چگونه با وجود افسردگی خوشحال زندگی کنیم؟

به گزارش سبزوار امروز، نحوه درک اتفاقات خوب یا بد اطراف ما، بستگی به حال روحی خودمان دارد و اگر با افسردگی به زندگی عادی ادامه دهیم امکان خوشبخت زیستن را از خودمان می گیریم.

چگونه با وجود افسردگی خوشحال زندگی کنیم؟

به گزارش خبرنگاران از ایرنا، اگر حالمان خوب باشد اتفاقات بیرونی را خوشایند درک می کنیم و به دنبال نکته های منفی نمی گردیم؛ ولی اگر حالمان خوب نباشد، تنها نکته های منفی هستند که به چشممان می آیند و پر رنگ تر جلوه می کنند بنابراین زندگی کردن با بیماری افسردگی که ذهن بیمار به طور کلی حول افکار منفی می شود، زندگی را بسیار سخت می کند. برای افرادی که به بیماری افسردگی دچار هستند کارهای ساده مانند، ارتباط برقرار کردن با دیگران، سرکار رفتن و از رختخواب بیرون آمدن می تواند بسیار سخت باشد.

برای زندگی راحت تر با بیماری افسردگی، در ادامه ایرنا زندگی راه کارهایی را پیشنهاد می دهد که می توانید اثرات منفی افسردگی را در زندگی خود کمتر کنید و به مرور زمان بر فرایند درمان قدمی مثبت بردارید.

1. شبکه روابط عمیق

به این نکته دقت کنید که روابط شبکه های اجتماعی از جنس سطحی و کوتاه مدت هستند که اغلب به جای حال خوب، به ما حال بد می دهند. دوری از روابط مجازی کار آسانی نیست؛ اما می توانیم آنها را کنترل کنیم، بیش از 30 دقیقه در روز برایش وقت نگذاریم. بهتر است روابط واقعی را جایگزین کنیم. نیازی نیست 10 دوست داشته باشیم و سالانه هیچ کدام را نبینیم. اگر ما 2 دوست صمیمی داشته باشیم و حداقل هفته ای یکبار ملاقات کنیم قطعا حال بهتری خواهیم داشت.

2. کاهش استرس

استرس، ما را دچار تشویش و پراکندگی افکار می کند. بهتر است راه های کاهش استرس را در ادامه یاد بگیریم و از عوامل و شرایطی که استرس ایجاد می کند فاصله بگیریم. راه های پیشنهادی کاهش استرس شامل گوش دادن موسیقی کلاسیک بدون کلام، رنگ آمیزی، تجسم رویاها، نوشتن یادداشت، فیلم دیدن و قدم زدن است.

3. الگوی خواب معین

ساعات خواب خود را این گونه تنظیم کنید: هر فرد بالغی روزانه بین 6 تا 7 ساعت خواب نیاز دارد. این تایم را در روز برای خود معین کنید. می توانید 7 ساعت کامل خواب داشته باشید یا اینکه برای مثال از (ساعت12 تا 6 صبح) و (1 ساعت بعد از ظهر) بخوابید.

4. بهبود عادات خوراکی

به خوراک و مواد غذایی خود اهمیت دهید و غذاهای جدید را امتحان کنید. گاهی اوقات با مواد غذایی ثابت می توانید طعم های متنوع تری را کشف کنید. از خواص مواد غذایی آگاه باشید و در این باره مطالعه کنید. از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید و به اندازه کافی آب بنوشید. آشپزی کردن را نیز روزانه تکرار کنید و خلاقیت خود را زنده نگه دارید.

5. یادگیری کنترل افکار منفی

افکار منفی ما را در خود غرق و درگیر می کنند بهتر است بدانیم چگونه باید با آنها کنار بیاییم. هر گاه افکار ناخوشایند به سرمان زد، از خود بپرسیم آیا در حال حاضر کاری از دستمان بر می آید؟ اگر جواب بله بود به آن فکر کنیم و اگر نه بود بهتر است خودمان را متقاعد کنیم که با فکر کردن به نمی توانیم کمکی به خود و دیگران کنیم. می توانید از نکات ذکر شده در شماره 2 کمک بگیرید.

6. انحراف ذهن از دلیل افسردگی

ذهن خود را از موضوعاتی که ما را گیر می اندازند و در آخر حالمان را بد می کنند منحرف کنیم. اگر به اتفاق بدی فکر می کنیم که نقظه ضعف ماست، آن اتفاق را با تمام جزییات در انواع بدتر برای خودمان بازسازی کنیم. این کار باعث می شود ما با اجزای آن واقعه بیشتر برخورد داشته باشیم و ذهن پس از چند خلق ماجرا به اجزا و جزییات آن عادت کرده و واکنش های احساسی کمتری نشان دهد.

7. انجام کارهای خانه

افرادی که افسردگی دارند به علت اثرات فیزیکی این بیماری و احساس خستگی دائم، به راحتی نمی توانند کارهای خانه را انجام دهند؛ اما گاهی اوقات نیاز داریم که کارهای به اصطلاح یدی و عملی را انجام دهیم تا افکار خود را خالی و تقویت کنیم. راه پیشنهادی این است که برای خود از کارهای روتین و روزمره لیستی تهیه کنیم و آنها را انجام دهیم. خود را موظف کنیم که حتی یک یا 2 کار را در روز انجام دهیم.

8. تهیه جدول انگیزشی

در خود و اطراف خود جستوجو کنید و لیستی از کارهایی که شما را به وجد می آورند تهیه کنید. آن را در دسترس نگه دارید و زمان هایی که برای ادامه کار، نیاز به انگیزه و انرژی دارید از این جدول برای بازیابی نیروی خود استفاده کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1482

به "چگونه با وجود افسردگی خوشحال زندگی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با وجود افسردگی خوشحال زندگی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید