گیت های هوشمند در فرودگاه دبی

به گزارش سبزوار امروز، دبی قصد دارد برای افزایش بهره وری و کاهش زمان تراکنشها، گیت های هوشمند را در ترمینال شماره 1 به کار بگیرد و در اینده این سیستمها را افزایش دهد.

گیت های هوشمند در فرودگاه دبی

فرودگاه دبی نصب گیت‌های هوشمند و پیشرفته را در ترمینال 1 بین‌المللی دبی به اتمام رساند. مجموعه‌ای از 20 گیت هوشمند به‌طور کامل در منطقه ورودی راه‌اندازی شده است. این در حالی است که در سال گذشته در بخش خروجی ده تای دیگر نصب شده است.

در کل، حدود 127 دروازه هوشمند در کل فرودگاه در دسترس هستند که میانگین زمان تراکنش‌ها را از دقیقه به کمتر از 10 تا 15 ثانیه کاهش می‌دهد.

فرودگاه دبی همیشه به دنبال فرصت‌هایی برای نوآوری است و این باعث می‌شود که سفر راحت‌تری برای مشتریانش تور دبی به ارمغان بیاورد.

مایکل ایبیتسون، معاون اجرایی، فن آوری و زیرساخت، فرودگاه‌های دبی، گفت:

گیت‌های هوشمند باعث کاهش زمان تراکنش‌ها به 10 تا 15 ثانیه می‌شود و طول صف‌ها را کاهش می‌دهد. شگفت‌آور این است که فقط 17 درصد از مسافران ما از فواید این خدمات استفاده می‌کنند. اگر شما یک کارت اقامت امارات متحده عربی دارید، در صف نمانید و از آن استفاده کنید. اگر پاسپورت قابل خواندن به وسیله دستگاه دارید آن را به‌وسیله اداره مهاجرت ثبت کنید. این امر در زمان سفر شما صرفه جویی می‌کند و حتی سفر شما را لذت بخش‌تر می‌کند.

گیت‌های هوشمند به یک کارت تخصصی نیاز ندارند و مسافران می‌توانند با پاسپورت، امارت ای دی، کارت دروازه یا بارکد QR تولید شده از طریق برنامه گوشی هوشمند GDRFA شناسایی شوند.

شهروندان و ساکنان امارات متحده عربی، شهروندان و صاحبان گذرنامه GCC تعدادی از کشورها که واجد شرایط دریافت ویزا هستند، می‌توانند از گیت‌های هوشمند استفاده کنند.

در مجموع، بیش از 5.5 میلیون مسافر در سال 2017 از دروازه‌های هوشمند در DXB استفاده کردند.

تعهد سبز

فرودگاه‌های دبی همچنین به تازگی به انجمن هوایی دبی پیوست و تعهد خرید ماشین‌های سبز در آینده را امضا کرد. این تعهد توسط شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، رئیس فرودگاه‌های دبی، امضا شد.

شیخ احمد گفت:

این تعهد به‌طور کامل در راستای اهداف دولت دبی است. اهداف این تعهد کاهش مصرف انرژی به میزان 30 درصد تا سال 2030 برای کاهش اثرات مخرب زیست محیطی است.

DXB دارای یک ناوگان با بیش از 6345 وسیله نقلیه خدمات زمینی است که شامل تانکرهای آب تا حامل‌های تراکتور و بالابرهایی است که در تعدادی از شرکت‌ها از جمله شرکت‌های هواپیمایی، مقامات کنترل و ارائه خدمات حمل و نقل زمینی DNATA در فرودگاه فعالیت می‌کنند.

DXB از طیف گسترده‌ای از وسایل نقلیه سبز مانند بی ام و و لیموزین هیبریدی برای سرویس‌های وی آی پی و ناوگان تاکسی تسلا استفاده می‌کند؛ اما می‌خواهد تلاش‌های خود را برای افزایش وسایل نقلیه هیبریدی و الکتریکی افزایش دهد.

Ibbitson گفت:

هدف ما این است که سریع‌تر سبز شویم. ما با هم وعده داده‌ایم که به سمت اهداف سبز روبه جلو حرکت کنیم و هدف ما جایگزینی کل ناوگان با گزینه‌های سازگار با محیط زیست تا پایان دهه آینده است. هدف فرودگاه‌های دبی این است که بخشی از کل ناوگان فرودگاه، 352 وسیله نقلیه را به گزینه‌های سبز تا سال 2023 تبدیل کند. همه اعضای دیگر جامعه هوانوردی هم به همین اندازه از تلاش‌ها حمایت می‌کنند. متأسفانه، برای برخی از انواع ماشین‌ها مانند تراکتورهای یدک کش، برخی کامیون‌ها و واحدهای نیروی زمینی، گزینه‌های ترکیبی یا الکتریکی وجود ندارد. ما از تولیدکنندگان می‌خواهیم که این شکاف‌ها را رفع کنند و از جایگزین‌های ارزان قیمت و سازگار با محیط زیست استفاده کنند.

منبع: breakingtravelnews.com
انتشار: 5 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 417

به "گیت های هوشمند در فرودگاه دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیت های هوشمند در فرودگاه دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید