثبت می کردند.

به گزارش ایندیندنت، این مطالعه بعلاوه نشان داد افرادی که بیشتر از غذا هایی فوری (فست فود) و کمتر از سبزیجات استفاده می نمایند، ریزش موی سریع تری دارند. علاوه بر این، گفته شده است خطر ریزش مو در آن هایی که دچار افسردگی هستند به مراتب بیشتر است.

نشریه سان به نقل از شارون وونگ، متخصص پوست، می گوید: سلول های فولیکول مو از نظر سرعت تقسیم بندی در بدن رتبه دوم را دارند و به تمام مواد مغذی رژیم غذایی سالم و متعادل احتیاج دارند. این رژیم شامل پروتئین های بدون چربی، کربوهیدرات ها و چربی های سالم، ویتامین ها و مواد معدنی است، اما هیچ ماده غذایی فوق العاده ای (ابرغذا) برای مو وجود ندارد.

از آنجا که مو ساختار ضروری برای بقا نیست، بدن استفاده از مواد مغذی برای رشد مو را در اولویت نمی گذارد. بعلاوه کمبود مواد مغذی و رژیم های غذایی نامناسب از دلایل شایع نازک شدن مو و ریزش آن است.

منبع: فرارو
انتشار: 29 دی 1401 بروزرسانی: 29 دی 1401 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2571

به "یک عامل تشدیدکننده ریزش مو درمردان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک عامل تشدیدکننده ریزش مو درمردان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید