چرا شاخص بورس در روزهای اخیر ریخت؟

به گزارش سبزوار امروز، به گزارش خبرنگاران، محمد مهدی سماواتی کارشناس بازار سرمایه، در خصوص نوسانات چند هفته اخیر بازار سرمایه عنوان نمود: یکی از عامل های موثری که سبب شده تا بازار بورس اولین روز هفته با اُفت شاخص شروع کند؛ ورود صندوق های جدید سهام عدالت به بازار سرمایه است و به علت اینکه بازار سرمایه هنوز با نوع عرضه این سهام ها درون خود آشناییت ندارد تا حدودی با واکنش همراه می شود.

چرا شاخص بورس در روزهای اخیر ریخت؟

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: بازار در حال حاضر با اصلاحات قیمتی روبرو شده است، این عامل به سبب موج هیجانی بود که در اوایل فروردین 99 در بازار سرمایه با آن روبرو شدیم و در آخر نکته ای که می شود به آن توجه کرد تعطیلی است که در این هفته شاهد آن هستیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا فروش سهام عدالت از طریق بانک ها به بازار سرمایه آسیب می زند یا خیر؟ گفت: متاسفانه این روشی که دولت در حال حاضر مدنظر گرفته است اشکالاتی بر آن وارد است امیدواریم که مسئولان بازار سرمایه راهکارهایی را در نظر بگیرند تا از فشار عرضه بعد از آزادسازی سهام عدالت کاسته شود اما نمی توان گفت که فروش سهام عدالت از طریق بانک ها در بلندمدت خوب است یا خیر!

منبع: خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1401

به "چرا شاخص بورس در روزهای اخیر ریخت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا شاخص بورس در روزهای اخیر ریخت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید